Ειδήσεις

Επί πολλές ώρες παρέμειναν “παγιδευμένοι” στο αεροδρόμιο Ρόδου! Σε… τρίτο επιρρίπτει τις ευθύνες η Fraport

Σε τρίτο πάροχο οφείλεται η μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε τη Δευτέρα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ρόδου, σύμφωνα με την Fraport. Όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας, η οποία διαχειρίζεται το “Διαγόρας” μαζί με άλλα 13 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία κατέρρευσαν (γενικώς), προκαλώντας “έμφραγμα” στο αεροδρόμιο Ρόδου λόγω του μεγάλου όγκου αφίξεων και αναχωρήσεων πτήσεων, έχει ανατεθεί σε διεθνή, αξιόπιστο φορέα ο οποίος με τη σειρά του συνεργάζεται με εταιρεία τηλεπικοινωνιών.
Το πρόβλημα προέκυψε λόγω βλάβης στο data center με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο το ηλεκτρονικό check in το οποίο γινόταν χειρόγραφα (!) που είχε ως συνέπεια να προκληθούν οι πολύωρες καθυστερήσεις αφίξεων και αναχωρήσεων των πτήσεων. Σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις των στελεχών της Fraport στη “δημοκρατική”, το πρόβλημα αυτό δεν στάθηκε ικανό να επηρεάσει την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου Ρόδου, καθώς υπήρξε άψογος συντονισμός με όλους τους χρήστες του αερολιμένα (υπηρεσίες ground handling, τουριστικά πρακτορεία κλπ). Η κατάσταση χαρακτηρίστηκε ως δύσκολη, κρίνεται όμως επιτυχές το γεγονός ότι το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε σε λιγότερο από 24 ώρες (γύρω στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας είχε αποκατασταθεί το data center)!

Προτεραιότητα πλέον της Fraport είναι να εξετάσει τι ακριβώς πήγε στραβά, γιατί δεν λειτούργησε το back up σύστημα ώστε να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει τη συνεργασία με τον πάροχο ή αν θα απαιτήσει “δικλίδες ασφαλείας” προκειμένου να αποφευχθεί στο μέλλον αντίστοιχο πρόβλημα.
Βέβαια, ο αντίκτυπος από την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση που αντιμετώπισε το “Διαγόρας” παραμένει ακόμη μεγάλος. Συνολικά 13 πτήσεις τσάρτερ δεν προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Επτά αεροσκάφη προσγειώθηκαν στην Τουρκία, και τα υπόλοιπα στην Κρήτη και στην Κω. Σύμφωνα με πληροφορίες, μία πτήση από Ιταλία επέστρεψε στο αεροδρόμιο προέλευσής της έχοντας κάνει “κύκλους” για περισσότερη από μία ώρα πάνω από το αεροδρόμιο της Ρόδου.

Η ταλαιπωρία που υπέστησαν οι ξένοι επισκέπτες του νησιού αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι που ταξίδευαν ήταν τεράστια. Για πολλές ώρες παρέμεναν “παγιδευμένοι” στο αεροδρόμιο μέχρι να ξεκαθαρίσει τι πρόκειται να γίνει. Όσοι έφταναν μετά από μεγάλη ταλαιπωρία στο αεροδρόμιο του νησιού μας περίμεναν έως και τρεις ώρες να πάρουν τις αποσκευές τους και να επιβιβαστούν στα λεωφορεία που θα τους μετέφεραν στα ξενοδοχεία τους.
Στο μεταξύ παραμένει άγνωστο εάν οι τουρίστες οι οποίοι… κατέληξαν στα γειτονικά αεροδρόμια επιστρέψουν στη Ρόδο και με ποιο τρόπο. Σε κάποιες περιπτώσεις επιχειρήθηκε να ταξιδέψουν μέσω Θαλάσσης από το Ντάλαμαν στη Ρόδο. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις η μεταφορά τους ήταν περίπλοκη, καθώς τα αεροσκάφη που θα τους μετέφεραν επέστρεψαν στα αεροδρόμια προέλευσής τους ακολουθώντας κανονικά το πρόγραμμά τους. Ανοιχτό παραμένει επίσης το ζήτημα των αποζημιώσεων των τουριστών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου