Με τα νούμερα για τον εξερχόμενο τουρισμό από την Κίνα προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης να αναφέρονται σε 20 εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2022, ο ελληνικός τουρισμός διεκδικεί για το 2019 ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο από τους Κινέζους τουρίστες, οι οποίοι έχουν αυξηθεί μεν τα τελευταία χρόνια, οι συνολικοί αριθμοί ωστόσο παραμένουν χαμηλά.
Εως το τέλος του 2018, οι επισκέπτες από την Κίνα στην χώρα μας εκτιμώνται στα πέριξ των 200 χιλ. αριθμός πολύ χαμηλός σε σύγκριση με τα νούμερα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Παρά το χαμηλό μερίδιο λοιπόν του Κινέζου τουρίστα επί του συνόλου των εισερχόμενων τουριστών στη χώρα μας (που υπολογίζονται στα πέριξ των 33 εκατ. για το 2018 -συμπεριλαμβανομένων και των επισκεπτών από την κρουαζιέρα), για το 2019 Ελληνες και Κινέζοι αξιωματούχοι αναμένουν περαιτέρω άνοδο, σε σύγκριση με το ποσοστό άνω του 22% που ήταν η αύξηση για το εννιάμηνο του 2018, όπως αυτή υπολογίζεται από το Γραφείο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο Πεκίνο.
Επισημαίνεται εδώ ότι οι ελληνικές αρχές δεν είναι εύκολο να υπολογίσουν με απόλυτη ακρίβεια των αριθμό των επισκεπτών από την Κίνα, δεδομένου ότι συχνά αυτοί ταξιδεύουν στη χώρα μας έχοντας εκδώσει βίζα για άλλη ευρωπαϊκή χώρα στην Ε.Ε., μέσα από ταξιδιωτικά πακέτα που περιλαμβάνουν περισσότερους ευρωπαϊκούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Τα επίσημα νούμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού δείχνουν ότι ο εξερχόμενος τουρισμός από την Κίνα, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, αυξήθηκε με υψηλά ποσοστά κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, από το 2012 και μετά και συγκεκριμένα από τα 78,4 εκατ. προ εξαετίας στα 122 εκατ. το 2016. Από αυτούς, τα 12,8 εκατομμύρια επισκέφθηκαν το 2016 χώρες της Ε.Ε. και αναμένεται να φθάσουν τα 20 εκατ. έως το 2022.
Ειδικά όσον αφορά τη χώρα μας, η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ στο Πεκίνο, είναι δημοφιλής στους Κινέζους ταξιδιώτες για τουρισμό πόλης (κυρίως στην Αθήνα), για γαμήλιο τουρισμό, αλλά και για τουρισμό πολυτελείας, έναν τομέα που έχει αναπτυχθεί περισσότερο το τελευταίο διάστημα και οι επιτελείς του ελληνικού τουρισμό θέλουν να αναπτύξουν περαιτέρω με δεδομένη την προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερων εισοδηματικών κριτηρίων. Στους νέους τομείς που θέλει να προωθήσει ο ΕΟΤ στο Πεκίνο είναι η κρουαζιέρα, ο αθλητικός τουρισμός καθώς επίσης και τα συνέδρια, οι εκδηλώσεις κ.τ.λ..
Εξ’ ού και για το νέο έτος, στα πλάνα είναι να υπάρξουν περισσότερα προγράμματα συνδιαφήμισης με τους μεγαλύτερους tour operators στην Κίνα για την προώθηση τουριστικών πακέτων προς την Ελλάδα, την προβολή της χώρας μας σε δημοφιλείς ηλεκτρονικές πλατφόρμες, την προώθηση του συνεδριακού τουρισμού. Επιπλέον, σχεδιάζεται η συμμετοχή της χώρας μας σε φεστιβάλ πολιτισμού και γαστρονομίας σε διάφορες κινεζικές πόλεις, σε μεγάλες, διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, αλλά και προωθητικά προγράμματα με αεροπορικές και επαφές για το γύρισμα τηλεοπτικών παραγωγών στη χώρα μας.
Η προσέλκυση περισσότερων Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα εξυπηρετεί κι έναν ακόμη συνολικό στόχο του ελληνικού τουρισμού για την επιμηκυνση της σεζόν αφού, σε αντίθεση τους Ευρωπαίους που ταξιδεύουν κατά κύριο λόγο από την άνοιξη έως το φθινόπωρο, οι Κινέζοι επιλέγουν να ταξιδεύουν καθ’όλη τη διάρκεια του έτους.
της Στεφανίας Σούκη