«Ίσως φαίνονται ορισμένες ακυρώσεις, ελάχιστες όμως σε σχέση με αυτό που κανείς θα περίμενε και το χαρακτηριστικό είναι ότι οι μεγάλοι tour operators έχουν κάνει εδώ και πάρα πολύ καιρό τις συμφωνίες τους, από την άλλη οι μεμονωμένες προκρατήσεις ήταν σε πολύ υψηλό αριθμό μέχρι πριν 2 εβδομάδες» τόνισε σε σχέση με τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία στον ελληνικό τουρισμό η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο.
Οποιαδήποτε ασφαλής αποτίμηση θα χρειαστεί πολλές εβδομάδες, σημείωσε η κ. Ζαχαράκη, υπογραμμίζοντας ότι αυτή την στιγμή προτεραιότητα είναι η ψυχραιμία. «Το βλέπουμε και στους συνομιλητές μας, τους θεσμούς, αλλά και στους ιδιώτες σε όλη την Ελλάδα που τηρούν στάση αναμονής, ψύχραιμοι πάρα πολύ και βέβαια και μια αποτίμηση που θα φανεί στις κρατήσεις, όπου θυμίζω, όπως έχει πει και ο υπουργός Τουρισμού, ότι κινήθηκαν στην αρχή του 2022 σε έναν αριθμό 30% πάνω σε σχέση με το 2019. Είμαστε αρχές Μαρτίου και έχουμε χρόνο μέχρι το μεγάλο κύμα των αφίξεων που είναι από το καθολικό Πάσχα και μετά, με την μεγαλύτερη αύξηση κρατήσεων να γίνεται Ιούνιο και Ιούλιο. Πάντως δεν υπάρχουν ακυρώσεις σε βαθμό ανησυχίας αυτήν την στιγμή, όλοι κρατούν στάση αναμονής» τόνισε η κ. Ζαχαράκη.
Φαίνεται από τις μεγάλες αγορές, ότι οι ίδιοι οι ταξιδιώτες θα επιλέξουν την Ελλάδα φέτος και αυτό δείχνουν οι πτήσεις, σύμφωνα με την υφυπουργό. «Φέτος θα έχουμε ρεκόρ πτήσεων από την Αμερική, τις περισσότερες απευθείας πτήσεις με την πρώτη να ξεκινάει ήδη την επόμενη εβδομάδα και θα φτάσουμε να έχουμε 14 απευθείας. Θα ξεκινήσει σύντομα ο Καναδάς, θα ξεκινήσει πάλι η Αυστραλία η οποία δεν είχε ταξιδιωτική δραστηριότητα τα τελευταία δύο χρόνια, άρα φαίνεται ότι η χώρα μας είναι πολύ ψηλά στις προτιμήσεις. Οσο αφορά το ζήτημα του ανταγωνισμού, οι Ρώσοι τα προηγούμενα χρόνια πήγαιναν στην Τουρκία, έφταναν μέχρι και τα 4-5 εκατομμύρια οι τουρίστες που επέλεγαν την γείτονα χώρα, ενώ σε εμάς αντίστοιχα οι ρώσοι τουρίστες κυμαίνονταν στους 100.000» είπε η κ. Ζαχαράκη.
«Εμείς θα συνεχίσουμε ως χώρα να διαφημίζουμε το brand name μας, ότι έχουμε έναν τουρισμό ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κόσμο, επειδή η χώρα μας έχει αυτή την ευλογία με τις διαφορετικές της εικόνες, 12 μήνες τον χρόνο και να έχει καμπάνια όλο τον χρόνο» τόνισε η κ. Ζαχαράκη.