Ριζικά έχει αλλάξει το κλίμα στις κρατήσεις από τη γερμανική αγορά, τη μεγαλύτερη και βασικότερη «δεξαμενή» τουριστών για τους ελληνικούς προορισμούς, με τους επιχειρηματίες του τουρισμού και τους ξενοδόχους να εντείνουν τις προσφορές τους σε μια προσπάθεια να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα.
Ήδη από το Φεβρουάριο καταγράφηκε η πρώτη μεγάλη μεταστροφή στις πωλήσεις πακέτων από τους tour operator της Γερμανίας, ενώ οι πτωτικές τάσεις στην ζήτηση συνεχίζεται μέχρι και σήμερα με αμείωτο ρυθμό. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γερμανικών πρακτορείων, η Ελλάδα έχασε τους τελευταίους τέσσερις μήνες όλη τη θετική ροή στις κρατήσεις που είχε από το Νοέμβριο μέχρι και τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου. Όπως επιβεβαιώνουν μάλιστα και τα πρόσφατα στοιχεία της Gfk, οι κρατήσεις τουριστικών πακέτων στο πρώτο τετράμηνο είναι μειωμένες κατά1,2% και όπως εκτιμούν οι Έλληνες ξενοδόχοι, το αρνητικό πρόσημο στην ζήτηση διατηρήθηκε και το Μάιο. Σε απόλυτο νούμερο αυτό σημαίνει πως οι αφίξεις από τη Γερμανία δεν θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα δύο εκατ. Η σημερινή εικόνα των πωλήσεων από τη Γερμανία έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με την περσινή σεζόν, κατά την οποία οι γερμανικές αφίξεις είχαν ξεκινήσει από το Απρίλιο και συνεχίστηκαν αυξητικά μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Όπως επισημαίνουν οι Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού, η παρατεταμένη αβεβαιότητα για το μέλλον της οικονομίας και οι δίχως τέλος διαπραγματεύσεις με τους εταίρους σε πολιτικό επίπεδο δεν άφησαν τελικά ανεπηρέαστο και τον τομέα του τουρισμού. Τα στοιχεία δείχνουν πως οι Γερμανοί τουρίστες στράφηκαν τελικά σε άλλους προορισμούς, και κυρίως στην Ισπανία, την Αίγυπτο- που φέτος επιστρέφει δυναμικά στις κρατήσεις- και στη γειτονική Τουρκία που τα τελευταία χρόνια εστιάζει στην αύξηση του μεριδίου της στη γερμανική τουριστική αγορά.
Την ίδια ώρα, το τελειωτικό χτύπημα στις προσπάθειες για τόνωση της ζήτησης από τη Γερμανία θα δώσει, σύμφωνα με τις τουριστικές επιχειρήσεις, η αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή, καθώς σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο ο συντελεστής ΦΠΑ των διανυκτερεύσεων θα αυξηθεί από το 5% (στα νησιά του Αιγαίου) ή 6,5% (στην υπόλοιπη Ελλάδα) στο 12%.
Οι ξενοδόχοι καλούνται μέσα στους επόμενους δύο μήνες να υπογράψουν τις νέες συμφωνίες για τη σεζόν του 2016 με τους tour operator, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το τοπίο στην οικονομία. Οι απαιτήσεις ολοένα και αυξάνουν, με τους μεγάλους οργανισμούς να ζητούν από τις επιχειρήσεις να μπει ειδικά ρήτρα στα συμβόλαια, σύμφωνα με την οποία οι αυξήσεις στο ΦΠΑ θα επιβαρύνουν αποκλειστικά τα ξενοδοχεία.
Βίκυ Κουρλιμπίνη capital.gr
https://www.dimokratiki.gr/01-06-2015/germaniko-chastouki-ston-tourismo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.