Είναι κοινός τόπος πλέον στην αγορά πως ένας συγκεκριμένος αριθμός υπουργών της κυβέρνησης δημιουργεί ολοένα και μεγαλύτερα προβλήματα στην ολοκλήρωση κομβικών αποκρατικοποιήσεων. Η κριτική της αγοράς επικεντρώθηκε αρχικά στους υπουργούς, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα και το τελευταίο διάστημα περιέλαβε και τους Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνο Σκουρλέτη και Πολιτισμού, Αριστείδη Μπαλτά.
Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, είτε έχουν στραφεί με δημόσιες δηλώσεις τους κατά της επιχειρησιακής λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ και ενίοτε και του προέδρου του Στέργιου Πιτσιόρλα, είτε έχουν εγείρει ζητήματα που δυσκολεύουν δραστικά το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Και ενώ οι υπουργοί δέχονται δημοσίως την υποχρέωση της Αθήνας να ολοκληρώσει συγκεκριμένες ιδιωτικοποιήσεις που εμπίπτουν στο πεδίο ευθύνης τους, στην πράξη προκαλούν εκούσια ή ακούσια μεγάλες καθυστερήσεις. Κάποιοι τους καταλογίζουν ακόμα και πρόθεση ματαίωσής τους, χωρίς να δέχονται την επιχειρηματολογία ότι εξασφαλίζουν καλύτερους όρους για το δημόσιο συμφέρον. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ευρέως πως έτσι απειλείται η ομαλή εξέλιξή τους, αλλά και η προσέλκυση επενδυτών και ικανοποιητικών τιμημάτων. Επιπλέον είναι σαφές πως εκπέμπεται ένα έντονα αρνητικό για το επενδυτικό κλίμα μήνυμα.
Ο κ. Σπίρτζης χρεώνεται, μεταξύ άλλων, καθυστερήσεις στην προώθηση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που συνδέεται με την εποπτεία και τη ρύθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, την παραχώρηση των οποίων εξασφάλισε η κοινοπραξία Fraport-Slentel. Υπενθυμίζεται πως από αυτή την παραχώρηση το Δημόσιο περιμένει εφάπαξ έσοδο 1,2 δισ. ευρώ. Του προσάπτεται επίσης η παροχή πολιτικής κάλυψης σε συνδικαλιστές που αντιδρούν στην παραχώρηση αυτή, αλλά και σε όσους αντιδρούσαν επί τριμήνου σχεδόν στην έναρξη της διαπραγμάτευσης για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Του χρεώνουν, τέλος, τις καθυστερήσεις στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στον κ. Μπαλτά χρεώνεται ως de facto υπονόμευση της επένδυσης στην Αφάντου της Ρόδου, η απόφασή του να χαρακτηρίσει έκταση 10.000 στρεμμάτων, που περιλαμβάνει όλη την προς ιδιωτικοποίηση παραχώρηση, αρχαιολογικό χώρο. Ανθρωποι που γνωρίζουν καλά πώς λειτουργεί το υπουργείο επισημαίνουν πως, ενώ συνήθως το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο συνεδριάζει μία φορά τον χρόνο, ήδη το 2016 έχει συνεδριάσει δύο, εγείροντας ζητήματα τόσο για τον Αστέρα Βουλιαγμένης όσο και κυρίως για την Αφάντου.
Ο κ. Σκουρλέτης απείλησε προ ολίγων ημερών πως θα θέσει «θέμα Πιτσιόρλα» στα όργανα της κυβέρνησης μετά τη διαρροή προσχεδίου συμφωνίας με τους δανειστές, που άφηνε ανοικτό το ενδεχόμενο δημιουργίας της Μικρής ΔΕΗ και έβαζε αυστηρούς όρους εφαρμογής του κυβερνητικού σχεδίου για τον ΑΔΜΗΕ. «Ενόχλησε», εξηγούν χαρακτηριστικά οι επαΐοντες, το σενάριο που θέλει το ΤΑΙΠΕΔ να αποκτά το επιπλέον ποσοστό της ΔΕΗ, που κατέχει σήμερα το Δημόσιο (34%), εάν δεν προχωρήσει το σχέδιο του υπουργού για μείωση του μεριδίου αγοράς της ΔΕΗ που ζητούν επιτακτικά οι δανειστές.
Καθυστερήσεις βέβαια χρεώνεται και ο κ. Δρίτσας, που μέχρι πρότινος προωθούσε αμφιλεγόμενων προβλέψεων νομοσχέδιο για την ίδρυση δημόσιας αρχής λιμένος Πειραιά, με σκοπό την επιβολή εκτεταμένου δημοσίου ελέγχου επί της επιχείρησης. Αυτή η προσπάθεια φαίνεται πως αναχαιτίστηκε από τους δανειστές και το νέο νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει τις επίμαχες προβλέψεις. Όμως χρεώνεται και την πολιτική κάλυψη σε συνδικαλιστικά συμφέροντα εργαζομένων στα λιμάνια, που αξιώνουν ειδικές ρυθμίσεις για τα εργατικά δικαιώματά τους. Αλλες πλευρές μέμφονται τον υπουργό και για την πρόσφατη, εν πολλοίς άγνωστη, απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ να προσλάβει φέτος περί τους 70 εργαζομένους, θεωρώντας προφανώς πως παρέχει και σε αυτή την περίπτωση πολιτική κάλυψη. «Χωρίς μάλιστα να συνεκτιμά τους κινδύνους για την επιτυχή εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΟΛΘ από μια τέτοια μεγάλη αύξηση των απασχολουμένων που δεν δικαιολογείται από τις επιδόσεις της εισηγμένης», αναφέρουν κύκλοι της αγοράς
Καθημερινή