Η επιθυμία για ταξίδια στο εξωτερικό το 2023 έχει αυξηθεί σημαντικά στις μεγάλες ταξιδιωτικές αγορές σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, με πάνω από το 60% των δυνητικών ταξιδιωτών στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα και τις ΗΠΑ να σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μακρινά ταξίδια το 2023. Η Ευρώπη βρίσκεται στην κορυφή του ενδιαφέροντος αυτών τα ταξιδιωτών και η Ελλάδα τοποθετείται στο Top 10 των αγορών προτίμησή τους.
Αυτό προκύπτει από το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλης Απόστασης (LHTB), που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV και σκιαγραφεί τη διάθεση των ταξιδιωτών για το έτος 2023 από τις βασικές υπερπόντιες αγορές της Αυστραλίας, της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Ιαπωνία και των ΗΠΑ.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Αυστραλίας
Η Ελλάδα τοποθετείται στην πέμπτη θέση των προορισμών που επιλέγουν για τις διακοπές τους το 2023 οι Αυστραλοί ταξιδιώτες, συγκεντρώνοντας ποσοστό 21%.
Κορυφαία προτίμηση των Αυστραλών αποτελεί η Γαλλία, με ποσοστό 38%, με επόμενη τη Γερμανία, με ποσοστό 28% και την Ιταλία να ακολουθεί με ανάλογο ποσοστό (28%), ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται το Ην. Βασίλειο, με ποσοστό 26%.
Για τους πρώτους μήνες του έτους, οι Αυστραλοί έλκονται από τρεις κύριους τύπους ευρωπαϊκών εμπειριών: πολιτισμός και ιστορία, εμπειρίες ζωής στην πόλη και οτιδήποτε που συνδέονται με τη γαστρονομία. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (43%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με τον/την σύζυγό τους και θα αναζητήσουν προορισμούς που προσφέρουν ελκυστικές προσφορές, άρτια ανεπτυγμένες υποδομές και φιλοξενούν διάσημα αξιοθέατα.
Οι Αυστραλοί ταξιδεύουν στην πλειοψηφία τους τον Απρίλιο.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Βραζιλίας
Στην έβδομη θέση των προτιμήσεων των Βραζιλιάνων βρίσκεται η Ελλάδα αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 13%, με την πρώτη θέση να καταλαμβάνει η Πορτογαλία, με ποσοστό 42%, τη δεύτερη η Γαλλία, με ποσοστό 41% και την τρίτη η Ιταλία με ποσοστό 32%.
Σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων Βραζιλιάνων σκοπεύει να ταξιδέψει σε μακρινές αποστάσεις τους πρώτους μήνες του 2023, με το 51% να έχει στο μυαλό του έναν ευρωπαϊκό προορισμό.
Περισσότεροι από τους μισούς (52%) των ερωτηθέντων που σκοπεύουν να επισκεφθούν την Ευρώπη έχουν ήδη κλείσει τα αεροπορικά του εισιτήρια, με τον Απρίλιο να εμφανίζεται ως ο προτιμώμενος μήνας.
Οι Βραζιλιάνοι παραμένουν πιστοί στα ενδιαφέροντά τους, με την κύρια έλξη που ασκούν τα ταξίδια στην Ευρώπη να είναι η ευκαιρία να γνωρίσουν τις γαστρονομικές απολαύσεις της περιοχής και να κατανοήσουν βαθύτερα τον πολιτισμό και την ιστορία.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά του Καναδά
Ψηλά στο Top 10 των χωρών που επιλέγουν οι Καναδοί να ταξιδέψουν εφέτος βρίσκεται η Ελλάδα, η οποία, μαζί με την Ισπανία, συναντάται στην τέταρτη θέση, συγκεντρώνοντας ποσοστό 14%.
Στην πρώτη θέση των προορισμών βρίσκεται η Γαλλία, με ποσοστό 42%, στη δεύτερη η Ιταλία, με ποσοστό 26% και στην τρίτη το Ην. Βασίλειο, με ποσοστό 20%.
Οι Καναδοί επιθυμούν να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό (41%) και την έντονη ζωή των ευρωπαϊκών πόλεων (33%). Η ευκαιρία να δοκιμάσουν διαφορετικά είδη κουζίνας και κρασιού θεωρείται επίσης πολύ ελκυστική, ιδίως μεταξύ των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών (37% έναντι 8% για τους επισκέπτες που έρχονται για πρώτη φορά). Επιπλέον, πολλοί Καναδοί, ανεξαρτήτως ηλικίας,
έλκονται επίσης από τα όμορφα φυσικά τοπία της Ευρώπης.
Ο αριθμός των Καναδών που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη τους πρώτους μήνες του έτους έχει αυξηθεί από 15% το 2022 σε 29% το 2023.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Κίνας
Αρκετά χαμηλά στις προτιμήσεις των Κινέζων βρίσκεται η Ελλάδα, συγκεντρώνοντας ποσοστό 11%, ενώ ανάλογο ποσοστό συγκεντρώνει και η Τουρκία.
Στις πρώτες προτιμήσεις των Κινέζων ταξιδιωτών εφέτος βρίσκεται η Γαλλία, με ποσοστό 48%, με επόμενη τη Γερμανία, με ποσοστό 29% και τρίτη την Ιταλία, με ποσοστό 25%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Δανία, με ποσοστό 19% και η Φινλανδία με την Αυστρία, με ποσοστό 16% έκαστη, στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα.
Στην πλειοψηφία τους οι Κινέζοι (59%) σκοπεύουν να ταξιδέψουν μαζί με το ζευγάρι τους.
Καθώς η κατάσταση των εξερχόμενων ταξιδιών δεν ήταν απολύτως σαφής κατά την περίοδο συλλογής δεδομένων, οι ερωτηθέντες προτιμούν τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο για τα ταξίδια τους.
Σε αντίθεση με άλλες αγορές, τα πολυτελή ψώνια είναι στη λίστα με τις πιο περιζήτητες εμπειρίες για τους Κινέζους.
Η αγορά επώνυμων προϊόντων και πολυτελών brands είναι μια ιδιαίτερα ελκυστική δραστηριότητα για τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες (22%, έναντι 17% για τους επισκέπτες για πρώτη φορά) και για τους ταξιδιώτες ηλικίας 35-49 ετών (24%, έναντι 17% μεταξύ άλλων ηλικιακών ομάδων)
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά των ΗΠΑ
Στην έβδομη θέση στην κατάταξη με τις κορυφαίες δέκα χώρες που επιλέγουν να ταξιδέψουν οι Αμερικάνοι βρίσκεται η Ελλάδα, συγκεντρώνοντας ποσοστό 10%.
Στην πρώτη πεντάδα βρίσκεται η Γαλλία (34%), η Ιταλία (26%), το Ην. Βασίλειο (21%), η Γερμανία (17%) και η Ισπανία (15%).
Στους Αμερικανούς αρέσει να επισκέπτονται την Ευρώπη για πολλούς λόγους. H πλούσια πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά, συμπεριλαμβανομένων διάσημων ορόσημων, μουσείων και γκαλερί τέχνης, o ζωντανός τρόπος ζωής στις πόλεις και η ποικιλία των φυσικών τοπίων είναι μερικοί από αυτούς.
Σε σύγκριση με άλλες αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα, ένα μεγάλο μερίδιο των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ (20%) είναι ανοιχτό σε ατομικά ταξίδια.
Η θέση της Ελλάδας στην τουριστική αγορά της Ιαπωνίας
Στη δεκάδα με τις κορυφαίες χώρες που επιλέγουν να ταξιδέψουν οι Ιάπωνες εφέτος συναντάται η Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα βρίσκεται έκτη στην προτίμηση των Ιαπώνων με μερίδιο 8%, μαζί με την Ισπανία.
Στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία (27%), η Γερμανία (19%), και το Ην. Βασίλειο (16%).
Σε ποσοστό 39% οι Ιάπωνες ταξιδεύουν με το “έτερον ήμισυ”, ενώ οι βασικοί λόγοι που επιλέγουν έναν προορισμό είναι η γαστρονομία και η κουλτούρα/πολιτισμός.
Προβλέψεις δείχνουν ότι οι εξερχόμενες ταξιδιωτικές ροές από την Ιαπωνία θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 έως το 2026, ενώ το 2023 θα φθάσουν το 40% του επιπέδου του 2019.
Η οικονομική κατάσταση βασική ανησυχία για τους ταξιδιώτες
Το ταξιδιωτικό κλίμα για την Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους έχει επίσης βελτιωθεί, με τις πιο αξιοσημείωτες αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι να παρατηρούνται στην Κίνα (+21 μονάδες) και τη Βραζιλία (+13 μονάδες). Εξαίρεση σε αυτές τις θετικές τάσεις αποτελεί η Ιαπωνία, με το 27% των ερωτηθέντων να είναι ενθουσιασμένοι με μακρινά ταξίδια το 2023 συνολικά και το 13% μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου.
Παρά τις θετικές προοπτικές για το 2023, ο υψηλός πληθωρισμός συνεχίζει να ασκεί πίεση στους καταναλωτές και να επηρεάζει την ταξιδιωτική τους διάθεση. Η οικονομική κατάσταση αποτελεί βασική ανησυχία για τους Αυστραλούς, Βραζιλιάνους, Αμερικανούς και Καναδούς ταξιδιώτες. Με αυτό κατά νου, η εξασφάλιση καλής σχέσης ποιότητας-τιμής καθίσταται απαραίτητη.
Στην ερώτηση τι θα παρείχε μεγαλύτερη ανακούφιση για τον προγραμματισμό μακρινών ταξιδιών το 2023, το 41% των ερωτηθέντων ανέφερε τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης. Ένα άλλο 35% δήλωσε ότι οι ευκαιρίες και οι ελκυστικές προσφορές για ταξίδια προς και από τον προορισμό θα ήταν παράγοντες που θα επηρέαζαν.
Η άρση των συνοριακών περιορισμών του Covid-19 παραμένει επίσης απαραίτητη για την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, σύμφωνα με το 35% του συνόλου των ερωτηθέντων. Κατόπιν αυτού, οι προορισμοί που έχουν άρει πλήρως τα ταξιδιωτικά εμπόδια μπορεί να θεωρούνται πιο ελκυστικοί το 2023.
Έτοιμοι οι Κινέζοι για μακρινά ταξίδια
Η κατάργηση της πολιτικής μηδενικού Covid-19 της Κίνας τον Δεκέμβριο του 2022 έχει επιφέρει θετική αλλαγή στις δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Μετά από δύο δύσκολα χρόνια, το κλίμα για ταξίδια στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου (115 μονάδες) παρουσίασε σημαντική βελτίωση, σε σύγκριση με τις ίδιες περιόδους του 2022 (94 μονάδες) και του 2021 (103 μονάδες). Από τους Κινέζους ερωτηθέντες που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό στις αρχές του 2023, το 63% έχει στο μυαλό του έναν ευρωπαϊκό προορισμό.
Ωστόσο, παραμένουν σημαντικά εμπόδια για την άμεση ανάκαμψη των τουριστικών ροών από την Κίνα. Αυτά περιλαμβάνουν την αεροπορική συνδεσιμότητα και χωρητικότητα, την πρόσφατη επαναφορά των μέτρων ασφαλείας του Covid-19 σε ορισμένους προορισμούς και τις ανησυχίες για την υγεία.
Για τους ερωτηθέντες στην Κίνα, τα κύρια κριτήρια κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών είναι η τουριστική υποδομή, οι καιρικές συνθήκες και ασφάλεια του προορισμού.
Οι Βορειοαμερικανοί πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό
Το 40% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ σκοπεύει να ταξιδέψει εκτός Βόρειας Αμερικής μέχρι τον Απρίλιο του 2023 και το 33% επιλέγει την Ευρώπη ως προορισμό. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, όταν μόνο το 28% των Αμερικανών σχεδίαζε να ταξιδέψει στο εξωτερικό και το 23% στην Ευρώπη.
Στις ΗΠΑ, η προθυμία για ταξίδια συνδέεται με το υψηλότερο ετήσιο εισόδημα των νοικοκυριών. Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 55% των Αμερικανών που κερδίζουν $75.000 ή περισσότερα ανυπομονούν να ταξιδέψουν, σε σύγκριση με μόλις 20% των ερωτηθέντων στις άλλες εισοδηματικές ομάδες. Σε αντίθεση με άλλες αγορές, ένα μεγάλο μερίδιο των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ (20%) είναι “ανοιχτό” σε μεμονωμένα ταξίδια.
Από την άλλη, το μερίδιο των Καναδών που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου αυξήθηκε από 15% το 2022 σε 29% το 2023. Ωστόσο, η πλειοψηφία (62%) των Καναδών ερωτηθέντων θα απέχει από τα ταξίδια στο εξωτερικό στις αρχές του 2023. Ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για το 39% από αυτούς είναι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός τους.
Πηγή money-tourism.gr