Σάλος και αντιδράσεις και στους διευθυντές σχολικών μονάδων προκαλεί η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων με τη νέα μορφή τους από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Με κρίσιμη παρέμβασή της δε η επιστημονική ένωση διευθυντών δημοτικών σχολείων καταθέτει στην κοινή γνώμη τις ενστάσεις και τις διαφωνίες της.
Όπως έγκαιρα είχε επισημάνει «Το Βήμα», η λειτουργία των ολοήμερων σχολείων μόνο για τις οικογένειες στις οποίες εργάζονται και οι δύο γονείς μοιάζει περιπαικτική στην Ελλάδα των χιλιάδων ανέργων και ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργηση αυτού του τύπου σχολείου.
Το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ΠΕ επισημαίνει:
* Κρίνει απολύτως λανθασμένη την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εγγράφονται και να φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα των εξαθεσίων και άνω σχολικών μονάδων μόνο οι μαθητές/τριες των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας.
«Αλήθεια, σε μια χώρα με εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους και με μεγάλο ποσοστό ευκαιριακής και αδήλωτης εργασίας, πόσοι γονείς μπορούν να προσκομίσουν τα παραστατικά αυτά;» επισημαίνει για να συνεχίσει:
«Προτείνουμε την άμεση τροποποίηση της ΥΑ με αρ. πρωτ. Φ12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (ΦΕΚ 1324/11.5.2016, τ.Β΄) καθώς και της εγκυκλίου με αρ. πρωτ. 87776/Δ1/30.5.2016, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να εγγράφονται και να φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα όλοι οι μαθητές/τριες που οι γονείς τους το επιθυμούν, χωρίς την προσκόμιση κανενός δικαιολογητικού, από τη στιγμή μάλιστα που το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης – Προετοιμασίας μαθημάτων για την επόμενη ημέρα δεν εντάσσεται στο Πρωινό Πρόγραμμα για όλους τους μαθητές (όπως κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε), αλλά προσφέρεται μόνο στους μαθητές του Ολοήμερου Προγράμματος. Άλλωστε, η εμπειρία μας δείχνει ότι πολλοί γονείς πραγματοποιούν την εγγραφή των παιδιών τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα γιατί οι ίδιοι αδυνατούν να τα βοηθήσουν στη Μελέτη – Προετοιμασία των μαθημάτων τους, η οποία αποτελεί ισχυρό παράγοντα αντισταθμιστικής αγωγής».
* Ο ελάχιστος αριθμός των 14 φοιτώντων μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία θα πρέπει να ισχύει μόνο για τη 1η και 2η διδακτική ώρα και όχι για την 3η, γιατί αυτό θα έχει ως συνέπεια την αναστολή λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος σε πολλές σχολικές μονάδες.
* Σύμφωνα με την εγκύκλιο: «Η συγκρότηση και η λειτουργία τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών γίνεται ύστερα από σχετική τεκμηριωμένη πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων και θετική εισήγηση του αρμόδιου σχολικού συμβούλου, με απόφαση του οικείου διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έγκριση του οικείου περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης».
«Θεωρούμε ότι η όλη αυτή απίστευτη γραφειοκρατική κωλυσιεργία έχει ένα και μοναδικό στόχο: την κατάργηση του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (07:00-08:00)» εξηγεί η ένωση των διευθυντών σχολείων ΠΕ και προτείνει: «Για τον λόγο αυτό προτείνουμε η λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών(07:00-08:00) να γίνεται ύστερα από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και χωρίς καμία περαιτέρω έγκριση.
»Αλήθεια, γιατί οι συντάκτες της εγκυκλίου δεν εμπιστεύονται τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων;
»Πότε επιτέλους θα αναγνωριστεί και στη χώρα μας το αυτονόητο δικαίωμα στις σχολικές μονάδες να μπορούν να προγραμματίζουν, να οργανώνουν και να υλοποιούν το έργο τους, δίχως άσκοπες γραφειοκρατικές εξαρτήσεις’ καταλήγουν οι διευθυντές των σχολείων;» καταλήγουν.
To BHMA