Στην τελική ευθεία βρίσκεται η προετοιμασία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, το οποίο θα λειτουργήσει πιλοτικά φέτος με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας. Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να οριστικοποιηθούν τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις ώστε να γίνει πρόσκληση των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα διαθέσιμα χρήματα από το ΕΣΠΑ φτάνουν τα 4 εκατ. ευρώ και θα υπάρξει η δυνατότητα πρόσληψης 2.000 εκπαιδευτικών για φέτος, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε 4-5 πόλεις σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγάλων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Το πιλοτικό πρόγραμμα θα προσφέρει δωρεάν διδακτική στήριξη σε μαθητές που θα επιλεγούν με βάση εισοδηματικά κριτήρια και από του χρόνου αναμένεται να λειτουργήσει σε μεγαλύτερη κλίμακα. Επιπλέον προσβλέπει στην αντιμετώπιση της ανεργίας με τη στελέχωσή του αποκλειστικά από άνεργους εκπαιδευτικούς κάτω των 30 ετών και από μακροχρόνια ανέργους
Νωρίτερα στα θρανία
Εκτός από τις εργασίες για το Κοινωνικό Φροντιστήριο που αναμένεται να ξεκινήσει τέλη Φεβρουαρίου, στο υπουργείο συνεχίζονται οι συζητήσεις για το πώς θα διαμορφωθεί από το νέο σχολικό έτος το ωρολόγιο πρόγραμμα. Οπως διευκρινίζουν, όλα είναι ρευστά ακόμα, αν και επισημαίνουν ότι αργίες όπως του Αγίου Ιωάννη και των Τριών Ιεραρχών θα πρέπει να σταματήσουν να θεωρούνται ως «ημέρες διακοπών» για τους μαθητές. Συγκεκριμένα, για την ημέρα των Τριών Ιεραρχών, το υπουργείο αναφέρει ότι πρόκειται για εορτασμό που αφορά την κατήχηση, γι’ αυτό προσανατολίζονται στο να παρακολουθούν οι μαθητές τη λειτουργία στην εκκλησία τις πρώτες σχολικές ώρες και στη συνέχεια να επιστρέψουν στις τάξεις τους συνεχίζοντας κανονικά το μάθημά τους. Η αργία του Αγ. Ιωάννη θεωρείται από τις πιο πιθανές να καταργηθεί, ενώ ακόμα παίζονται οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης του σχολικού έτους, με τις επικρατέστερες προτάσεις να τοποθετούν όλο και νωρίτερα μέσα στον Σεπτέμβρη το πρώτο χτύπημα του σχολικού κουδουνιού.
Σχολιάζοντας και το θέμα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών, η διορία της οποίας λήγει στις 30 Μαΐου, το υπουργείο επισημαίνει ότι προχωράει κανονικά παρά τις αντιδράσεις «συντεχνιών», διευκρινίζοντας ότι δεν πρόκειται για τιμωρητικό εργαλείο.
Αν και αναφέρεται σε μερικά μόνο μεμονωμένα περιστατικά- που μπλοκάρουν τη διαδικασία, η ΟΛΜΕ -η οποία βρίσκεται και θα συνεχίσει να βρίσκεται στις επάλξεις σχετικά με τα δύο καυτά θέματα της διαθεσιμότητας και της αξιολόγησης- έχει καλέσει τους συλλόγους διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε αυτή τη διαδικασία, ενώ έχει απειλήσει με διαγραφές τους σχολικούς συμβούλους που θα υπογράψουν ουσιαστικά την απόλυση συναδέλφων τους, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά μέλος της ομοσπονδίας,
Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων απέστειλε επιστολή στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Θ. Πελεγρίνη, σχετικά με την προκήρυξη προγράμματος από το Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του ΕΚΠΑ το οποίο απευθύνεται σε διευθυντές σχολικών μονάδων και σε σχολικούς συμβούλους στα πλαίσια του προγράμματος Αξιολόγηση και Διασφάλιση Ποιότητας στην Εκπαίδευση.
Η ΠΕΣΣ σχολιάζοντας το κόστος συμμετοχής που φτάνει τα 100 ευρώ επισημαίνει ότι «είναι απαράδεκτο να εμπορευματοποιείται από δημόσιο Πανεπιστήμιο η “επιμόρφωση” σε νομοθέτημα της Πολιτείας, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών οι εποχές μνημονίων και διαθεσιμότητων».