Ρεπορτάζ

Θ. Κόντες: Χαμένη χρονιά το 2017 για την κρουαζιέρα!

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία και οι προβλέψεις για την «κατάρρευση» της Κρουαζιέρας το 2017 στα λιμάνια της χώρας μας.
Οι τουριστικοί παράγοντες και οι εμπλεκόμενοι με το αντικείμενο, χαρακτηρίζουν αυτή την χρονιά ως «χαμένη χρονιά για την κρουαζιέρα» τόσο από άποψη πολιτικής, λόγω της υπερφορολόγησης και της έλλειψης σχεδιασμού (προβολή, διαφήμιση, βελτίωση λιμενικών εγκαταστάσεων και παροχή λιμενικών υπηρεσιών προς τις εταιρείες κρουαζιέρας) όσο και από εξωγενείς παράγοντες.
«Το 2017 θα είναι μια χαμένη χρονιά για την ελληνική κρουαζιέρα και χρειάζεται καλή προετοιμασία ώστε να μη χαθεί η χρονιά και για το 2018. Έχουμε συνεχώς ακυρώσεις για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε διάφορα λιμάνια της χώρας, στο Αιγαίο και στον Πειραιά. Η βασική αιτία είναι οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η κατάσταση που επικρατεί στην Τουρκία, η οικονομική κρίση και το μεταναστευτικό. Βέβαια, το 2016 ήταν κάπως καλύτερο σε σχέση με αυτό που περιμένουμε φέτος, αλλά σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, περιμένουμε πτώση της τάξης του 30% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, δεν επιλέγουν πια την Ελλάδα. Όπως είπαμε και στην υπουργό Τουρισμού κ. Κουντουρά, απαιτείται πολύ δυναμική διαφήμιση για να καταφέρουμε να μειώσουμε τις απώλειες, αλλά νομίζω ότι μερικά πράγματα είναι αναπόφευκτα», δήλωσε στην «δ» ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες.
Οι εταιρείες με μεγάλα πλοία όπως Aida, Celebrity Royal Carribean, Costa, Norwegian Cruise Line αλλά και άλλες με μικρότερα πλοία, έχουν αλλάξει ‘ρότα’ για το 2017 – 2018 και έχουν στραφεί προς την Ασία.
«Τα καινούργια πλοία που κτίζονται, δρομολογούνται στην Ασία. Έχει υπολογιστεί ότι η αγορά της Ασίας, κερδίζει κάθε χρόνο 10 νέα κρουαζιερόπλοια των 5.000 επιβατών! Κι αυτό γιατί έχει πολύ καλές υποδομές. Φανταστείτε ότι τα λιμάνια είναι έτοιμα πριν ακόμη πάνε τα πλοία… ενώ εμείς στην Ελλάδα παλεύουμε ακόμη με τις λιμενικές υποδομές! Παράλληλα, ο πληθυσμός είναι τεράστιος και η κινεζική αγορά απαριθμεί τεράστια νούμερα. Τα τελευταία χρόνια, έγινε πολύ της μόδας να ταξιδεύουν οι Κινέζοι με κρουαζιερόπλοια καθώς είναι πολύ φτηνά τα πακέτα και τα πλοία προσφέρουν ασύγκριτες υπηρεσίες. Από την άλλη πλευρά, οι τουρ οπερέιτορς ‘πουλάνε’ πιο εύκολα, έστω κι αν δεν έχουν αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά μνημεία. Υπάρχουν εναλλακτικού είδους υπηρεσίες μέσα στα πλοία και έχουν πολλαπλάσια κέρδη».
Όσον αφορά τις προσπάθειες της Κινεζικής Cosco να στηρίξει την ελληνική κρουαζιέρα και φυσικά να ανοίξει την αγορά της Κίνας προς την χώρα μας και τα νησιά μας, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, είπε ότι «είναι μια πολύ καλή εξέλιξη, αλλά με μακροχρόνιο ορίζοντα, καθώς υπάρχουν ακόμη ανοιχτά προβλήματα, όπως η βίζα».
Τέλος, σχετικά με την αγορά του Ντουμπάι, που επίσης κάνει μεγάλες κρατήσεις, ο κ. Κόντες εκτίμησε ότι δεν είναι ο βασικός μας ανταγωνιστής διότι έχει τουρισμό εποχιακό παρά την δυναμική που αναπτύσσει στην κρουαζιέρα.
Όπως δείχνουν και τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας που δημοσιεύει σήμερα η «δ», μόνον η Ρόδος θα έχει:
215 προσεγγίσεις το 2017 ενώ είχε:
299 προσεγγίσεις το 2016
340 προσεγγίσεις το 2015
314 προσεγγίσεις το 2014.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου