«Πόσο προετοιμασμένη είναι η χώρα μας, μπροστά στην αυξανόμενη, διεθνή τάση κατασκευής πλοίων και ιδιαίτερα κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν, ως καύσιμο, το LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο);», είναι το ερώτημα που απευθύνει ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Κόνσολας, στην Ερώτησή του, αναφέρει ότι η κατασκευή νέων πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, δηλαδή το υγροποιημένο φυσικό αέριο, είναι μία τάση που διαρκώς ισχυροποιείται αφού το LNG, θεωρείται φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ αμβλύνει και την εξάρτηση από το πετρέλαιο.
Για αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες προκύπτει και ζήτημα μείωσης του κόστους κίνησης με τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG).
Στον τομέα της κρουαζιέρας που μας αφορά άμεσα ως χώρα, καταγράφεται, ως πραγματικότητα, πλέον, η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG. Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο αυτού του τύπου θα παραδοθεί το 2019 για λογαριασμό της εταιρείας COSTA Crociere και θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο, ενώ, παράλληλα, τρέχουν και άλλες ανάλογες παραγγελίες σε ναυπηγεία της Φινλανδίας και της Γερμανίας. Μια άλλη μεγάλη εταιρεία, η Carnival Corporation προγραμματίζει τη ναυπήγηση δύο νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων αυτού του τύπου.
Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι αυτή η εξέλιξη καταδεικνύει ότι σταδιακά θα αλλάξουν και οι συνθήκες τροφοδοσίας καυσίμων στα λιμάνια, αφού θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει, εγκαίρως, προετοιμασία και μελέτη για τη δημιουργία δικτύου τροφοδοσίας με καύσιμο LNG στα λιμάνια μας.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Προς
Κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Δημιουργία δικτύου τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στα λιμάνια της χώρας και ιδιαίτερα σε αυτά που αποτελούν προορισμό κρουαζιέρας»
Κύριοι Υπουργοί,
Στο χώρο της ναυτιλίας και ιδιαίτερα στην κρουαζιέρα, κερδίζει έδαφος η κατασκευή νέων πλοίων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, δηλαδή, το υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Πρόκειται για μία τάση που διαρκώς ισχυροποιείται, αφού το υγροποιημένο φυσικό αέριο, θεωρείται φιλικό προς το περιβάλλον ενώ αμβλύνει και την εξάρτηση από το πετρέλαιο.
Για αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες προκύπτει και ζήτημα μείωσης του κόστους κίνησης με τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Στον τομέα της κρουαζιέρας που μας αφορά άμεσα ως χώρα, καταγράφεται, ως πραγματικότητα, πλέον, η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG.
Μάλιστα, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο αυτού του τύπου θα παραδοθεί το 2019 για λογαριασμό της εταιρείας COSTA Crociere και θα δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο, ενώ, παράλληλα, τρέχουν και άλλες ανάλογες παραγγελίες σε ναυπηγεία της Φινλανδίας και της Γερμανίας για τη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων, τα οποία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο, υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Μια άλλη εταιρεία-κολοσσός στην κρουαζιέρα, η Carnival Corporation προγραμματίζει τη ναυπήγηση δύο νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων αυτού του τύπου.
Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά θα αλλάξουν και οι συνθήκες τροφοδοσίας καυσίμων στα λιμάνια, αφού θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα εφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η χώρα μας οφείλει να προετοιμαστεί για αυτή τη νομοτελειακή εξέλιξη και να προετοιμαστεί εκ των προτέρων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει, εγκαίρως, προετοιμασία και μελέτη για τη δημιουργία δικτύου τροφοδοσίας με καύσιμο LNG στα λιμάνια μας.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί
- Υπάρχει μελέτη ή προετοιμασία για τη δημιουργία δικτύου τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου στα λιμάνια της χώρας και ιδιαίτερα σε αυτά που αποτελούν προορισμό κρουαζιέρας;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου