Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται προκαταρκτική έρευνα της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου, στο πλαίσιο της οποίας κατέθεσαν ήδη οι πρώην πρόεδροι της ΔΕΥΑ Ρόδου κ.κ. Ευστάθιος Κουσουρνάς, Μανώλης Καμπουρόπουλος και Δημήτρης Τσίκκης, για την διαπίστωση τυχόν τελέσεως ποινικά κολάσιμων πράξεων, μετά από εξώδικο δύο ξενοδοχειακών εταιρειών της Λίνδου, για ακαταλληλότητα του νερού που τροφοδοτούσε τις μονάδες τους.
Πιο συγκεκριμένα δύο ανώνυμες ξενοδοχειακές εταιρείες, που έχουν ανεγείρει και λειτουργούν στην περιοχή «Πεύκοι», τρεις ξενοδοχειακές μονάδες, υποστήριξαν ότι το καλοκαίρι του 2013, λόγω των επανειλημμένων διαμαρτυριών των πελατών των ξενοδοχείων, αναφορικά με την ποιότητα του νερού, ανέθεσαν στις 12 Ιουλίου 2013 σε χημικό εργαστήριο, την διενέργεια ελέγχου με τρεις δοκιμές σε δείγματα νερού από την είσοδο του ενός ξενοδοχείου μετά την παροχή του μετρητή, από ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου και από την πυρασφάλεια.
Οι εκθέσεις των ανωτέρω απέδειξαν την κάκιστη ποιότητα του πόσιμου νερού που ήταν επιμολυσμένο με κωλοβακτηριοειδή και εντερόκοκκο κοπράνων.
Οι εταιρείες διαμαρτυρήθηκαν στην ΔΕΥΑ Ρόδου, που αναγνώρισε το πρόβλημα στην ποιότητα του πόσιμου νερού, πρόβλημα το οποίο, σχετίζεται με την ανεπάρκεια των συστημάτων χλωρίωσης, κυρίως σε περιοχές πρώην μικρών Δήμων (όπως είναι η περιοχή της Λίνδου), που δεν διαθέτουν τα μέσα και το αναγκαίο προσωπικό για την παρακολούθηση της ποιότητας του νερού.
Τον Ιούλιο του 2015 οι ξενοδοχειακές εταιρείες με εξώδικό τους διαμαρτυρήθηκαν για το ό,τι παρά τις έντονες διαμαρτυρίες τους, όχι μόνο δεν προέβη η ΔΕΥΑΡ σε καμία ενέργεια για την αποκατάσταση της ποιότητας του νερού, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να εγκυμονούν σοβαροί κίνδυνοι για την υγεία των πελατών και του προσωπικού, αλλά και είχε επιβαρύνει με παράνομες, αυθαίρετες και εξωπραγματικές χρεώσεις τους λογαριασμούς.
Με την εξώδικό τους, που ανακλήθηκε στην πορεία, κατήγγειλαν την αδιαφορία της ΔΕΥΑΡ, για την ποιότητα του νερού που καταναλώνουν οι πελάτες.
Την 23η Φεβρουαρίου 2018 η ΔΕΥΑΡ με έγγραφό της ενημέρωσε την δικαστική αρχή ότι διαθέτει πιστοποιημένο Χημικό εργαστήρι, πλήρως εξοπλισμένο και επανδρωμένο, με διαδικασίες ISO, για να υπηρετήσει τον πρώτιστο στόχο της επιχείρησης, ο οποίος είναι η διασφάλιση της υγείας των πελατών από κινδύνους που μπορεί να προέρχονται από το νερό ύδρευσης.
Τόνισε ότι διενεργεί πάνω από 5.000 αναλύσεις νερού το έτος.
Υποστήριξε δε ότι όλα τα σημεία δειγματοληψίας και όλα τα δείγματα από τα ξενοδοχεία έχουν ληφθεί μετά το υδρόμετρο της επιχείρησης κι ότι αν βεβαιώνεται ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα ποιότητας νερού στις εσωτερικές εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων, αυτό προέρχεται από παραλείψεις των ιδίων και όχι της ΔΕΥΑΡ. Εξάλλου κανένας άλλος καταναλωτής των Πεύκων, δεν παραπονέθηκε ότι υπήρχε πρόβλημα στην ποιότητα του νερού.
Σε έγγραφες εξηγήσεις τους οι κ.κ. Κουσουρνάς, Καμπουρόπουλος και Τσίκκης τονίζουν μεταξύ άλλων ότι οι δεξαμενές νερού στα συστήματα ύδρευσης των ξενοδοχείων είναι ζωτικά μέρη και πρέπει να διατηρούνται καθαρές και να προστατεύονται από βιολογικές επιμολύνσεις για να μην κινδυνεύσει η δημόσια υγεία. Πρόσθεσαν δε ότι από τους τακτικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους της ΔΕΥΑΡ στην περιοχή “Πεύκοι” κατά τα έτη 2013 έως 2016, προκύπτει πράγματι ότι οι μετρηθείσες τιμές -από τα σημεία που είναι υπεύθυνη η ΔΕΥΑΡ- είναι κατώτερες των ανώτατων επιτρεπομένων ορίων κι επομένως τεκμαίρεται ότι ουδεμία ευθύνη φέρουν για τις μετρήσεις που έγιναν το έτος 2013 και μόνο.
Τα δε καταγγελλόμενα ήταν περιστασιακά, ενώ όπως προκύπτει και από την κατάθεση του νομίμου εκπροσώπου των ξενοδοχειακών εταιρειών με νέο εξώδικό τους ανεκάλεσαν την προηγούμενη διαμαρτυρία τους αφού από τα πρόσφατα δείγματα που του επιδείχθηκαν προέκυπτε ότι δεν υφίστατο πρόβλημα στην ποιότητα του πόσιμου νερού.
Την υπόθεση χειρίζεται ο δικηγόρος κ. Βασίλης Καταβενάκης.