Τοπικές Ειδήσεις

Την ώρα που «σαρώνει» το ηλεκτρονικό εμπόριο – Η κίνηση στην αγορά είναι υποτονική έως ανύπαρκτη!

«Σαρώνει» το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Ρόδο, ενισχύοντας ολοένα και περισσότερο τον ανταγωνισμό με τα τοπικά φυσικά καταστήματα. Τα τελευταία χρόνια, οι αγορές μέσω του διαδικτύου παρουσιάζουν σημαντική άνοδο. Το φαινόμενο κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, των lockdown και των περιοριστικών μέτρων που απέτρεπαν την επίσκεψη των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα και πλέον έχει σταθεροποιηθεί σε υψηλά επίπεδα.
Σε καθημερινή βάση διακινούνται στη Ρόδο περισσότερα από 2.500 δέματα, ενώ την περίοδο της πανδημίας διακινούνταν πάνω από 3.000! Δεν είναι -προφανώς- τυχαίο που έξω από κάθε κατάστημα κούριερ συναντά κανείς καθημερινά μεγάλες ουρές! Υπολογίζεται ότι το 30% των αγορών στη Ρόδο γίνεται πλέον μέσω του διαδικτύου, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό με πολλές συνέπειες για την αγορά και το λιανεμπόριο που μετά βίας μπορεί να αντεπεξέλθει πλέον στον ανταγωνισμό.
Την περίοδο των εκπτώσεων μάλιστα, η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην πραγματοποίηση αγορών, φαίνεται να έχει ενισχυθεί ακόμη περισσότερο. Την ίδια στιγμή, η κίνηση στην αγορά παραμένει υποτονική, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί και δεν συγκινούνται από τις προσφορές των καταστημάτων.
«Εάν εξαιρέσουμε το πρώτο διάστημα της εκπτωτικής περιόδου, η κίνηση στην αγορά παραμένει υποτονική έως ανύπαρκτη. Στα πολυκαταστήματα φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, ενώ και το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος. Υπολογίζουμε ότι το 30% των αγορών γίνεται μέσω του διαδικτύου, πράγμα που όπως αντιλαμβάνεστε έχει πολλές συνέπειες για τα φυσικά καταστήματα στον τόπο μας. Περιμένουμε καλύτερη κίνηση και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα στο τελευταίο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, καθώς τότε αναμένουμε ότι θα σπεύσουν οι καταναλωτές να αγοράσουν ό,τι εντόπισαν όλο το προηγούμενο διάστημα κάνοντας έρευνα αγοράς», δήλωσε στη «δ» ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κώστας Σπανός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μικρό ποσοστό των ντόπιων καταστηματαρχών και εμπόρων έχουν «επενδύσει» σε ηλεκτρονικά σάιτ ώστε να διαθέτουν τα εμπορεύματά τους σε όλη την Ελλάδα και να διευρύνουν το φάσμα του πελατολογίου τους. Σταδιακά, όλο και περισσότεροι αναμένεται να μπουν στη διαδικασία για τη δημιουργία e-shops βλέποντας τις προοπτικές που μπορεί να τους εξασφαλίσει το ηλεκτρονικό εμπόριο! Παρόλα αυτά, η Ρόδος έχει μείνει αρκετά πίσω σε σύγκριση με άλλες περιοχές της Ελλάδας, όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο που δεν φαίνεται να αποτελεί (μεγάλη) προτεραιότητα.
Σε κάθε περίπτωση, ο εμπορικός κόσμος του νησιού έχει πολλές προσδοκίες από την επικείμενη τουριστική περίοδο, η οποία ανοίγει στις αρχές Μαρτίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Οι ενδείξεις για την πορεία της φετινής σεζόν είναι θετικές, καθώς αναμένεται να δεχθεί το νησί μας αυξημένες ροές επισκεπτών ήδη από τον Απρίλιο. Γενικότερα, επικρατεί αισιοδοξία ότι ο τουρισμός θα καταφέρει να ενισχύσει σημαντικά την τοπική αγορά. Το μόνο «αγκάθι» για τους ντόπιους επιχειρηματίες αποτελούν τα αυξημένα λειτουργικά κόστη (απόρροια της υπέρογκης αύξησης του ενεργειακού κόστους) που περιορίζουν το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου