Μείωση, έστω και οριακή, σε σύγκριση με πέρυσι κατέγραψε ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο τον Αύγουστο του 2017, καθώς ούτε η αυξημένη τουριστική κίνηση φέρεται να μπόρεσε να αντισταθμίσει τις απώλειες από τις μειωμένες αγορές των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά απλώς να συγκρατήσει περαιτέρω πτώση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών υποχώρησε τον Αύγουστο του 2017 σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2016 κατά 0,3%.
Ο γενικός δείκτης όγκου παρέμεινε στην ουσία στα ίδια επίπεδα (αύξηση 0,1%) σε σύγκριση με πέρυσι. Η διαφορετική μεταβολή ανάμεσα στους δύο δείκτες σχετίζεται με το γεγονός ότι η αξία των πωλήσεων υποχώρησε λόγω των ολοένα και μεγαλύτερων προσφορών και εκπτώσεων που πραγματοποιεί το λιανεμπόριο.
Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι η μεγαλύτερη μείωση του τζίρου τον Αύγουστο του 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα (1,9%) καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ, τον κλάδο όπου πλέον πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων πωλούνται σε προσφορά. Ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μείωση 0,2% στα σούπερ μάρκετ. Αξιοπρόσεκτη ήταν η μείωση 1,5% τόσο στην αξία όσο και στον όγκο πωλήσεων στα μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων, τα οποία καταγράφουν απώλειες λόγω και της στροφής ολοένα και περισσότερων καταναλωτών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σε σχέση με πέρυσι, μάλιστα, υπάρχει μια σημαντική διαφορά: μερίδα των καταναλωτών της πρώην «Μαρινόπουλος», που το καλοκαίρι του 2016 λόγω ουσιαστικά μη λειτουργίας της αλυσίδας είχε στραφεί μεταξύ άλλων και σε παραδοσιακά, μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων, επιστρέφει τώρα ξανά στα σούπερ μάρκετ (ύστερα από την επαναλειτουργία του δικτύου υπό το σήμα πλέον της «Σκλαβενίτης»).
Μείωση τζίρου 1,2% σε ετήσια βάση, αλλά αύξηση 3% ως προς τον όγκο πωλήσεων καταγράφεται στον κλάδο των φαρμακευτικών – καλλυντικών, με την απόκλιση αυτή να οφείλεται επίσης στις μεγάλες προωθητικές ενέργειες.
Αντίστροφη είναι η εικόνα στον κλάδο των πρατηρίων καυσίμων. Ο τζίρος αυξήθηκε κατά 3,2% λόγω της αύξησης των τιμών, όμως ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,1%. Η μεγαλύτερη αύξηση κύκλου εργασιών και όγκου πωλήσεων (5,5% και 7,5%) αντιστοίχως καταγράφηκε στην κατηγορία βιβλίων – χαρτικών – λοιπών ειδών, κατηγορία στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα καταστήματα πώλησης τεχνολογικών προϊόντων.
Καθημερινή