Προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι πολίτες σε περίπτωση που λάβουν μήνυμα με εμφανιζόμενο ως αποστολέα τα ΕΛΤΑ στα οποία τους ζητούνται χρήματα.
Συγκεκριμένα, διακινούνται κακόβουλα sms και email, με τα οποία ζητούνται στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών.
Πρόκειται για απάτη ηλεκτρονικού ψαρέματος, όπου επιτήδειοι προσπαθούν να εξαπατήσουν ανυποψίαστους χρήστες ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών τους.
Το μήνυμα αναφέρει πως προέρχεται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, προειδοποιεί το υποψήφιο θύμα πως η αποστολή του θα επιστραφεί αν δεν πληρώσει τα ταχυδρομικά τέλη, και το καλεί να επισκεφθεί έναν ιστότοπο προκειμένου να προχωρήσει στην εν λόγω πληρωμή.
Μια ημεδαπή, κάτοικος της Ρόδου, έπεσε θύμα απατεώνων που της απέστειλαν ηλεκτρονικό μήνυμα με την επωνυμία των ΕΛΤΑ που την προειδοποιούσε πως εαν δεν πληρώσει ταχυδρομικά τέλη, δέμα που της απεστάλη θα επιστραφεί.
Πιο συγκεκριμένα, την 28η Φεβρουαρίου 2022 η γυναίκα κατήγγειλε στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου ότι το βράδυ της 21ης Φεβρουαρίου 2022 δέχτηκε ένα μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από την διεύθυνση «filipe@ibtelecom.com» το οποίο ανέφερε ότι το πακέτο της φτάνει στα ΕΛΤΑ αύριο, έναν αριθμός αποστολής της εταιρείας UPS και ότι θα πρέπει να καταβάλει 1,49 ευρώ ώστε να το παραλάβει και να μην σταλεί πίσω.
Η γυναίκα δεν αντιλήφθηκε ότι επρόκειτο για απάτη, ακολούθησε τον συνημμένο στο ηλεκτρονικό μήνυμα σύνδεσμο, εισήγαγε σε ιστοσελίδα κλώνο των EΛΤΑ τα στοιχεία της χρεωστικής της κάρτας και την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022 και περί ώραν 15.00 όταν εισήλθε στο web banking της διαπίστωσε ότι άγνωστος δράστης είχε πραγματοποιήσει δύο συναλλαγές με χρέωση του λογαριασμού της και συγκεκριμένα μία αξίας 799,98 ευρώ προς την τράπεζα «Revolut» και μία δεύτερη αξίας 207,99 ευρω στην εταιρεία «Astrongameclub».
Σημειώνεται μάλιστα ότι με αφορμή τη διακίνηση κακόβουλων sms σε αδιευκρίνιστο αριθμό χρηστών του διαδικτύου, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ενημερώνουν ότι δεν αποστέλλουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή μηνύματα κινητής τηλεφωνίας (sms) στους πελάτες τους, μέσω των οποίων ζητούν στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας, με σκοπό την παράδοση κάποιου δέματος.
Τα ΕΛΤΑ επισημαίνουν ότι πρόκειται για απόπειρες εξαπάτησης και προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών στοιχείων (phishing) και συνιστούν στους πολίτες να είναι προσεκτικοί και, σε περίπτωση που λάβουν τέτοιου είδους κακόβουλα μηνύματα,
• να μην απαντήσουν σε αυτά,
• να μην ακολουθήσουν τυχόν συνδέσμους ((Links)
• να μη δώσουν τους προσωπικούς κωδικούς (Username και Password) των τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών τους καρτών.
Η χρήση της επωνυμίας και των λογοτύπων ΕΛΤΑ από τους αποστολείς τέτοιων κακόβουλων μηνυμάτων είναι παράνομη.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν ενημερώσει, από την πρώτη στιγμή, τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματός τους.
Έπεσα σέ απάτη εχθές τό απόγευμα γιά ένα δέμα πού δέν μπόρεσαν νά μού τό στείλουν τό ταχυδρομείο καί μού ζητήσαν τόν τραπεζικό μού τόν λογαριασμό καί σήμερα είδα ότι μού έλειπαν χρήματα από τόν τραπεζικό μού τόν λογαριασμό τί θά πρέπει νά κάνω γιά νά μού επιστραφούν πίσω στόν τραπεζικό μού τόν λογαριασμό γιατί έχω μείνει μόνο μέ 6€ μέσα στόν τραπεζικό μού τόν λογαριασμό
Από χθες έχω λάβει και εγώ 3 emails από τα ΕΛΤΑ. Εννοείται έχω κάνει αναφορά! Οι επιτήδειοι συνεχίζουν το έργο τους, προσοχή από όλους!!!