Στην επέκταση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα ποντάρουν εσχάτως οι ισχυροί tour operators, παρατείνοντας τα προγράμματά τους μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, με αιχμή προορισμούς πρώτης γραμμής, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, η οποία μετά από τις καταστροφικές πυρκαγιές του Ιουλίου έχει κάνει δυνατό comeback.
Ενισχυτικά στις κινήσεις των tour operators λειτουργεί η τάση που θέλει φέτος τους Ευρωπαίους τουρίστες να επιλέγουν να κάνουν διακοπές στα άκρα της σεζόν, αποφεύγοντας να ταξιδέψουν την περίοδο υψηλής ζήτησης, δηλαδή το θερμό δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, καλλιεργώντας προσδοκίες για επιμήκυνση της σεζόν.
Μάλιστα, αυτή η αλλαγή… συνήθειας των Ευρωπαίων αλλάζει και τον προγραμματισμό των tour operators και των αεροπορικών εταιρειών όχι μόνο για φέτος, αλλά και για το 2024, με τους πιο τολμηρούς να επιμηκύνουν από τώρα την επόμενη σεζόν.
Την ισχυρή ζήτηση, η οποία διατηρείται και το φθινόπωρο, επιδιώκει να εκμεταλλευτεί η TUI, ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης, δίνοντας το σήμα για επιμήκυνση της σεζόν στην Ελλάδα μέχρι τον Νοέμβριο. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο ταξιδιωτικός οργανισμός ανακοίνωσε παράταση της τουριστικής περιόδου ιδίως στην Ελλάδα και την Τουρκία, με στόχο να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση που διαπιστώνεται για τους επόμενους μήνες.
Συγκεκριμένα, η TUI προσθέτει περίπου 30.000 αεροπορικές θέσεις σε πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο σε προορισμούς όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Αττάλεια. Μάλιστα, όπως είπε ο Σεμπάστιαν Έμπελ, διευθύνων σύμβουλος της TUI, η ζήτηση για τον Οκτώβριο, που παραδοσιακά είναι ο μήνας κατά τον οποίο ρίχνει αυλαία η τουριστική σεζόν, ήταν 8% υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.
«Διαπιστώνουμε μεγάλη ζήτηση τις τελευταίες εβδομάδες της καλοκαιρινής περιόδου, που παραδοσιακά διαρκεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. Κατά συνέπεια, ανακοινώσαμε πρόσφατα την επέκταση της σεζόν έως τον Νοέμβριο, ιδιαίτερα στην Τουρκία και στην Ελλάδα, για να καλύψουμε τη ζήτηση εκτός της παραδοσιακής καλοκαιρινής περιόδου», τόνισε χαρακτηριστικά.
Επεσήμανε δε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες θα ενισχύσουν τη ζήτηση για πιο δροσερούς προορισμούς στη Σκανδιναβία, στο Βέλγιο και στην Ολλανδία, τονίζοντας πως η απόφαση της εταιρείας να παρατείνει τη σεζόν μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου προσέφερε στους τουρίστες μεγαλύτερη ευελιξία σχετικά με το πότε θα ήθελαν να ταξιδέψουν.
Στην επέκταση της σεζόν στην Ελλάδα επενδύει και η easyJet holidays, η οποία μάλιστα παρατείνει την τουριστική περίοδο προσφέροντας πακέτα με προορισμό τη Ρόδο μέχρι τον Νοέμβριο. Όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της εταιρείας, η ζήτηση για το ελληνικό νησί παραμένει σταθερά σε υψηλά επίπεδα μετά την ανάκαμψη από τις πυρκαγιές του Ιουλίου, γεγονός που συνέτεινε στη λήψη της απόφασης για επιμήκυνση της σεζόν. Σημειωτέον ότι η βρετανική εταιρεία έδωσε το σύνθημα για έναρξη κρατήσεων για τους ελληνικούς προορισμούς νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά φέτος, μεταφέροντας Βρετανούς ταξιδιώτες στο νησί των Ιπποτών ήδη από τα μέσα Μαρτίου.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο γερμανικός tour operator FTI, o οποίος διαπιστώνοντας από νωρίς ζήτηση υψηλότερη ακόμη και από το 2019 επεκτείνει το πρόγραμμά του για την Ελλάδα σε επιλεγμένα ξενοδοχεία της Κρήτης και της Ρόδου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Εκτός από την Κρήτη, προορισμό στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία, και τη Ρόδο, ο FTI δίνει έμφαση στην ανάπτυξή του και σε άλλα νησιά, όπως η Ζάκυνθος και η Σκιάθος.
Εντονη ζήτηση για το φθινόπωρο για ευρωπαϊκούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων και για την Ελλάδα, καταγράφει και ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Γερμανίας, η DER Touristik. Δεδομένου δε ότι όλο και περισσότεροι Γερμανοί επιλέγουν να κάνουν διακοπές το φθινόπωρο στην Ελλάδα, ο tour operator επεκτείνει τα προσφερόμενα προγράμματα σε ελληνικούς προορισμούς, με αιχμή τη Ρόδο, με στόχο να αντεπεξέλθει στην κινητικότητα που διαπιστώνεται.
Η χώρα μας, άλλωστε, αναδεικνύεται ως ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός για οικογενειακές διακοπές, συγκεντρώνοντας μερίδιο 13% μεταξύ των τουριστών που ταξίδεψαν με την εταιρεία. Μάλιστα, κατατάσσεται στην τρίτη θέση και στη λίστα με τους αγαπημένους προορισμούς μικρής και μεσαίας απόστασης, σκαρφαλώνοντας μία θέση σε σχέση με την περυσινή χρονιά.
Μέχρι τον Νοέμβριο επεκτείνει τη σεζόν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, και ο επίσης γερμανικός Alltours, προσφέροντας πακέτα για τη Ρόδο και την Κρήτη, δύο προορισμούς που συγκεντρώνουν υψηλό ενδιαφέρον από τη γερμανική αγορά.
Τη δυναμική που αποκτά ο Νοέμβριος ως μήνας διακοπών σπεύδει να αξιοποιήσει από τώρα για το 2024 ο βρετανικός όμιλος Jet2.com και Jet2holidays. Στο πλαίσιο αυτό, ο tour operator και η αεροπορική επεκτείνουν το πρόγραμμα του 2024 μέχρι τον Νοέμβριο για δύο δημοφιλείς προορισμούς των Βρετανών, την Κρήτη και τη Ρόδο.
Πηγή euro2day.gr