«Το 2022 θα είναι μια χρονιά σταθεροποίησης και το 2023, αναμένεται να είναι η χρονιά ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού».
Αυτό δηλώνει σήμερα στην «δημοκρατική» ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (και ειδικά για τη Ρόδο) κ. Ιωάννης Μπρας, ξεκαθαρίζοντας πως το τοπίο είναι ενθαρρυντικό τόσο σε τρέχουσες κρατήσεις όσο και για το απώτερο μέλλον.
«Όπως είχαμε προβλέψει με βάση τις επαφές που είχαν ξεκινήσει με τις εταιρείες κρουαζιέρας, το 2021 ήταν μια χρονιά επανενεργοποίησης, το 2022 θα είναι μια χρονιά σταθεροποίησης και το 2023, αναμένεται να είναι η χρονιά ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Αυτό συνεχίζει να ισχύει –αν και σημειώθηκε μια μικρή πτώση στο κομμάτι των κρατήσεων, που είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μικρότερες χωρητικότητες τον περασμένο μήνα. Βλέπουμε όμως, ότι από τις αρχές Ιουνίου, επανερχόμαστε σε ανοδική πορεία και σε φυσιολογικά για την εποχή και τις συνθήκες επίπεδα (δηλαδή με πληρότητες άνω του 75% περίπου). Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι το 2022 θα κλείσει με μεγάλη άνοδο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τον Ιούλιο, όλα τα πλοία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα θα επανενεργοποιηθούν. Άρα, θα σημειωθεί μια πλήρης επανενεργοποίηση όλου του στόλου. Αυτό ήταν και ένα από τα κεντρικά θέματα –μαζί με την βιωσιμότητα και την περαιτέρω ανάπτυξη- στην τελευταία γενική συνέλευση της MED CRUISE, όπου 185 εκπρόσωποι από 52 λιμάνια 16 χωρών, που μαζί με 18 εταιρείες που συμμετείχαν, έδωσαν το στίγμα για την επόμενη περίοδο. Δηλαδή, ότι αναμένουμε εκ νέου ανάπτυξη της κρουαζιέρας από το 2023 ενώ ΔΕΝ έχουν σταματήσει οι ναυπηγήσεις πλοίων! Αντιθέτως, περιμένουμε φέτος 28 νέα πλοία, το 2023 περιμένουμε 22 πλοία και συνολικά, μέχρι το 2027 ακόμη 80 νέα πλοία!», τόνισε.
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
Ειδικά για την Ρόδο, ο κ. Μπρας υπογράμμισε πως η κίνηση στον θαλάσσιο τουρισμό εξελίσσεται κανονικά με πολύ ενθαρρυντικά στοιχεία:
«Κατά τις εκτιμήσεις, έχουμε μπει σε μια νέα νόρμα σε σχέση με την λειτουργία του λιμανιού της Ρόδου. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει προγραμματισμό και σχέδιο το οποίο προχωράει κανονικά. Υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις πλοίων που φέτος ίσως να ξεπεράσουν και τις προσδοκίες. Ο βασικός στόχος παραμένει η επέκταση της φετινής σεζόν ενώ από το 2023 θα θέσουμε επί τάπητος την πρόταση του δημάρχου κ. Αντώνη Καμπουράκη, για να γίνει η Ρόδος HOME PORT ή INTERPORT (δηλαδή να ξεκινούν κρουαζιέρες από την Ρόδο είτε με μερική εκκίνηση).
Κατά τις εκτιμήσεις θα δούμε αρκετό κόσμο –έναν κόσμο ο οποίος θα θέλει να ταξιδέψει. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός πως υπάρχουν πολλές πτήσεις προς την Ρόδο η οποία είναι πολύ ψηλά στην λίστα των προτιμήσεων των ξένων εταιρειών και επισκεπτών μας.
Είναι σημαντικό το γεγονός πως όλες οι τοπικές αρχές στην Ρόδο και οι φορείς βρίσκονται σε πλήρη συνεννόηση και συνεργασία για να εφαρμόσουν τα πρωτόκολλα που απαιτούνται αλλά και να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε πρόβλημα. Υπάρχουν πολλές εταιρείες, οι οποίες όχι μόνον επανέρχονται στην περιοχή μας, αλλά θα μείνουν και τον χειμώνα. Θα δούμε πλοία που θα ξεκινούν από την Κωνσταντινούπολη και θα φτάνουν μέχρι την Ρόδο αλλά και πλοία που θα ξεκινούν από τον Πειραιά στο τρίγωνο Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ (και τον χειμώνα!).
Η Ρόδος είναι ένας προορισμός που μπορεί να προσφέρει πάνω από 35 διαφορετικές εκδρομές για όλα τα… βαλάντια και νομίζω πως έχει σημασία να προχωρήσει η άρτια συνεργασία».
Σημειώνεται πως αφενός οι πληρότητες ανεβαίνουν, αφετέρου οι τιμές είναι πολύ καλές με ελκυστικά πακέτα διακοπών για τους δυνητικούς επισκέπτες μας.
«Υπάρχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Ήδη άνοιξαν οι πτήσεις από τις ΗΠΑ –πράγμα πάρα πολύ θετικό για την χώρα μας που ίσως να ανοίξει τον δρόμο και για άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Επιπρόσθετα, υπάρχουν σοβαρά στοιχεία να ξεκινούν οι κρουαζιέρες από νωρίς και να κρατούν ολόκληρο το έτος. Εκεί θα πρέπει να σκεφτούν οι επιχειρηματίες της Ρόδου τι μπορούν να προσφέρουν τον χειμώνα και ποιοι κλάδοι μπορούν να είναι ανοιχτοί.
Σχετικά με τις τιμές είναι ήδη πολύ καλές και για όλα τα βαλάντια! Ξεκινούν από 450 ευρώ (με μέσο όρο τα 1.000 – 1.200 ευρώ) και φτάνουν μέχρι και τα 8.000 ευρώ. Ωστόσο οι επισκέπτες της κρουαζιέρας είναι εκείνοι που έχουν αγοραστική δύναμη για την εκάστοτε τοπική αγορά…», κατέληξε ο κ. Μπρας.