Μυρίζει «μπαρούτι» και στο υπουργείο Παιδείας, όπου συνυπάρχουν οι κ. Μπαλτάς (υπουργός) και Κουράκης (αναπληρωτής), ένα δίδυμο που φαίνεται πως έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις σε θέματα του αντικειμένου, με τις διαφωνίες να έχουν αρχίσει να έρχονται στην επιφάνεια, με αφορμή το θέμα του ΑΣΕΠ…
Το πρόβλημα ανέκυψε από τις δηλώσεις Κουράκη περί κατάργησης των εξετάσεων του ΑΣΕΠ για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Μιλώντας στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», είχε αναφέρει, «θεωρούμε αδιανόητο οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν ήδη πτυχίο να καλούνται να δώσουν εξετάσεις από την Αρχή. Αντ’ αυτού, θα υπάρχει ένα σύνολο προϋποθέσεων που θα ορίζουν τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών».
Παρά τη χρήση του πληθυντικού («θεωρούμε»…), είτε θεωρώντας ότι όλοι συμφωνούν μαζί του είτε από απλή επιπολαιότητα, το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να «αδειάσει» τον αναπληρωτή υπουργό, διαψεύδοντας τα σενάρια για τον ΑΣΕΠ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, δηλώνει ότι ουδέποτε έκανε οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Δεν έκανα δήλωση κατάργησης του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών αναφέρει ο υπουργός Παιδείας – Τι θα περιλαμβάνει πολυνομοσχέδιο για την τις δυσλειτουργίες στην εκπαίδευση
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο:
“Ουδέποτε έκανα οποιαδήποτε δήλωση για κατάργηση του ΑΣΕΠ και για την όλη διαδικασία επιλογής για την πρόσληψη εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου περί κατάργησης που ΑΣΕΠ και σχετικές δηλώσεις που αποδίδονται στον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη.
Ο κ.Κουράκης, πάντως, ζήτησε από την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης να καταθέσει τις προτάσεις της για ένα ενδεχόμενο νέο σύστημα διορισμών και ένα σύστημα επιλογής στελεχών και τις αρμοδιότητες τους στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης συμμετοχής και τω όρων διαβούλευσης σχετικά με όλα τα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Από το υπουργείο Παιδείας, και με αφορμή την προχθεσινή συνάντηση της ηγεσίας του με την ΟΛΜΕ και αντιπροσωπεία καθηγητών σε διαθεσιμότητα, έγινε εξάλλου γνωστό τι θα περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί άμεσα, ώστε να “αντιμετωπισθούν δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση την τρέχουσα χρονιά”.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση,
– Καταργείται η Τράπεζα Θεμάτων.
– Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
– Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος “εννέα και πέντε δέκατα” (9,5).
– Αναστέλλονται οι σημερινές νομοθετικές ρυθμίσεις περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει πλατιά διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της δουλειάς όλων και όχι της τιμωρίας.
– Επανασυστήνονται οι τομείς και ειδικότητες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ ώστε να διευκολυνθεί η επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ενώ παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να προσληφθούν 500 εκπαιδευτικοί για Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε ΕΠΑΛ και να καλυφθούν τα σοβαρά εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία.
– Επαναφορά όλων των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Με την ίδια ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους εκπαιδευτικούς που ήδη τοποθετήθηκαν σε διοικητικές θέσεις να επιστρέψουν σε εκπαιδευτικές θέσεις.
Παράλληλα θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αναφορικά με αιτήματα που έχουν οικονομικό κόστος, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέστησε σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει άμεση δέσμευση. “Τα αιτήματα θα εξετάζονται όσο οι οικονομικές συνθήκες της χώρας το επιτρέπουν” επισημαίνεται σχετικά.
Τέλος, δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου για αναστολή των ρυθμίσεων που αφορούν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών
με πληροφορίες από ΑΠΕ και mignatiou.com/
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ Mobbing
και Bullying
ΣΤΟ ΕΜΠ.
Γνωρίζω και θα ήθελα να
καταγγείλω, όπως έχει υποπέσει στην αντίληψή μου, ότι στο ΕΜΠ έχουν παρατηρηθεί
αρκετές περιπτώσεις συστηματικού mobbing
και
bullying
σε υπαλλήλους από ανώτατα στελέχη της Διοίκησης (Πρυτάνεις, Αντιπρυτάνεις,
Δ/ντές κ.λπ.) και μάλιστα υπάρχουν 1-2 κραυγαλέες περιπτώσεις. Κάποια (-ες) από αυτές έχει (-ουν) προ καιρού
καταγγελθεί επωνύμως στη Δικαιοσύνη, στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, στο
Υπουργείο Παιδείας (αρμόδιο Υπουργείο), στην Επιθεώρηση Εργασίας, στη Βουλή
κ.λπ. και όμως, παρ΄ όλα αυτά, ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ σκανδαλωδώς. Φαίνεται, ότι οι mobbers-bullies έχουν πολύ υψηλές
πολιτικές διασυνδέσεις (διακομματικές) και με άνωθεν παρεμβάσεις όλα
ΚΟΥΚΟΥΛΩΝΟΝΤΑΙ και το mobbing-bullying, φυσικά συνεχίζεται
και καλά κρατεί. Αλήθεια, ο υπουργός
Παιδείας και μαρξιστής –κατά δήλωσή του-, κ. Αρ. Μπαλτάς, που προέρχεται
μάλιστα και από το ΕΜΠ, τι έχει να πει για όλα αυτά; Και, τι προτίθεται εν πάση περιπτώσει, να
πράξει επ’ αυτού και των τόσων καταγγελιών που έχουν γίνει; Η Δικαιοσύνη και οι αρμόδιες αρχές, έως πότε
θα σιωπούν και πότε επιτέλους θα πράξουν το αυτονόητο;