Ειδήσεις

Η απότομη αύξηση του εσωτερικού ανταγωνισμού στις κρουαζιέρες προβληματίζει τους πράκτορες

  • Κερδίζουν Καλαμάτα, Κατάκολο, Βόλος και χάνει η Ρόδος
  • Θετικά είναι τα νέα από την αγορά της Τουρκίας

Αρωμα καλοκαιριού έδωσαν χθες στην τουριστική αγορά της Ρόδου τα τρία κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν το λιμάνι και παρέμειναν μέχρι αργά το απόγευμα. Περισσότεροι από 4.000 τουρίστες ξεχύθηκαν στους δρόμους της μεσαιωνικής πόλης και της Λίνδου, δίνοντας την πρώτη τονωτική ένεση στα καταστήματα. Την ίδια στιγμή, επικρατεί έντονος προβληματισμός στους τουριστικούς πράκτορες που ασχολούνται με τον θαλάσσιο τουρισμό, καθώς η νέα μόδα στις κρουαζιέρες θέλει τα καράβια να κάνουν περισσότερες προσεγγίσεις σε λιμένες της ηπειρωτικής χώρας και ολιγότερες στα λιμάνια των νησιών του αρχιπελάγους.

Είναι γεγονός ότι το λιμάνι της Καλαμάτας θα δεχθεί φέτος 20πλάσιο αριθμό κρουαζιερόπλοιων απ’ ότι πέρυσι, 10πλάσιο το λιμάνι του Βόλου και διπλάσιο το λιμάνι του Κατάκολου. Μάλιστα το τελευταίο θα δεχθεί φέτος 650 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, την ίδια στιγμή που η Ρόδος θα δεχθεί περίπου 400. Οι εταιρείες κρουαζιέρας πωλούν στους επιβάτες εκδρομές στην Ολυμπία, στα Μετέωρα, επισκέψεις σε μικρά χωριά κοντά στα Τρίκαλα και τους υπόσχονται να αντικρίσουν παραδοσιακές αγορές, όπως και μοναδικά τοπία απείρου φυσικού κάλλους.
‘Αξιο ιδιαίτερης αναφοράς είναι ότι ανεβαίνει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως τελικός προορισμός κρουαζιέρας. Στο πρόγραμμα αφίξεων του 2015, που τελεί ακόμη υπό διαμόρφωση, περιλαμβάνονται ήδη 31 επιβεβαιωμένες προσεγγίσεις, αριθμός ο οποίος δεν αποκλείεται πάντως να αλλάξει καθώς η σεζόν προχωρά. Η κρουαζιέρα τροφοδοτεί τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη μέχρι και το φθινόπωρο, αφού -με βάση το πρόγραμμα όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν τροποποιήσεις- η τελευταία προσέγγιση αναμένεται στις 31 Οκτωβρίου.
Ετσι, έχουν διαμορφωθεί ειδικές κρουαζιέρες που ξεκινούν από την Πελοπόννησο, ανεβαίνουν μέχρι τη Θεσσαλονίκη και ακολούθως επιστρέφουν στο home port για αναχώρηση των επιβατών στις πατρίδες τους.
Από τη δική τους πλευρά οι ίδιοι οι επιβάτες δέχονται με ευχαρίστηση το όλο πακέτο, το οποίο σε τιμή κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα απ’ ό,τι εάν επέλεγαν κρουαζιέρα στα νησιά του ελληνικού αρχιπελάγους (Ρόδος, Κως, Πάτμος) με επισκέψεις σε λιμένες της Τουρκίας (Μαρμαρίς, Σμύρνη κλπ).
Η όλη μεταστροφή και η απότομη αύξηση του εσωτερικού ανταγωνισμού δεν ήταν δυνατόν να μείνει απαρατήρητη από τους παράγοντες της αγοράς. Οι τουριστικοί πράκτορες είναι έντονα προβληματισμένοι από αυτό που συμβαίνει. Ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου κ. Κώστας Κατσίβας, κληθείς από τη ”δημοκρατική” να σχολιάσει το όλο θέμα υποστήριξε ότι «πρόκειται για μια καινούργια μόδα. Είναι μια τάση που φέτος είναι πιο αισθητή και ουδείς μπορεί να πει με σιγουριά για την πορεία που θα ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια». Ο ίδιος ωστόσο ξεκαθάρισε ότι οι επιπλέον προσεγγίσεις που δέχονται φέτος τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας, δεν έρχονται να προστεθούν στον συνολικό αριθμό των ετήσιων προσεγγίσεων στην Ελλάδα. Απλώς, κόβονται προσεγγίσεις από τα νησιά και προστίθενται στους άλλους λιμένες.
Υπό το πρίσμα αυτό, προβάλλει ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη για την υποστήριξη του θαλάσσιου τουρισμού και των κινήτρων που θα πρέπει να δοθούν για την προσέλκυση των εταιρειών κρουαζιέρας. Το επιχείρημα ότι η κρουαζιέρα γενικά αποστρέφεται την ανατολική μεσόγειο, στην προκειμένη περίπτωση δεν επιβεβαιώνεται.
Ωστόσο, για τη φετινή σεζόν υπάρχουν και θετικά μηνύματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί, φέτος θα γίνουν περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων που θα εκκινούν από την Τουρκία με προορισμό τη Ρόδο. Ο συνολικός αριθμός των προσεγγίσεων δεν έχει γίνει γνωστός, ωστόσο σε σύγκριση με πέρυσι εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε ποσοστό 20%.
Οι Τούρκοι θεωρούνται καλοί πελάτες, καθώς καταναλωτικά ομοιάζουν με τους Ελληνες. Στις διακοπές τους ξοδεύουν αρκετά χρήματα σε εστιατόρια, αλλά και σε αγορές για δώρα στους συγγενείς που τους περιμένουν πίσω.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου