Συνεντεύξεις

Α. Ανδρεάδης: «Η αβεβαιότητα “σκοτώνει” τον τουρισμό»

«Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των διαπραγματεύσεων της Κυβέρνησης με τους Ευρωπαίους Εταίρους και την αποδοχή από το Eurogroup των μεταρρυθμιστικών προτάσεων, λήγει μία τρίμηνη περίοδος αβεβαιότητας και δίνεται η δυνατότητα να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του 2015».
Στην ανάγκη να μην επηρεαστεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος ώστε να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος, αναφέρεται  σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρέας Ανδρεάδης.
«Μόλις πριν λίγες ημέρες ο ΣΕΤΕ ανακοίνωσε την πρώτη του εκτίμηση για την επόμενη τουριστική περίοδο, η οποία κινείται θετικά σε σχέση με το 2014, με 25 εκατ. αφίξεις και άνω των 14 δισ. ευρώ άμεσα έσοδα», λέει ο κ. Ανδρεάδης.
Σε ερώτηση σχετικά με την αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή, ο κ. Ανδρεάδης δηλώνει πως ακόμη δεν  υπάρχει  καμία συγκεκριμένη πρόταση και επίσημη τοποθέτηση από τις αρμόδιες αρχές.
«Το θέμα δεν είναι η αύξηση του ΦΠΑ αλλά η είσπραξή του από εκείνους τους επαγγελματίες που δεν θέλουν να είναι νόμιμοι και δεν αποδίδουν τις εισφορές που τους αναλογούν. Η λύση είναι απλή και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Πρέπει να λειτουργήσουν συστηματικά όλοι οι κρατικοί έλεγχοι και ταυτόχρονα να υλοποιηθεί μια σειρά μηχανισμών, οι οποίοι θα εμποδίζουν τους επιτήδειους να φοροδιαφεύγουν», εξηγεί ο  πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης δηλώνει ακόμη ότι   «το 2015 θα είναι η χρονιά που ο ΣΕΤΕ θα επιδιώξει την ανάδειξη προορισμών που είναι λιγότερο γνωστοί, ενώ θα συνεργαστεί με τις τοπικές κοινωνίες, με επίκεντρο τον εργαζόμενο, τον μικρό επιχειρηματία, τον έμπορο, τον ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, ο οποίος έχει μόνο να κερδίσει από την καλή πορεία του τουρισμού».
Η συνέντευξη του κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, αναλυτικά:
•  Επήλθε τελικά συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και των «θεσμών» για την επέκταση του προγράμματος και την αποπληρωμή του χρέους. Πιστεύετε πως υπερτερούν τα θετικά από τα αρνητικά στη συμφωνία;
Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των διαπραγματεύσεων της Κυβέρνησης με τους Ευρωπαίους Εταίρους και την αποδοχή από το Eurogroup των μεταρρυθμιστικών προτάσεων, λήγει μία τρίμηνη περίοδος αβεβαιότητας και δίνεται η δυνατότητα να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι του 2015. Μόλις πριν λίγες ημέρες ο ΣΕΤΕ ανακοίνωσε την πρώτη του εκτίμηση για την επόμενη τουριστική περίοδο, οι οποία κινείται θετικά σε σχέση με το 2014, με 25 εκατ. αφίξεις και άνω των 14 δισ. Ευρώ άμεσα έσοδα. Οι εκτιμήσεις όμως αυτές μπορούν να ανατραπούν άμεσα αν επηρεαστεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.
• Παραμένει ανοικτό  το θέμα της αύξησης του  ΦΠΑ στη διαμονή  ή έχει κλείσει το ζήτημα;
Τις τελευταίες ημέρες ακούμε πολλά σχετικά με το ΦΠΑ και το ενδεχόμενο αύξησης του συντελεστή στα νησιά και στα τουριστικά καταλύματα. Ακόμα δεν έχουμε καμία συγκεκριμένη πρόταση και επίσημη τοποθέτηση από τις αρμόδιες αρχές, όμως δημοσιεύματα αναφέρουν συγκεχυμένες πληροφορίες. Γράφουν ότι θα γίνει αμελητέα αύξηση,, σημειώνουν ότι η αύξηση θα γίνει από τον Ιούνιο, ότι δεν θα γίνει καθόλου. Όπως και να έχει το ζήτημα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο άμεσα. Η νέα τουριστική περίοδος ξεκινά σε λιγότερο από 60 ημέρες. Ήδη ένα πολύ μεγάλο ποσοστό τουριστικών πακέτων έχει προ-πωληθεί για το 2015. Με δεδομένο ότι το ΦΠΑ επιβάλλεται κατά τη διαμονή, η επιπλέον διαφορά που θα προκύψει από την ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ θα περάσει στον τελικό καταναλωτή. Επιπλέον, στα υπόλοιπα πακέτα που δεν έχουν πωληθεί ακόμα, θα αυξηθεί η τελική τιμή, διότι η πλειοψηφία των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, με τα συσσωρευμένα αρνητικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών, δεν είναι σε θέση να απορροφήσει την αύξηση του. Έτσι, η ζήτηση για τα ελληνικά τουριστικά πακέτα θα μειωθεί με ταχύτατους ρυθμούς. Το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να κάνουμε τον ελληνικό τουρισμό μη ανταγωνιστικό και να σπρώξουμε την ροή εκατομμυρίων τουριστών στους ανταγωνιστές της χώρας μας που έχουν μικρότερους συντελεστές ΦΠΑ και άρα πιο φτηνό προϊόν. Το θέμα δεν είναι η αύξηση του ΦΠΑ αλλά η είσπραξή του από εκείνους τους επαγγελματίες που δεν θέλουν να είναι νόμιμοι και δεν αποδίδουν τις εισφορές που τους αναλογούν. Η λύση είναι απλή και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Πρέπει να λειτουργήσουν συστηματικά όλοι οι κρατικοί έλεγχοι και ταυτόχρονα να υλοποιηθεί μια σειρά μηχανισμών οι οποίοι θα εμποδίζουν τους επιτήδειους να φοροδιαφεύγουν. Παραδείγματα τέτοιων μηχανισμών είναι η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων και αποδείξεων, η σύνδεση online των ταμειακών μηχανών και η απαγόρευση πληρωμών σε μετρητά πάνω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο συναλλαγής.
