Οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Βρετανών αυξήθηκαν κατά 6,9% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της Barclays.
Η ανάλυση της τράπεζας για τις δαπάνες μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, η οποία δείχνει επίσης αύξηση των συναλλαγών κατά 6,8% από έτος σε έτος για τα ταξίδια, υποδηλώνει αύξηση των δαπανών σε κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων κατά 7,9% παράλληλα με αύξηση των συναλλαγών κατά 14%.
Οι δαπάνες στις αεροπορικές πτήσεις αυξήθηκαν κατά 7,5% σε ετήσια βάση, ενώ οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 8,5%.
Η Barclays ανέφερε ότι αν και οι ταξιδιωτικές δαπάνες ήταν «ισχυρές» το 2024, ήταν χαμηλότερες από το 2023, όταν η ανάπτυξη έφτασε το 15,2%.
Το 2024, οι ταξιδιώτες ξόδεψαν κατά μέσο όρο 1.117 £ ο καθένας. Για το 22% των Βρετανών, εξάλλου, τα ταξίδια αποτελούν πρώτη προτεραιότητα στις μη απαραίτητες δαπάνες.
Σύμφωνα με την έρευνα, 3 στους 10 καταναλωτές (28%) έχουν ήδη κλείσει μια ταξιδιωτική απόδραση για το 2025, με σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) αυτών των ατόμων να κάνουν κράτηση νωρίς για να εξοικονομήσουν χρήματα. Ένας στους τρεις (31%) επιλέγει να επισκεφτεί έναν προορισμό που δεν έχει ξαναπάει.
Ένας στους πέντε ερωτηθέντες είπε ότι υιοθετεί τη νοοτροπία «περιποιηθείτε τον εαυτό σας» όταν ταξιδεύετε, ενώ το 37% είπε ότι όταν πηγαίνουν διακοπές, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα από όσα είχαν προγραμματίσει.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, οι αναλυτές της Barclays τόνισαν ότι οι Βρετανοί επέλεξαν τα ταξίδια στο εξωτερικό για να ξεφύγουν από τον θλιβερό καιρό του Ηνωμένου Βασιλείου το 2024.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο το περασμένο καλοκαίρι ήταν το πιο δροσερό από το 2015, σύμφωνα με το Met Office.
Η Karen Johnson, επικεφαλής λιανικής στη Barclays, δήλωσε ότι το 2024 φάνηκε ξεκάθαρα η έντονη όρεξη των Βρετανών για εμπειρίες, με επιλεκτικές δαπάνες για τις στιγμές και τις γεύσεις που τους ενδιαφέρουν περισσότερο. «Αυτός ο συνειδητός καταναλωτισμός θα συνεχίσει να διαμορφώνει τις δαπάνες τη νέα χρονιά, με την ψυχαγωγία πιθανότατα να διατηρήσει τη δυναμική της, καθώς οι Βρετανοί συνεχίζουν να αγκαλιάζουν τα «νέα βασικά» τους», είπε.
Οι βασικές δαπάνες το 2024 αυξήθηκαν κατά 0,9%, από 3,9% πέρυσι, ενώ οι δαπάνες για καύσιμα μειώθηκαν και η ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ επιβραδύνθηκε.
Οι μη βασικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 1,9%, με τη Barclays να υπογραμμίζει την έντονη διάθεση των καταναλωτών για «μικρές πολυτέλειες» σχετικά με τη φροντίδα της υγείας και της ομορφιάς, την ψυχαγωγία και το ψηφιακό περιεχόμενο.
Ωστόσο, η αύξηση των μη βασικών δαπανών υστερεί σε σχέση με τα επίπεδα του 2023. Εκείνη τη χρονιά καταγράφηκε ανάπτυξη 4,2%.
Η φετινή ανάλυση δεδομένων συνέκρινε την περίοδο 25 Δεκεμβρίου 2023 – 15 Νοεμβρίου 2024 με την περίοδο 25 Δεκεμβρίου 2022 – 17 Νοεμβρίου 2023.
Πηγή: tornosnews.gr