Ειδήσεις

Η πρώτη ελληνική FDI Belharra «ΚΙΜΩΝ» αποκαλύπτεται – Βίντεο

Στην τελική ευθεία της κατασκευής της μπαίνει η πρώτη ελληνική FDI Belharra, με το Πολεμικό Ναυτικό να προετοιμάζεται για την καθέλκυση της νέας Φρεγάτας μετά από σχεδόν 25 χρόνια. Η F-601 «ΚΙΜΩΝ» έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο νερό και πήρε θέση για την επίσημη τελετή που είναι προγραμματισμένη να λάβει χώρα στα ναυπηγεία της Λοριάν της βορειοδυτικής Γαλλίας στις 4 Οκτωβρίου. Ακόμη και ρυμουλκούμενη, η «ΚΙΜΩΝ» εντυπωσιάζει λόγω του όγκου και του σχεδιασμού της, με την ανάστροφη πλώρη της να θυμίζει το θρυλικό Θωρηκτό Αβέρωφ αλλά και την αθηναϊκή Τριήρη.

Εκμεταλλευόμενοι την πλημμυρίδα στον ποταμό Σκόρφ, οι Γάλλοι αποκάλυψαν το πρώτο πλοίο της κλάσης «ΚΙΜΩΝ», σχεδόν δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης για την πρόσκτηση των τριών FDI Belharra. Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να τοποθετηθεί ο ιστός της Φρεγάτας, το PSIM (Panoramic Sensors and Intelligence Module), που περιέχει το ραντάρ, το κέντρο μάχης και τους αισθητήρες του πλοίου.

Η τελετή

Στην πόλη – ναυπηγείο της Βρετάνης θα βρεθεί την Τετάρτη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας συνοδευόμενος από τον Γάλλο ομόλογό του, Σεμπαστιάν Λεκορνύ. Δύο ημέρες νωρίτερα, την F-601 «ΚΙΜΩΝ» θα επισκεφθεί ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης, ο οποίος θα επιθεωρήσει στο νεότευκτο πλοίο μαζί με τους επιτελείς της Group Naval, θα ενημερωθεί για την πορεία του προγράμματος και θα συναντηθεί με το κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκεται ήδη στη Λοριάν και παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών στις τρεις ελληνικές Φρεγάτες.

Στις αρχές του 2024, η «ΚΙΜΩΝ» αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμές συστημάτων εν όρμω και στη συνέχεια εν πλω, με την παράδοση του πλοίου στο Πολεμικό Ναυτικό να τοποθετείται χρονικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ήδη στη ναυπηγική της Λοριάν, τη θέση της «ΚΙΜΩΝ» παίρνει η Φρεγάτα F-602 «ΝΕΑΡΧΟΣ» για να ακολουθήσει σε περίπου ενάμιση χρόνο η F-603 «ΦΟΡΜΙΩΝ».

Ενίσχυση του Στόλου
Η πρόσκτηση των τριών FDI Belharra θα συμβάλλει καταλυτικά στην αύξηση των δυνατοτήτων του ελληνικού στόλου επιφανείας, όμως, όπως επισημαίνουν ανώτατες στρατιωτικές πηγές, δεν λύνει το πρόβλημα της παλαιότητας των πλοίων. Οι πλέον σύγχρονες Φρεγάτες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε υπηρεσία, οι τέσσερις ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ» ξεπερνούν τα είκοσι χρόνια επιχειρησιακής ζωής ενώ οι παλαιότερες τύπου S, τα σαράντα. Η ανάγκη για νέες πλώρες είναι μεγάλη, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, διευκρινίζοντας ότι οι FDI θα αποδώσουν τα προσδοκώμενα στα τέλη της δεκαετίας, όταν οι S θα αρχίσουν σταδιακά να αποσύρονται.

Το Πολεμικό Ναυτικό πιέζει για τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των ΜΕΚΟ, ένα πρόγραμμα που δεν αποκλείεται να συναντήσει σημαντικές δυσκολίες κατά την εκτέλεση του, ενώ τα στελέχη του ΓΕΝ εξακολουθούν να αναζητούν μεταχειρισμένα πλοία από την παγκόσμια αγορά που θα λειτουργήσουν ως ενδιάμεση λύση μέχρι την επόμενη ναυπήγηση κύριων μονάδων επιφανείας. Εξάλλου, οι όποιες αποφάσεις για Κορβέτες και Υποβρύχια, μετακινούνται για το νέο έτος, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένος ορίζοντας για τη λήψη αποφάσεων.

Πηγή kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου