Μεγάλες είναι οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου της Ρόδου από τη φετινή τουριστική σεζόν, η οποία εκτιμάται ότι θα είναι καλύτερη σε επίπεδο «κερδοφορίας» σε σύγκριση με την περσινή.
«Από τη μέχρι τώρα πορεία των τουριστικών κρατήσεων, συμπεραίνουμε ότι θα δεχθούμε περσότερους επισκέπτες αυτή τη φορά. Αυτό σημαίνει ότι τα πράγματα στην αγορά μπορεί να εξελιχθούν θετικά. Επιπλέον φέτος δεν αναμένουμε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων αλλά και στα λειτουργικά μας κόστη. Το 2022 ήταν μία καλή χρονιά σε εισπρακτικό επίπεδο, αλλά μία κακή χρονιά όσον αφορά στα έξοδα. Έχουν εξισορροπηθεί τα κόστη και ενδεχομένως να μειωθούν και άλλο όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι. Πιστεύουμε λοιπόν ότι θα βελτιωθεί η κερδοφορία των επιχειρήσεων. Επιχειρήσεις χωρίς κερδοφορία δεν μπορούν να αντέξουν, δεν μπορούν να κάνουν επενδύσεις, ανακαινίσεις ή επεκτάσεις. Θεωρούμε ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά, χωρίς εκπλήξεις και ότι θα έχουμε μία καλή σεζόν, κάτι το οποίο έχουμε ανάγκη τόσο σε οικονομικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο», δήλωσε ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κώστας Σπανός και συμπλήρωσε σχετικά με την εορταστική περίοδο του Πάσχα ότι:
«Την περίοδο του Πάσχα περιμένουμε ότι θα υπάρξει αυξημένη ζήτηση σε τρόφιμα και ποτά. Το εορταστικό ωράριο ξεκινά την Κυριακή των Βαΐων. Η κίνηση στην αγορά πιστεύουμε ότι θα αυξάνεται σταδιακά λόγω του Πάσχα αλλά και λόγω των τουριστικών αφίξεων που άρχισαν να πυκνώνουν».
2.500 δέματα
καταφθάνουν ημερησίως
στη Ρόδο
Η αγορά της Ρόδου είναι προσανατολισμένη στην φυσική παρουσία και στον τουρισμό, σημείωσε ο κ. Σπανός, δηλώνοντας επίσης ότι συνεχώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού σε καθημερινή βάση καταφθάνουν 2.000 με 2.500 δέματα στις επιχειρήσεις κούριερ στο νησί.
«Το χειμώνα τα πράγματα πήγαιναν καλά μέχρι και τις 20 Δεκεμβρίου. Ακολούθησε μία μεγάλη πτώση της κίνησης τον Ιανουάριο. Ακόμη και την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων δεν τονώθηκε η κίνηση. Και εκτιμούμε ότι δεν ευθύνεται μόνο η έλλειψη χρημάτων γ’ αυτό αλλά και ο ισχυρός ανταγωνισμός που δέχεται η ηλεκτρονική αγορά από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από τις εταιρείες διανομής, σε καθημερινή βάση φθάνουν στη Ρόδο 2.000 με 2.5000 πακέτα. Μιλάμε για το 25% των συνολικών πωλήσεων που γίνονται στη Ρόδο. Η αγορά της Ρόδου δεν είναι στημένη για να λειτουργήσει μέσω eshop. Είναι εστιασμένη στη φυσική παρουσία. Άλλωστε το μέγεθος των επιχειρήσεων δεν είναι τέτοιο που να ευνοεί τη μεγάλη ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων», είπε ο κ. Σπανός.
Το Πάρκινγκ στο λιμάνι της Ακαντιάς
«Ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου στοχεύοντας στην προώθηση της χρήσης του πάρκινγκ στο λιμάνι της Ακαντιάς, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο από αυτοκίνητα. Συνεργαζόμαστε για το σκοπό αυτό με το Δήμο Ρόδου, τη ΔΕΣ ΡΟΔΑ και άλλους φορείς έτσι ώστε να προωθήσουμε τον ελεύθερο χώρο στάθμευσης στην Ακαντία, από όπου ο κόσμος θα μεταφέρεται δωρεάν με λεωφορεία της ΡΟΔΑ στο Μαντράκι και πίσω στο λιμάνι. Δημιουργήσαμε ένα QR Code, το οποίο θα κατευθύνει τους οδηγούς στο πάρκινγκ του λιμανιού της Ακαντιάς», είπε ο κ. Σπανός επισημαίνοντας ότι αναμένεται να αυξηθεί ο στόλος των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων κατά 5.000 (50.000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα υπάρχουν ήδη, όπως είπε) πράγμα που πιθανότατα θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη έλλειψη χώρων στάθμευσης και θα επιβαρύνει το κυκλοφοριακό.
https://www.dimokratiki.gr/01-04-2023/megales-einai-oi-prosdokies-toy-emporikoy-kosmoy-tis-rodoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.