Στο ΝOUR – M είχαν βρεθεί και κατασχεθεί μόνο σφαίρες
Διαψεύδονται και μάλιστα κατηγορηματικώς, αρμοδίως, πληροφορίες που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας από κεντρικά ΜΜΕ και εφημερίδες που θέλουν την Ελλάδα να έχει αποστείλει μεταξύ άλλων στην Ουκρανία και 20.000 πυροβόλα όπλα τύπου Καλάσνικοφ που είχαν κατασχεθεί τον Νοέμβριο του 2013 ανοιχτά της Ρόδου.
Στο πλοίο Nour-M το οποίο είχε αποπλεύσει από λιμάνι της Ουκρανίας με προορισμό τη Λιβύη και δεσμεύτηκε στην Ρόδο, όπως είχε αποκαλύψει η «δημοκρατική», δεν βρέθηκαν ποτέ όπλα παρά μόνο σφαίρες, μεγάλη ποσότητα των οποίων χρησιμοποιείται στα Καλάσνικοφ.
Πιο συγκεκριμένα προχθές η ανταποκρίτρια της Bild στην Ελλάδα κ. Λιάνα Σπυροπούλου, μετέδωσε σε ρεπορτάζ ότι η Ελλάδα απέστειλε στην Ουκρανία 20.000 Καλάσνικοφ που είχαν κατασχεθεί από τις ελληνικές αρχές και ενώ ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου ήταν ουκρανική και συγκεκριμένα η UKRINMASH Co.
Οπως αναφέρεται στα σχετικά ρεπορτάζ το πλοίο Nour-M είχε ξεκινήσει από λιμάνι της Ουκρανίας, μεταφέροντας πάνω από 50 κοντέινερ με στρατιωτικό υλικό προς λιμάνι είτε της Λιβύης, είτε της Συρίας με τις πληροφορίες να καταλήγουν πως μάλλον τελικός προορισμός ήταν η Λιβύη, στην οποία από το 2011 είχε επιβληθεί εμπάργκο όπλων και καυσίμων.
Να σημειωθεί ότι τον συντονισμό της κατάσχεσης του στρατιωτικού υλικού, είχε ο τότε υπουργός Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος μάλιστα είχε έρθει στη Ρόδο για τον σκοπό αυτό.
Σε δηλώσεις του εκείνες τις ημέρες είχε σημειώσει ότι το Nour-M «μεταφέρει οπλισμό και αφορά στις εμπόλεμες ζώνες της Μεσογείου. Σύμφωνα με τα παραστατικά, μεταφέρει όπλα στη Λιβύη. Κατά δήλωση του καπετάνιου και μελών του πληρώματος – που είναι αντιφατικές μεταξύ τους – το πλοίο κατευθυνόταν είτε στη Συρία, είτε στην Τουρκία, κοντά στα σύνορα με τη Συρία».
«Πάντως, τα παραστατικά λένε ότι πάει στη Λιβύη το πλοίο. Εντολέας ήταν το υπουργείο Άμυνας της Λιβύης, όμως, δεν έχουμε καμία ενόχληση μέχρι στιγμής ούτε από τη Λιβύη ούτε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, τουρκικών συμφερόντων», είχε πει ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Το Nour-M βούλιαξε ένα μήνα μετά την κατάσχεσή του στο λιμάνι της Ρόδου.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Όπως είχε αποκαλύψει η “δημοκρατική”, το Λιμενικό ενημερώθηκε την 8η Νοεμβρίου 2013 και ώρα 07.50 ότι το πλοίο, που είχε εντοπιστεί από το στρατό στα Ίμια, εκινείτο νοτιοανατολικά σε απόσταση 12 ν.μ. από τις δυτικές ακτές της Σύμης.
Δύο σκάφη του Λιμενικού το ακινητοποίησαν και με σύμφωνη γνώμη του πλοιάρχου διενήργησαν έλεγχο. Βρέθηκαν παραστατικά για τη μεταφορά πυρομαχικών με παραλήπτη το Υπουργείο Αμύνης της Λιβύης και το πλοίο οδηγήθηκε στην Ακαντιά για περαιτέρω έλεγχο. Σύμφωνα με τα φορτωτικά έγγραφα του πλοίου, που θεωρήθηκαν την 16η, 19η και 22α Οκτωβρίου 2013 το πλοίο μεταφέρει 55 εμπορευματοκιβώτια -containers με φυσίγγια διαφόρων διαμετρημάτων και 4 εμπορευματοκιβώτια κενά φορτίου.
Τα εμπορευματοκιβώτια φορτώθηκαν στο λιμένα Oktyabrsk της Ουκρανίας με παραλήπτη το υπουργείο Αμυνας της Λιβύης και λιμένα εκφόρτωσης την Τρίπολη Λιβύης.
Σύμφωνα πάντα με τα έγγραφα αυτά το πλοίο μετέφερε:
– 10 εμπορευματοκιβώτια συνολικού βάρους 208.789 κιλών τα οποία περιέχουν 6.407 ξύλινα κουτιά βάρους 185.789 κιλών με φυσίγγια διαμετρήματος 12,7Χ108 ΜΜ.
-31 εμπορευματοκιβώτια συνολικού βάρους 715.723 κιλών τα οποία περιέχουν 21.429 ξύλινα κουτιά βάρους 642.858 κιλών με φυσίγγια διαμετρήματος 7,62Χ39 ΜΜ.
-14 εμπορευματοκιβώτια διαστάσεων συνολικού βάρους 307.200 κιλών τα οποία περιέχουν 12.500 ξύλινα κουτιά βάρους 275.00 κιλών με φυσίγγια αδιευκρίνιστου διαμετρήματος. Τα φορτωτικά έγγραφα συνοδεύονται από αντίστοιχα δηλωτικά επικίνδυνου φορτίου (Dangerous goods Declaration).
Ναυλωτής σύμφωνα με τα εν λόγω έγγραφα φέρεται να είναι η ουκρανική εταιρεία «Ukrinmash».
Στο πλοίο βρέθηκαν επίσης 3 τελικά σχέδια φορτίου (Final cargo plan) στα οποία αναγράφονται αναλυτικά τα εμπορευματοκιβώτια, καθώς και η θέση φόρτωσης τους επί του πλοίου.
Στα δύο αναγράφεται ως ημερομηνία άφιξης η 15η Οκτωβρίου 2013 και ως ημερομηνία αναχώρησης η 22α Οκτωβρίου 2013, ενώ στο τρίτο είναι διορθωμένη η ημερομηνία αναχώρησης για την 25η Οκτωβρίου 2013.
Η τελευταία ημερομηνία συμπίπτει με αυτήν του ημερολογίου του πλοίου.
Στο από 17 Οκτωβρίου 2013 θεωρημένο στο Nikolaev, Ουκρανίας, δηλωτικό επικίνδυνων φορτίων αναγράφονται ως φορτίο φυσίγγια και μικρά όπλα (Cartridges, small arms) συνολικού βάρους 828.647 κιλών με φυσίγγια διαμετρήματος 7,62Χ39ΜΜ και 12,7Χ108ΜΜ συσκευασμένα σε 27.836 κουτιά.
Η δήλωση αυτή περί υπάρξεως στο φορτίο «μικρών όπλων» είναι που είχε δημιουργήσει την πεποίθηση σε στελέχη του ΥΕΝ ότι υπήρχαν στο φορτίο και όπλα.
ΤΑ 20.000 ΚΑΛΑΣΝΙΚΟΦ
Βρέθηκε επίσης και το από 10 Απριλίου 2013 πιστοποιητικό τελικού χρήστη (end user certificate) στο οποίο αναγράφεται ως παραλήπτης το υπουργείο Αμυνας της Λιβύης και εξαγωγέας η ουκρανική εταιρεία «Ukrinmash», ενώ ως φορτίο αναγράφονται 20.000 τυφέκια τύπου ΑΚ-47, 50.000.000 φυσίγγια διαμετρήματος 7,62Χ39 ΜΜ. 15.000.000 φυσίγγια διαμετρήματος 7,62Χ54 ΜΜ, 10.000.000 φυσίγγια διαμετρήματος 9Χ19ΜΜ, 5.000.000 φυσίγγια διαμετρήματος 12,7Χ108ΜΜ και 1.000.000 φυσίγγια διαμετρήματος 14,5Χ114ΜΜ.
Είχε προκύψει ωστόσο ότι το έγγραφο αφορούσε προηγούμενη αποστολή.
Από τον έλεγχο των λιμενικών προέκυψε ότι ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αντιστοιχεί στα ανωτέρω φορτωτικά έγγραφα.
Κατόπιν ολοκλήρωσης της καταμέτρησης, διαπιστώθηκε ότι το εν λόγω πλοίο μετέφερε 728.160 φυσίγγια τύπου 32 διαμετρήματος 14,5 mm Χ 114 mm, 271.840 φυσίγγια τύπου 3t διαμετρήματος 14,5 mm Χ 114 mm, 1.025.000 φυσίγγια τύπου C διαμετρήματος 12,7 mm Χ 108 mm και 30.000.600 φυσίγγια τύπου ΠΟ διαμετρήματος 7,62 mm. Χ 39 mm, από την Ουκρανία μέσω της Ελληνικής Επικράτειας με προορισμό τη Λιβύη, παράνομα.
Η UKRINMASH
Η “UKRINMASH Co” ιδρύθηκε το 1997, και έχει έδρα στο Κίεβο. Ενας εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας είναι και το υπουργείο Βιομηχανικής Πολιτικής της Ουκρανίας κι ένας από τους κύριους τομείς δραστηριότητάς της είναι η επιδιόρθωση κι η ανακατασκευή πολεμικού υλικού και μηχανών. Η εταιρεία κάνει εξαγωγές σε 14 χώρες ανάμεσα στις οποίες η Κίνα, η Τσεχία, η Μογγολία, το Καζακστάν, η Κούβα και άλλες.
Τον Απρίλιο του 2013 είχε δημοσιοποιηθεί έκθεση των Ηνωμένων Εθνών στην οποία αναφερόταν ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2011 δύο αεροπλάνα που προέρχονταν από τα Τίρανα προσγειώθηκαν έμφορτα με όπλα στο αεροδρόμιο της Βεγγάζης.
Παραλήπτης του φορτίου εμφανιζόταν η κυβέρνηση Καντάφι. Τότε ωστόσο ως προορισμός των όπλων εμφανίζονταν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Σε αυτήν την παράνομη «εξαγωγή» δεκάδων χιλιάδων Καλάσνικοφ και σφαιρών αρχικά φέρονταν να συμμετείχαν μερικές αλβανικές εταιρείες όπως η «MEICO».
Όμως από την περαιτέρω έρευνα και τα έγγραφα στην έκθεση των Ηνωμένων Εθνών ρόλο μεσάζοντα εμφανίζεται να έπαιζε η προαναφερθείσα ουκρανική εταιρεία που τώρα φέρεται ως ο αποστολέας των όπλων προς την Λιβύη.