• Ποιά πρέπει να είναι τώρα η στρατηγική για την προβολή της χώρας  στο εξωτερικό και πως θα συμβάλει ο ΣΕΤΕ σε αυτό; Ποιά είναι τα ζητούμενα του ΣΕΤΕ από την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού κ. Ε Κουντουρά;
Είναι βέβαιο ότι σύσσωμος ο ιδιωτικός τομέας του τουρισμού, με εκφραστή τον ΣΕΤΕ, θα βρίσκεται συνεχώς στη διάθεση της Υπουργού ώστε από κοινού να εργαστούμε προς της επίτευξη των στόχων της εθνικής τουριστικής ανάπτυξης. Η «Marketing Greece A.E.», σε στενή συνεργασία με τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού, έχει συμβάλει στην αποτελεσματικότερη προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Έχει αναπτύξει και υλοποιήσει προγράμματα προβολής και διαφήμισης διεθνώς, αλλά και στο εσωτερικό. Έχει επίσης δημιουργήσει το website «discovergreece.com», όπου παρουσιάζονται περισσότεροι από 150 ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί. Τέλος, έχει αναπτύξει δίκτυο γραφείων δημοσίων σχέσεων στις βασικές χώρες-στόχους. Ήδη, σε συνεργασία με Περιφέρειες ανά την Ελλάδα, υλοποιεί ενέργειες για την προώθηση περιοχών ως τουριστικών προορισμών. Με μόνο ένα χρόνο λειτουργίας, η εταιρεία ήδη αναγνωρίζεται ως το καλύτερο ιδιωτικό εργαλείο υποστήριξης του Υπουργείου Τουρισμού, στην προσπάθειά του για την υλοποίηση της ενιαίας εθνικής τουριστικής στρατηγικής. Tο 2015 θα είναι η χρονιά που ο ΣΕΤΕ θα επιδιώξει την ανάδειξη προορισμών που είναι λιγότερο γνωστοί, ενώ θα συνεργαστεί με τις τοπικές κοινωνίες, με επίκεντρο τον εργαζόμενο, τον μικρό επιχειρηματία, τον έμπορο, των ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης, ο οποίος έχει μόνο να κερδίσει από την καλή πορεία του τουρισμού μας.  Αυτή θα είναι η βασική μας στόχευση για το 2015.
• Σε ποιούς απευθύνεται το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ο Σύγχρονος Επαγγελματίας του Τουρισμού” και ποιοί είναι οι στόχοι του;
Το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ, υλοποιεί το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Σύγχρονος Επαγγελματίας του Τουρισμού», που αποτελείται από μία σειρά στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Το μεγαλύτερο μέρος των προγραμμάτων αυτών είναι χρηματοδοτούμενο από το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ και έχουν σκοπό να αναβαθμίσουν, να εξελίξουν και κυρίως, να εμβαθύνουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές, των ανθρώπων που δίνουν πνοή στον ελληνικό τουρισμό. Τα προγράμματα χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες: Διοίκηση & Πωλήσεις, Επισιτισμός και Γαστρονομία. Απευθύνονται – στην πιλοτική αυτή φάση – σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους των τακτικών μελών του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Η δράση στο σύνολό της προσβλέπει στο να γίνει ένας θεσμός, που στο μέλλον θα μπορέσει να αγκαλιάσει όλους τους επαγγελματίες του τουριστικού τομέα. Οι θεματολογίες έχουν επιλεχθεί, σχεδιαστεί και οργανωθεί, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σημερινής επιχείρησης και με βασικό γνώμονα τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων, που θα είναι αποτέλεσμα ενός ισχυρού και εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου