Τοπικές Ειδήσεις

Τουρισμός: Με το βλέμμα στραμμένο στο Σεπτέμβριο, οι τοπικοί φορείς

Με το βλέμμα στραμμένο πλέον μόνο στο Σεπτέμβριο, βρίσκονται όλοι οι φορείς του τουρισμού, στο νησί της Ρόδου. Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις που έκανε χτες στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Μιχαλάκης, ενώ εξήγησε πως η εξέλιξη της τουριστικής σεζόν συνεχίζει να κρίνεται από εβδομάδα σ’ εβδομάδα, όπως και οι κρατήσεις.
«Σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, ο Αύγουστος κλείνει περίπου στις 380.000 αφίξεις σε σχέση με τις 480.000 την ίδια χρονική περίοδο το 2019 (δηλαδή στο 80% περίπου) ενώ, φυσικά, δεν υπάρχει καμία σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, πήγαν πολύ καλύτερα από τις αρχικές μας προβλέψεις –κάτι που αποτυπώθηκε και στην αγορά της Ρόδου. Όσον αφορά στο Σεπτέμβριο, οι εκτιμήσεις μας είναι ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα από ό,τι τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, αλλά όχι όσο στο προηγούμενο δίμηνο. Κι αυτό οφείλεται κυρίως στη Γερμανία αφού εδώ και δέκα περίπου ημέρες, η χώρα έχει εκδώσει οδηγία για τους μη εμβολιασμένους ταξιδιώτες να μπαίνουν σε δεκαήμερη καραντίνα, κατά την επιστροφή τους από την Ελλάδα.
Οπως είναι γνωστό, η Γερμανία είναι το ‘βαρόμετρο’ στην αγορά και μας επηρεάζει πολύ αφού αποτελεί το 25% των συνολικών μας αφίξεων. Συνεπώς, κάθε απόφαση που λαμβάνεται έχει άμεσο αντίκτυπο σ’ εμάς. Π.χ. το Ισραήλ πριν ανακοινώσει νέα μέτρα, ήταν Νο3 αγορά σε αφίξεις, ενώ μετά, έπεσε στην 10η θέση», ανέφερε ο κ. Μιχαλάκης.
Οπως είπε ο κ. Μιχαλάκης, η κίνηση από την αγορά της Γερμανίας, έχει πτωτική τάση καθώς βρισκόμαστε σε μια χρονική περίοδο που αλλάζει το ηλικιακό Target των αφίξεων στη Ρόδο (από νεαρότερους πηγαίνουμε σε μεγαλύτερες ηλικίες και συνεπώς επηρεάζονται από την επιδημιολογική εξέλιξη αλλά και τα περιοριστικά μέτρα): «Το ποσοστό αυτής της πτώσης στο τελευταίο δεκαήμερο κυμαίνεται στο 20% αλλά πάντα το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου, παρατηρείται μείωση αφίξεων», είπε.
Ερωτηθείς για την κίνηση συνολικά, από την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν μέχρι και το τέλος Αυγούστου, ο κ. Μιχαλάκης δήλωσε: «Σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2019, βρισκόμαστε στο 50% (ενώ δεν υπάρχει σύγκριση με το 2020 αφού πέρσι τα δεδομένα ήταν διαφορετικά). Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την σεζόν μέρα με τη μέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα. Μην ξεχνάμε ότι ο Τουρισμός είναι… ομαδικό παιχνίδι: όλοι μαζί κερδίζουμε ή όλοι μαζί χάνουμε»!
O πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, είπε ότι όλη η σεζόν κύλησε με αυτή την ροή (εβδομάδα με την εβδομάδα) κυρίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ενώ ερωτηθείς για τους επόμενους μήνες δήλωσε πως «ο Οκτώβριος είναι πάρα πολύ μακριά, ενώ για το Νοέμβριο δεν έχει νόημα να συζητάμε αυτή τη στιγμή. Αυτό για το οποίο πρέπει να παλέψουμε τώρα είναι ο Σεπτέμβριος, να κρατήσουμε το νησί σε μια πολύ καλή επιδημιολογική κατάσταση –κάτι που δεν το προσέξαμε και το ‘πληρώσαμε’ με την απόφαση της Γερμανίας. Ωστόσο, έχουμε θετικά νέα από το Ισραήλ: η χώρα, ανακοίνωσε ότι στις 3 Σεπτεμβρίου θα μας αλλάξει κατηγορία –αλλά για τους πελάτες που είτε έχουν κάνει την 3η δόση είτε έχουν εμβολιαστεί τους τελευταίους έξι μήνες. Όλοι οι άλλοι θα πρέπει να μπαίνουν σε καραντίνα. Καταλαβαίνετε ότι δεν περιμένουμε πάρα πολλά από αυτή την αγορά, αλλά τουλάχιστον θα υπάρξει μία κινητικότητα».
Όσον αφορά στα ξενοδοχεία, το μήνα Σεπτέμβριο θα μείνουν όλα ανοιχτά ενώ μερικά θα μείνουν και τον Οκτώβριο –ανάλογα με τις κρατήσεις και τη ζήτηση.

