Βολές κατά της υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου εξαπολύει με επίκαιρή του ερώτηση στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ξυδάκης, αναφορικά με τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Ο κ. Ξυδάκης, ο οποίος έχει διατελέσει αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, πριν αναλάβει η Λυδία Κονιόρδου, εκφράζει την δυσαρέσκειά του για την ταχύτητα υλοποίησης του κυβερνητικού έργου στο υπουργείο. Μάλιστα σημειώνει χαρακτηριστικά: «…ήδη από την Άνοιξη του 2015 η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είχε αποτελέσει μέριμνα του υπουργείου και σε συνεργασία με την διοίκηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Χώρων, είχε σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων και μάλιστα είχε εξασφαλιστεί και υπόσχεση χορηγίας σε πρώτο βαθμό».
Η επίκαιρη ερώτηση
Η επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:
«Σε όλον τον κόσμο, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι αναπροσαρμόζουν την πολιτική τους και αναπτύσσουν εργαλεία για να προσελκύσουν επιπλέον επισκέπτες. Αναδεικνύουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία τους, οργανώνουν παράλληλες εκδηλώσεις και κοινότητες υποστηρικτών, σχεδιάζουν την προβολή τους, αναβαθμίζουν τα πωλητήρια και τα καφέ- εστιατόρια.
Το σημαντικότερο ίσως εργαλείο αναβάθμισης είναι η εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος έκδοσης εισιτηρίων. Με αυτό, όχι μόνο μειώνεται ο χρόνος πρόσβασης, αλλά επιτυγχάνεται επίσης καλύτερος έλεγχος και ελαχιστοποίηση διαφυγόντων εσόδων. Η εποπτεία που αποκτά ο κρατικός φορέας (εν προκειμένω το Υπουργείο Πολιτισμού) καθιστά δυνατό το συνολικό λογιστικό έλεγχο και τη χάραξη πολιτιστικής πολιτικής.
Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν στην Ελλάδα προνομιακό πεδίο παραγωγής πλούτου.
Για το λόγο αυτό, η καθιέρωση ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους αρχαιολογικούς χώρους αποτέλεσε μέριμνα του Υπουργείου Πολιτισμού ήδη από την άνοιξη του 2015. Η τότε πολιτική ηγεσία, με τη διοίκηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), είχε σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων και ελέγχου πρόσβασης επισκεπτών (Ticket Management System – Access Control System) που θα λειτουργούσε σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Οι βασικές λειτουργίες αφορούσαν ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων στην είσοδο ή μέσω διαδικτύου με χρήση πιστωτικής κάρτας ή Paypal, εξοπλισμό ελέγχου και κεντρικό server διαχείρισης. Ουσιαστικά, επρόκειτο για ένα κεντρικό σύστημα πωλήσεων για το ΤΑΠ, το οποίο δεν διαθέτει καν μηχανογραφημένο λογιστήριο. Είχε μάλιστα εξασφαλιστεί και υπόσχεση χορηγίας, σε πρώτο βαθμό. Είχε επίσης προκηρυχτεί διαγωνισμός σχεδιασμού για πωλητέα, ο οποίος και ολοκληρώθηκε, και σχεδιαζόταν αναβάθμιση των καφέ-εστιατορίων με θέσπιση υψηλών προδιαγραφών.
Δυο χρόνια αργότερα, μάλιστα σε περίοδο αύξησης των τουριστών και, όλως παραδόξως, μείωσης των πληρωμένων εισιτηρίων στους αρχαιολογικούς χώρους (ΕΛΣΤΑΤ, α΄ 9μηνο 2016), το σύστημα e-ticketing δεν έχει ακόμη αρχίσει να εφαρμόζεται.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Σε ποια φάση βρίσκεται το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Εισιτηρίων, ενόψει της θερινής περιόδου 2017;
2. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αναμόρφωση πωλητηρίων και καφέ-εστιατορίων;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Ξυδάκης»
money-tourism.gr