Τοπικές Ειδήσεις

Γ. Χατζημάρκος: «Είναι fake news, είναι παραμύθι η “ιδιωτικοποίηση” του νερού»

Η αρμοδιότητα για τον καθορισμό του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων περιήλθε στους Δήμους

Με προβλήματα στην επίτευξη απαρτίας πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στην Ρόδο, η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου. Το παρών έδωσαν τόσο ο βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ κ. Ιωάννης Παππάς, όσο και ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Το θέμα ‘Υποβολή Έκθεσης πεπραγμένων β’ εξαμήνου έτους 2022 Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου’ εισηγήθηκε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος –αν και δεν τέθηκε προς ψήφιση.
Τοποθετούμενος ο κ. Χατζηδιάκος, είπε: «Αισθάνομαι σα να μην έχω φύγει ποτέ από αυτά τα έδρανα. Ήταν από τα πιο παραγωγικά χρόνια σε αυτήν εδώ την αίθουσα (του περιφερειακού συμβουλίου) στην Τοπική Αυτοδιοίκηση» και αναφερόμενος στην προηγούμενη θητεία, έκανε λόγο για την ανάγκη συνεργασίας του Α’ με τον Β’ Βαθμό Τ.Α. ευχόμενος για μια επωφελή σχέση στο μέλλον, από άλλο μετερίζι.
Μιλώντας η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κα Μαρία Χατζηγιάννη, κάλεσε την ΠΝΑι να μπει μπροστά στα θέματα της ανάπτυξης σε ό,τι αφορά στους εργαζόμενους, ενώ αναφέρθηκε και στις ιδιωτικοποιήσεις και στην έλλειψη στελέχωσης των υπηρεσιών.
Ο κ. Χαρ. Κόκκινος είπε πως η Οικονομική Επιτροπή παίζει πολύ σοβαρό ρόλο, τονίζοντας πως ‘δεν αμφισβητεί τη νομιμότητά της’.
Στη δευτερολογία του, ο περιφερειάρχης επεσήμανε τα εξής: «Κάθε φορά που τοποθετούμαι δημόσια, επιμένω ότι δεν είναι νίκη της ΠΝΑι, αλλά νίκη της περιοχής και όλων των ανθρώπων αυτής της περιοχής. Είναι πολύ σημαντικό να μην… κλέβεις ποτέ την δουλειά άλλων και να αναγνωρίζεις στον άλλον, την δουλειά που κάνει. Η συνεργασία με τον α’ βαθμό είναι η κύρια παράμετρος αυτής της πρωτιάς. Περνάμε μπροστά χάρις στη συνεργασία με όλους τους φορείς –και άλλους δυνητικούς δικαιούχους». Μιλώντας για το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του νερού, ο κ. Χατζημάρκος ξεκαθάρισε: «Κανένα άρθρο ΔΕΝ οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση. Δεν υπάρχει καμία διάταξη που να προβλέπει κάτι τέτοιο. Είναι fake news, είναι παραμύθι. Κάποιοι το ξέρουν αλλά το πουλάνε…», επικρίνοντας όσους επιμένουν να χρησιμοποιούν τέτοια ψεύδη –όπως είπε.
Μάλιστα, διευκρίνισε για ποιους λόγους κράτησε ο ίδιος την προεδρία της Οικονομικής Επιτροπής, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την αλλαγή της αρμοδιότητας, αφού η λήψη των αποφάσεων, επέστρεψαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ
Το 1ο θέμα «Παράταση ενιαίου πλαισίου ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων κάθε είδους της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με εξαίρεση αυτών που αναφέρονται στο άρθρο 42 του ν. 1892/1990 (ΦΕΚ 101 Α) και στο άρθρο 14 του ν. 2194/1994 (ΦΕΚ 34 A)» ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΕ εφόσον η αρμοδιότητα περιήλθε στους δήμους και δεν πρόκειται να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Σύμφωνα με τον κ. Πάνο Βενέρη, η αρμοδιότητα άλλαξε και συνεπώς, δεν μπορεί να λάβει απόφαση η ΠΝΑι.
Η Κ2 ΤΗΣ ΠΝΑι
Πολύς λόγος έγινε για το 2ο θέμα: «Λήψη απόφασης για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του εμπορικού σήματος της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον αναπτυξιακό της Οργανισμό με την επωνυμία «Κ2 Α.Ε. Αναπτυξιακός Οργανισμός περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου» το οποίο εισηγήθηκε ο περιφερειάρχης, τονίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά την συνεδρίασή του της 27.05.2022 λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη περαιτέρω θωράκισης του τουρισμού στα νησιά της Περιφέρειάς μας, ιδιαίτερα μετά την κρίση που βίωσε η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία λόγω της πανδημίας και με δεδομένο το επιτυχημένο παράδειγμα της ̔ ̔Πρωτοβουλίας για τον Τουρισμό ̔ ̔ που λειτούργησε αποτελεσματικά στο Νότιο Αιγαίο, ενέκρινε την ίδρυση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO) στο Νότιο Αιγαίο (ΠΝΑ), στο πλαίσιο του νέου νόμου 4875/2021 και αποφάσισε να αιτηθεί από το Υπουργείο Τουρισμού, τον χαρακτηρισμό της περιοχής ως Πρότυπου Οργανισμού, καθώς για τους πρότυπους προορισμούς η νομοθεσία προβλέπει σειρά προνομίων, με σκοπό την θεσμική παρακολούθηση των τάσεων στην παγκόσμια τουριστική αγορά παράλληλα με την προστασία των τουριστικών προορισμών υψηλής αναγνωρισιμότητας και επισκεψιμότητας. Ο Νόμος δίνει τη δυνατότητα, η Κ2 Α.Ε., ως Αναπτυξιακός Οργανισμός του άρθρου 2 του ν. 4674/2020 (Α’ 53), να λειτουργήσει και ως Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού. Επιπλέον, η Κ2 Α.Ε., ο δικός μας Αναπτυξιακός Οργανισμός, υλοποιεί επιτυχώς ήδη από τον Ιούνιο του 2022 το έργο «Smart and Sustainable Island – Astypalea», το οποίο έχει ως σκοπό την παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών κατά παραγγελία (Mobility on Demand), που εκτελείται αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα μέσα στα όρια της νήσου Αστυπάλαιας και έφερε την Αστυπάλαια στο κέντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Επιπλέον, ο Αναπτυξιακός μας Οργανισμός, αποτελεί συμβαλλόμενο στο Μνημόνιο μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της TUI AG και του TUI Care Foundation που αφορά στην ίδρυση του πρώτου εργαστηρίου συνεργασίας με τον τίτλο ̓Τhe Rhodes Co-Lab’ μεταξύ των ως άνω συμβαλλομένων για την ανάπτυξη πολιτικών και προγραμμάτων που θα διασφαλίσουν τον βιώσιμο τουρισμό».

Νέα έργα και δράσεις από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Στο πλαίσιο της υποστηρικτικής λειτουργίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου προς τους Δήμους Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, η οποία συνίσταται σε οικονομική και τεχνική υποστήριξη με στόχο την υλοποίηση έργων σε όλα τα νησιά, αλλά και με την οδική ασφάλεια να βρίσκεται σε διαρκή προτεραιότητα για την περιφερειακή αρχή, το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου, κατά την προχθεσινή συνεδρίασή του ενέκρινε την σύναψη των παρακάτω Προγραμματικών Συμβάσεων:
1. Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Χάλκης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την πράξη «Προστασία από τη διάβρωση των ακτών Πόνταμος και Καλό Πηγάδι της νήσου Χάλκης» προϋπολογισμού 1.099.660,50 €.
Το έργο θα υλοποιηθεί στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο» – Άξονας Προτεραιότητας 2, Αειφορική Ανάπτυξη και βιώσιμη διαχείριση των πόρων» και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Αφορά στην εκπόνηση μελετών έργων και στην κατασκευή έργων για την προστασία από τη διάβρωση των ακτών Πόνταμος και Καλό Πηγάδι της νήσου Χάλκης. Με δεδομένο ότι οι δύο ακτές αποτελούν τις κύριες κολυμβητικές παραλίες του νησιού, αποτελώντας πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό επισκεπτών κατά τους θερινούς μήνες, η υλοποίηση της εν λόγω πράξης θα συμβάλλει στην διαφύλαξη ενός δημόσιου αγαθού, ιδιαίτερου φυσικού κάλλους αλλά και σπουδαιότητας για τους κατοίκους του νησιού.
Επειδή ο Δήμος Χάλκης, ως κύριος του έργου, δεν καλύπτει τις απαιτήσεις για την απαιτούμενη διαχειριστική και τεχνική επάρκειά του προς υλοποίηση έργου, την αρμοδιότητα του Φορέα Υλοποίησης αναλαμβάνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία θα λειτουργήσει ως δικαιούχος του έργου έναντι της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο», για λογαριασμό του Δήμου Χάλκης που είναι ο Κύριος του έργου. Ειδικότερα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, από την ωρίμανσή του έως την παράδοσή του σε πλήρη λειτουργία στον Δήμο Χάλκης.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση του έργου της προγραμματικής σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 1.099.660,50 € συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νότιο Αιγαίο 2021-2027.
2. Διαβαθμιδική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Πάτμου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το έργο «Αποκατάσταση του παραλιακού μετώπου από το άγαλμα του Δ. Θέμελη έως τη στροφή της Επαρχιακής Οδού προς Κάμπο».
Με την Διαβαθμιδική Σύμβαση συμφωνείται από τα συμβαλλόμενα μέρη, ότι ο Δήμος Πάτμου παραχωρεί προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την υλοποίηση του έργου, στο πλαίσιο της «Τριετούς συντήρησης οδικού δικτύου αρμοδιότητας ΠΝΑι νήσου Πάτμου», επειδή η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Όλες οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την μελέτη της Δ/νση Τεχνικών Έργων ΠΕ Δωδεκανήσου της ΠΝΑι.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, εκτός από φορέας υλοποίησης, είναι και φορέας χρηματοδότησης του έργου. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ποσό των 372.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και θα καλυφθεί από πόρους του ΠΔΕ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
3. Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.)/ Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το έργο «Διερεύνηση και υποστήριξη υλοποίησης καινοτόμων παρεμβάσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την παρακολούθηση της δομής και λειτουργίας του οδικού δικτύου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου».
Σκοπός υλοποίησης του έργου είναι η παροχή υπηρεσιών για την προετοιμασία των προδιαγραφών και παρακολούθηση της υλοποίησης τεχνικών και τεχνολογικών παρεμβάσεων, που κοινό τους χαρακτηριστικό έχουν την έμφαση στην καινοτομία, και με σκοπό την βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Το έργο περιλαμβάνει 5 ενότητες εκπόνησης έργων ερευνητικού και καινοτομικού αντικειμένου, τα αποτελέσματα των οποίων συνδυαστικά θα οδηγήσουν στον προσδιορισμό των απαιτήσεων και του περιεχομένου των μελετητικών υπηρεσιών και τεχνολογικών λύσεων για την υλοποίηση συνολικής παρέμβασης της Περιφέρειας με στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση των επιπέδων της στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και κατά προτεραιότητα για τα τρία νησιά Ρόδο, Κω και Σύρο. Η υλοποίηση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα νησιά με προσθήκη εργασιών και τροποποίηση της σύμβασης. Συγκεκριμένα οι ενότητες του έργου έχουν ως εξής:
1. Ανάλυση στοιχείων ατυχημάτων και κυκλοφοριακών συνθηκών – προτεραιοποίηση και ιεράρχηση παρεμβάσεων
2. Καθορισμός δομικών παρεμβάσεων μετά από επιτόπια αυτοψία και καταγραφή στοιχείων οδών
3. Τεχνολογικές παρεμβάσεις για την μείωση των ατυχημάτων στα αναγνωρισμένα μελανά σημεία μέσω αστυνόμευσης της παραβατικότητας οδηγών
4. Τεχνολογικές παρεμβάσεις για την επιτήρηση σημείων υψηλής επικινδυνότητας και την διαχείριση κυκλοφορίας
5. Τεχνική υποστήριξη σε Πραγματογνωμοσύνες σχετικές με την οδική ασφάλεια
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 310.000,00 € (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου