Το ύψος του τιμήματος διαμορφώνεται μεταξύ 250 – 300 εκατ. ευρώ – ο Οργανισμός επικαλείται την πιστοληπτική του ικανότητα έναντι των δανειστών της εταιρείας
Την πιστοληπτική του ικανότητα και το αξιόχρεό του προτάσσει προς τους δανειστές της FORTHNET ο ΟΤΕ, προκειμένου να εξαγοράσει τη NOVA και να καταστεί ο κορυφαίος «παίκτης» στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα.
Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη, κατόπιν έγκρισης από το Διοικητικό του Συμβούλιο, ο ΟΤΕ κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά, η οποία είναι εντός εύρους 250-300 εκατ. ευρώ και προσαρμόζεται ανάλογα με τα ταμειακά διαθέσιμα και τις δανειακές υποχρεώσεις (debt free/cash free basis)της εξαγοραζόμενης δραστηριότητας της συνδρομητικής τηλεόρασης
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΤΕ, η μη δεσμευτική πρόταση του ΟΤΕ για την εξαγορά της Nova, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 250 και 300 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και, μάλιστα, αποτελεί προπομπό για «πρωτοβουλίες επενδύσεων στην ελληνική αγορά» εκ μέρους του Ομίλου, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει «έναν αξιόπιστο εταίρο έναντι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά τις ανάγκες αναχρηματοδότησης της Nova».
«Στη στρατηγική που εφαρμόζει σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων πηγών εσόδων από νέες υπηρεσίες και προϊόντα, με απώτερο στόχο τη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη» σημειώνουν και τονίζουν ότι η συνδρομητική τηλεόραση είναι μία αγορά με σημαντικά περιθώρια ανόδου.
Όπως λένε, στόχος του ΟΤΕ είναι:
Να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία στον τομέα της τηλεόρασης, μέσα από σημαντικά χαμηλότερη κόστη.
Να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες στους συνδρομητές, σε ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές.
Να ενισχύσει τη συνδρομητική του βάση στον τομέα της τηλεόρασης.
«Η συμφωνία αυτή είναι και προς όφελος της Forthnet, η οποία θα μπορέσει να καλύψει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να διασφαλίσει τη συνέχεια των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της. Τέλος, τόσο οι επενδύσεις, όσο και η εξυγίανση των επιχειρήσεων είναι βασικά αναπτυξιακά ζητούμενα για την ελληνική οικονομία» συμπεραίνουν.
Όπως διηγούνται, με βάση τα δεδομένα της αγοράς, αλλά και τις τάσεις στο home entertainment σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνδρομητική τηλεόραση έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα.
Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης αυξήθηκε από το 11% το 2011, όταν ξεκίνησε δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV, στο 18% το 2013 ενώ το 2014 αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, η συνολική βάση συνδρομητών στο α’ τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες. «Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο του 2011» τονίζουν και επισημαίνουν ότι ο ΟΤΕ TV «κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές», έχοντας στο τέλος του α’ τριμήνου του 2014 280 χιλιάδες πελάτες.
«Ο ΟΤΕ TV έκανε για πρώτη φορά τη συνδρομητική τηλεόραση προσιτή στα ελληνικά νοικοκυριά, επενδύοντας στο περιεχόμενο και προσφέροντας σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις, κινηματογραφικό περιεχόμενο και ποιοτικό πρόγραμμα για όλη την οικογένεια σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές» σημειώνουν.
«Με την ολοκλήρωση της προτεινόμενης εξαγοράς και μέσα από τις οικονομίες κλίμακας που μπορούν να προκύψουν οι πελάτες θα απολαμβάνουν περισσότερο περιεχόμενο, καλύτερες υπηρεσίες, ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές, μεγαλύτερη ευκολία από μία κοινή τεχνική λύση (1 πιάτο – 1 αποκωδικοποιητής)» επισημαίνουν στελέχη του οργανισμού.
«Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται ότι η διείσδυση θα αυξηθεί περαιτέρω, προσεγγίζοντας σταδιακά τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους» σχολιάζουν και εξηγούν ότι η διείσδυση της συνδρομητικής TV είναι στη χώρα μας αισθητά χαμηλότερη τόσο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο τόσο στον Βορρά (άνω του 50%) όσο και στον Νότο (περίπου 25%).
Ειδικότερα, τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:
– Ισπανία, Ιταλία: ~25%
– Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
– Κροατία: ~40%
– Ολλανδία: >90%
– Γαλλία, Αγγλία: ~50%
Σύμφωνα με στελέχη του Ομίλου, οι διεθνείς τάσεις δείχνουν ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, καθώς η συνδρομητική τηλεόραση είναι ανοιχτή, με τον ανταγωνισμός να προέρχεται και από άλλους πόλους, όπως Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης, Τηλεόραση μέσω διαδικτύου και Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου, όπως το Netflix.
«Η συμφωνία είναι καλή για όλους, κυρίως για την FORTHNET, η οποία εξυγιαίνεται, καθώς καλύπτεται το κομμάτι του δανεισμού που αφορά τη NOVA» καταλήγουν στελέχη του ΟΤΕ.
Πηγή Το Βήμα