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Εξηγώντας τι έγινε με την αγγλική αγορά φέτος, ο κ. Μιχαλάκης υπογράμμισε τα εξής:
«Με τα νέα μέτρα από τον Ιούλιο κι έπειτα, η αγγλική αγορά άρχισε να κινείται καλά. Τον Αύγουστο όμως, δεν πήγε καθόλου καλά. Ηταν η μόνη χώρα που θα κλείσει με μείωση και φαίνεται πως αυτή την περίοδο, δεν μπορεί να δώσει παραπάνω από ό,τι έχει δώσει. Παρ’ όλα αυτά, είναι η 3η χώρα σε αφίξεις στη Ρόδο για φέτος. Επιπλέον, οι Σκανδιναβικές χώρες δεν πήγαν καθόλου καλά –πλην της Δανίας που ξεκίνησε στις 25 Ιουνίου και πήγε πολύ καλά. Η Φινλανδία και η Νορβηγία ήταν απούσες.
Το θετικό μήνυμα είναι ότι στην εφετινή τουριστική σεζόν, είχαμε αφίξεις από 34 διαφορετικές χώρες (και πολλές που δεν είχαμε παλαιότερα). Στις αγορές –εκτός από την Γερμανία- 2η χώρα σε αφίξεις είναι η Πολωνία (περίπου στο 10%), μετά η Αγγλία και από εκεί και πέρα ακολουθούν, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Τσεχία, η Γαλλία, το Ισραήλ κ.λπ.»

Να σημειωθεί πάντως, πως οι κρατήσεις για το επόμενο έτος έχουν ξεκινήσει και σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάκη, πάνε πολύ καλά από αγορές όπως η Αγγλία –αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς για συμπεράσματα.
Οσον αφορά στις τουριστικές εκθέσεις, ο κ. Μιχαλάκης ανέφερε πως τίποτε δεν είναι πλέον όπως στο παρελθόν και πως διεξάγονται διαφορετικά:
«Είναι μια νέα εποχή. Η πρώτη έκθεση στο Λονδίνο, που γίνεται κάθε χρόνο, ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιηθεί αλλά ο τρόπος διεξαγωγής και πώς θα γίνουν οι συμμετοχές, απομένει να αποφασιστεί αργότερα. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν χώρες όπως η Αυστραλία, από τις οποίες δεν μπορεί να ταξιδέψει κανένας, η Ασία είναι μπλοκαρισμένη, ενώ οι ΗΠΑ έχουν βάλει πολλούς περιορισμούς. Το ίδιο συμβαίνει και σε χώρες της Ευρώπης. Επομένως μπαίνουμε σε μια νέα κανονικότητα. Δεν θα γυρίσουμε ποτέ πλέον στο 2019. Αυτό που γίνεται στην περίοδο του κορωνοϊού, λειτουργεί πλέον σαν καταλύτης. Γίνονται πολλά πράγματα πάρα πολύ γρήγορα –που ίσως να χρειαζόμασταν μια πενταετία για να γίνουν. Και πρέπει η Ρόδος σαν προορισμός, να ετοιμαστεί πολύ γρήγορα για την νέα εποχή».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου