“Η ασφάλεια είναι προαπαιτούμενο για να πάει καλά ο τουρισμός και το 2022”, τονίζει σε συνέντευξη του στο Πρώτο Θέμα ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας και προσθέτει: “Το μήνυμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που εξέπεμψε η Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι, μέσα από την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, η στήριξη του τουριστικού κλάδου από την ελληνική Κυβέρνηση και η άψογη συνεργασία όλων των φορέων τουρισμού απέδωσαν τα μέγιστα στο τουριστικό προϊόν. Είδαμε αποτελέσματα γιατί είχαμε κανόνες για το πώς, πότε και με ποιον τρόπο θα ανοίξουμε τη χώρα. Ως υπουργός Υγείας είχα την ευθύνη για αυτήν ακριβώς τη διαδικασία πέρσι το καλοκαίρι και γνωρίζω καλά, ότι συνιστά προαπαιτούμενο για να πάμε καλά και του χρόνου”.
Στην ερώτηση ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που λαμβάνονται προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος, ο κ. Κικίλιας υπογραμμίζει ότι η βιωσιμότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποτελεί ανάγκη των καιρών. Η κυβέρνηση δια του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έχει πάρει μια συνειδητή απόφαση: Να καταστεί η Ελλάδα χώρα πρότυπο για τον βιώσιμο τουρισμό, αναφέρει ο υπουργός Τουρισμού.
Όπως υπογραμμίζει, “πριν από λίγο καιρό στη Μασσαλία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέθεσε το πλάνο της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, ενώ ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα θα αναλάβει το 2023 την Προεδρία για την εφαρμογή του σχεδίου δράσης για την πρωτοβουλία «Μεσόγειος, μία υποδειγματική θάλασσα έως το 2030». Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα θέτει ως στόχο τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων που μολύνουν τη θάλασσα κατά 50% έως το 2030. Στον ίδιο χρονικό ορίζοντα θα επιδιωχθεί η μείωση των μικροπλαστικών, που βλάπτουν το περιβάλλον, κατά 30% ενώ δεν θα επιτρέπει την αλιεία στο 10% των θαλασσών της, με σκοπό την καλύτερη προστασία και τόνωση των οικοσυστημάτων της Μεσογείου, η οποία έχει πληγεί από την υπεραλίευση. Εάν λοιπόν για την Ελλάδα ο τουρισμός που προσφέρει το 25% του Α.Ε.Π. είναι η ατμομηχανή της οικονομίας, ο βιώσιμος τουρισμός είναι οι αναγκαίες ράγες για να συνεχίσουμε να προχωράμε μπροστά. Και χαίρομαι γιατί όλοι οι φορείς του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου, ο ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, ο ΠΟΞ κινούνται με σχέδιο προς αυτήν την κατεύθυνση”.
Αφού σημειώνει ότι ο Τουρισμός αποτελεί την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, καθώς 1 στα 4 ευρώ του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από τον Τουρισμό ο κ. Κικίλιας τονίζει ότι το υπουργείο εργάζεται σκληρά και μεθοδικά ώστε να πολλαπλασιάσει την υπεραξία του. Στο σημείο αυτό εστιάζει, μεταξύ άλλων, στην παγκόσμια τάση πάνω στην οποία εργάζεται και μπορεί, όπως λέει, να αγκαλιάσει τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών. Πρόκειται για τους ψηφιακούς νομάδες, με τον κ. Κικίλια να υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει «Nomads Land». Στο πλαίσιο αυτό, εξήγησε, ότι ήδη τρέχουν δύο πρωτοβουλίες.
“Η πρώτη πρωτοβουλία Digital Nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση σε Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα. Οι εταιρείες θα δίνουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε πρόσβαση σε καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί που θα διαμένουν. Και αυτό ως συνεργασία, έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Δεν είναι η μοναδική πρωτοβουλία που αναλαμβάνουμε. Αλλά είναι μία απόδειξη του τι σημαίνει βιώσιμο τουριστικό μοντέλο. Χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες και δίνουμε τη δυνατότητα να ανοίξει η βεντάλια του τουριστικού προϊόντος και με έναν άλλο, διαφορετικό τρόπο. Η πρωτοβουλία της Marketing Greece η οποία τελεί υπό την αιγίδα μας, είναι βοηθά επίσης στην προσέλκυση του κοινού αυτού και είναι απολύτως θετικό ότι πολλαπλασιάζονται τα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Όλοι οι stakeholders έχουν αντιληφθεί την ευκαιρία για την χώρα μας στον τομέα αυτό”, καταλήγει ο κ. Κικίλιας.