Ποιες προτεραιότητες έθεσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, από το Φόρουμ των Δελφών. Οι νέες τεχνολογίες και η ριζική αναβάθμιση της εμπειρίας των επισκεπτών. Τι δείχνουν οι έρευνες.
Ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ επεσήμανε τις μεγάλες προκλήσεις που αποτελούν για τον τουρισμό η καλύτερη διαχείριση των προορισμών αλλά και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων και του Δημόσιου τομέα αλλά και η βελτίωση των εμπειριών που βιώνουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας.
Ο Γ. Ρέτσος αναφέρθηκε σε πρόσφατες έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες, τα 2/3 των ταξιδιωτών εμφανίζονται διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για υπηρεσίες που συνδέονται με τον πολιτισμό.
Άλλες έρευνες για τις τάσεις που διαμορφώνονται στις νεότερες γενιές ταξιδιωτών, αυτών που έχουν «κωδικοποιηθεί» ως «Millenials» ή «generation X», επιβεβαιώνουν το γεγονός πως οι νέες γενιές ταξιδιωτών ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για όλα όσα αφορούν τις τοπικές κοινωνίες στους προορισμούς που επισκέπτονται.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε με έμφαση στον κρίσιμο ρόλο των νέων τεχνολογιών, τόσο στην αποτελεσματικότερη λειτουργία των επιχειρήσεων και του Δημόσιου τομέα αλλά και τη ριζική αναβάθμιση των εμπειριών των επισκεπτών. Είναι σημαντικό, εξήγησε, να μπορείς να έχει ένας επισκέπτης ηλεκτρονικά το εισιτήριο εισόδου σου σε έναν αρχαιολογικό χώρο ή μια εφαρμογή (app), να μπορεί να του εξηγεί με διαφορετικό τρόπο (ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ή την ηλικία του) που βρίσκεται και τι βλέπει.
Τουριστικό προϊόν, επιχειρήσεις και προορισμοί αλληλοσυνδέονται όπως εξήγησε ο Γ. Ρέτσος με αποτέλεσμα το ένα να επηρεάζει θετικά ή αρνητικά το άλλο.
Υπενθύμισε πως η Ελλάδα αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια που είχε ως αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές, επενδύσεις αλλά και την αποτελεσματική διαχείριση των προορισμών.
Από την άλλη πλευρά, εξήγησε, σημειώθηκε μεγάλη άνοδος της τουριστικής κίνησης την τελευταία εξαετία με αποτέλεσμα αρκετοί προορισμοί να υποχρεωθούν να διαχειριστούν αριθμό επισκεπτών που ξεπερνούσε τις δυνατότητές τους.
Αυτό που θα ανέμενε κανείς, ανέφερε ο Γ. Ρέτσος, είναι να πληγούν οι προορισμοί και οι τουρίστες να μην είναι ικανοποιημένοι.
Αυτό που συνέβη, ωστόσο, είναι πως δημιουργήθηκαν συνέργειες και δόθηκε έμφαση να χρησιμοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά ώστε να είναι ικανοποιημένοι, πρωτίστως, οι κάτοικοι των τουριστικών περιοχών αλλά και οι τουρίστες.
Η καλύτερη διαχείριση των προορισμών είναι μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη όπως εξήγησε, επισημαίνοντας πως για να επιτευχθεί βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπίες και στερεότυπα.