Στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου τουρισμού έχει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, συμβάλλοντας με την κατάθεση προτάσεων στη χάραξη της νέας εθνικής τουριστικής πολιτικής και στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Ματσίγκος είχε συνάντηση με τον υπουργό, Χάρη Θεοχάρη και τον υφυπουργό Μάνο Κόνσολα με τους οποίους συζήτησε για τις ανάγκες του ελληνικού τουρισμού και τους τομείς στους οποίους πρέπει να δοθεί έμφαση, όπως στην ποιότητα, στη βελτίωση των δημοσίων υποδομών, στην ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και τέλος την επιμήκυνση της σεζόν.
«Η συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού, κ. Θεοχάρη και τον υφυπουργό κ. Κόνσολα ήταν εποικοδομητική. Με χαρά καταθέτουμε την πολυετή εμπειρία μας στο πλαίσιο της ιεράρχησης των προτεραιοτήτων και της χάραξης μίας νέας στρατηγικής. Αυτό που έθεσα ως αναγκαία προτεραιότητα είναι η επένδυση στην ποιότητα σε όλες τις εκφάνσεις του τουριστικού μας προϊόντος, στην ενίσχυση των υποδομών, την αντιμετώπιση ζητημάτων που έχουν να κάνουν με την επάρκεια ενέργειας και νερού, την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, τη βελτίωση λιμενικών εγκαταστάσεων, κ.ά. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η τουριστική εκπαίδευση, όπου και θα πρέπει να δοθεί έμφαση και τέλος η επιμήκυνση της σεζόν είναι στο μεγάλο στοίχημα που παραμένει ανοιχτό», δήλωσε ο κ. Ματσίγκος.
Έρευνα ποιότητας
Σημειώνεται ότι ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου συνεχίζει φέτος για τρίτη χρονιά την διεξαγωγή της έρευνας ποιότητας προορισμού σε συνεργασία πάντα με το Αμερικανικό Κολλέγιο της θεσσαλονίκης. Αυτή τη φορά τα ερωτηματολόγια τα οποία έχουν τροποποιηθεί ελαφρώς, έπειτα και από τις επισημάνσεις των φορέων, διανέμονται ηλεκτρονικά μέσω του Επιμελητηρίου, των ξενοδοχείων και του γραφείου πληροφοριών του δήμου και τα πρώτα ευρήματα αναμένεται να παρουσιαστούν το χειμώνα.
Το 2018 συγκεντρώθηκαν 4.000 ερωτηματολόγια εκ των οποίων χρησιμοποιήθηκαν 3.800. Το 70% των ερωτηθέντων απάντησε ότι επισκέφθηκε τη Ρόδο για πρώτη φορά. Το 30% ήταν επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες. Από αυτούς, το 75% των Γερμανών απάντησε ότι ήταν το πρώτο τους ταξίδι στη Ρόδο ενώ το 25% είχε ξανάρθει στο νησί. Αντίθετα, ο Άγγλοι repeaters ήταν πολλοί περισσότεροι συγκριτικά με τους Γερμανούς, ήτοι το 68% και μόλις το 32% επισκεπτόταν τη Ρόδο για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με αυτά, το 71% του δείγματος επισκεπτόταν τη Ρόδο για πρώτη φορά ενώ οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες ήταν το 21%. Ο μέσος χρόνος παραμονής ανέρχεται σε 9,24 ημέρες ενώ το 29% του δείγματος ήταν από τη Γερμανία, το 22% από την Αγγλία, το 9% από τη Ρωσία, το 2% από τη Γαλλία. Το 40% του δείγματος προτίμησε πακέτα ημιδιατροφής, το 34% ήταν τουρίστες του bed and breakfast και μόλις το 19% το all inclusive.
Σε ό,τι αφορά το κόστος του πακέτου, το 26,22% κυμαινόταν από 1000 έως 1500 ευρώ, το 25% περίπου κυμαινόταν από 751 έως 1000 ευρώ.
Το 18,86% του δείγματος απάντησε ότι πλήρωσε για το πακέτο 501-750 ευρώ και το 9,91% ξόδεψε από 251 έως 500 ευρώ μόλις! Καλύτεροι πελάτες φαίνεται να είναι αυτοί του bed and breakfast που πλήρωσαν για υπηρεσίες εκτός ξενοδοχείου 383,16 ευρώ έναντι αυτών του all inclusive που δαπανούν 212,28 ευρώ κατά μέσο όρο. Οι πελάτες του half board άφησαν 291,97 ευρώ στην τοπική αγορά και του full board 267,22 ευρώ.
Στην συντριπτική τους πλειοψηφία (47%) οι ερωτώμενοι απαντούν ότι έκλεισαν στο πακέτο των διακοπών τους μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου, το 25% μέσω ηλεκτρονικού τουριστικού πρακτορείου και το 22% μέσω σάιτ όπως booking.com, expedia.com κλπ. Πάντως, το 72% του δείγματος απαντά ότι θα προτιμούσε ξανά τη Ρόδο!
Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο, προσφέροντας χρήσιμο input για τα δυνατά και λιγότερο δυνατά σημεία του προορισμού.