• 2.960.000 επισκέπτες προσέλκυσε το νησί μέχρι την 28η Οκτωβρίου
Η Ρόδος αφήνει πίσω της την καλύτερη τουριστική σεζόν στην ιστορία του νησιού, κατά τη διάρκεια της οποίας καταγράφηκαν εντυπωσιακές επιδόσεις σε όλους τους τομείς. Ήδη έχει κλείσει ένας μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων και εποχικών επιχειρήσεων.
Οι ξαπλώστρες άρχισαν να απομακρύνονται από τις παραλίες και ξεκινά η γνωστή περίοδος …αγρανάπαυσης μέχρι την επόμενη σεζόν. Οι τουριστικές αφίξεις θα συνεχιστούν μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, ωστόσο οι ρυθμοί έχουν πέσει κατακόρυφα. Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου λ.χ. ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν μέσω του αεροδρομίου Ρόδου ανήλθε στις 5616, ενώ την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου διακινήθηκαν μέσω του «Διαγόρας» 10.674 επιβάτες.
Πάντως, με περισσότερες από 300.000 αφίξεις ο Οκτώβριος ήταν ο καλύτερος όλων των εποχών, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό αφίξεων στις 2.960.000 (μέχρι 28/10).
Η μεγάλη αύξηση, των αφίξεων όπως επισημάνθηκε και στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, οφείλεται εν πολλοίς στην επέκταση του κλάδου των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Παρόλη την αύξηση των επισκεπτών, τα ξενοδοχεία δεν είδαν την πελατεία τους να αυξάνεται πολύ.
«Πράγματι τη φετινή σεζόν οι τουριστικές αφίξεις ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Παρόλα αυτά, στα ξενοδοχεία ο αριθμός των φιλοξενούμενων δεν αυξήθηκε πολύ σε σύγκριση με πέρυσι. Στην ουσία οι βραχυχρόνιες μισθώσεις απορρόφησαν τους πλεονάζοντες επισκέπτες. Γενικώς, ο κλάδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων είχε αυτή τη χρονιά μία μεγάλη ανάπτυξη», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου Γιώργος Ματσίγκος.
Η φετινή σεζόν σύμφωνα με τον κ. Ματσίγκο ήταν καλή όσον αφορά στα έσοδα. Ωστόσο ο πληθωρισμός και η αύξηση των λειτουργικών δαπανών περιορίζουν το περιθώριο κερδοφορίας. «Ο απολογισμός της σεζόν είναι θετικός. Τα ξενοδοχεία πέτυχαν μία μικρή αύξηση του τζίρου τους λόγω των αυξήσεων που δόθηκαν μετά την εποχή της πανδημικής κρίσης. Τη σεζόν του 2025 πετύχαμε αυξήσεις της τάξης του 4% στις τιμές μας. Ωστόσο η αύξηση αυτή καλύπτει τον πληθωρισμό χωρίς να προσφέρει δυνατότητες μεγαλύτερης κερδοφορίας.
Γενικώς, τα λειτουργικά κόστη και το μισθολογικό κόστος των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, περιορίζοντας το περιθώριο κερδοφορίας», είπε ο κ. Ματσίγκος.
Σημειώνεται ότι τη φετινή σεζόν καλύφθηκαν οι ανάγκες σε εργατικό προσωπικό με την εισαγωγή εργαζόμενων από τρίτες χώρες. Όπως είναι γνωστό, μετά την εποχή της πανδημίας παρουσιάστηκαν πολλά κενά στον κλάδο φιλοξενίας στη Ρόδο και σε όλη την Ελλάδα. Σε κάποιες ειδικότητες όπως σερβιτόροι, καμαριέρες, κηπουροί το προσωπικό ήταν δυσεύρετο. Τα περισσότερα ξενοδοχεία της Ρόδου χρησιμοποίησαν εργαζόμενους από την Ινδονησία (Φιλιππίνες) και την Αίγυπτο. Για τη φιλοξενία τους, «δεσμεύθηκε» ένας μεγάλος αριθμός δωματίων στα ξενδοχεία.