Με πολύ σημαντικά ευρήματα ολοκληρώθηκε από το SETE Intelligence η μελέτη “Μακροχρόνιες τάσεις (1983 – 2016) απασχόλησης στον Τουρισμό και στους λοιπούς κλάδους της ελληνικής Οικονομίας”. Η μελέτη, βασίζεται στα στοιχεία της Έρευνας Εργατικού Δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ και αποτυπώνει τη μακροχρόνια τάση της απασχόλησης στην Ελλάδα, ανά μορφή απασχόλησης (πλήρους – μερικής) και ανά περιφέρεια.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η απασχόληση στον τουρισμό στην Ελλάδα αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία 30 χρόνια με μέσο ετήσιο ρυθμό 2,8%. Η αυξητική τάση εντάθηκε από το 2014 και μετά, όταν και ολοκληρώθηκε η μεταστροφή του σε έναν κατ’ εξοχήν εξωστρεφή, διεθνώς ανταγωνιστικό, τομέα. Κατά τη διάρκεια του 2016, η απασχόληση στον τουρισμό έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο (341,2 χιλ.) από την αρχή της Έρευνας Εργατικού Δυναμικού, υπερβαίνοντας το προηγούμενο υψηλό σημείο του 2008 (322.000).
Παράλληλα, η παρατηρούμενη αύξηση της μερικής απασχόλησης στον τουρισμό, μετά την ανάκαμψή του το 2013, ως αποτέλεσμα των διαρθρωτικών αλλαγών στην αγορά εργασίας, δεν είναι εις βάρος, αλλά επιπρόσθετη της πλήρους απασχόλησης, η οποία καταγράφει επίσης αύξηση.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων και της παράλληλης μείωσης της απασχόλησης στους υπόλοιπους τομείς, η συμμετοχή του τουρισμού στην απασχόληση ανέβηκε από 3,9% το 1983 σε 9,3% το 2016. Επίσης, το 3ο τρίμηνο του 2016, η απασχόληση στον τουρισμό αντιπροσώπευε το 10,2% της συνολικής απασχόλησης κατέχοντας την 3η θέση μετά το εμπόριο (17,8%) και τον πρωτογενή τομέα (12,2%), αλλά μπροστά από την μεταποίηση (9,5%) και τον δημόσιο τομέα (8,9%).
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Α. Ρέτσος δήλωσε σχετικά: “Από την αρχή της κρίσης, ο τουρισμός έχει δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, έχει συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας, ιδιαίτερα για κοινωνικές ομάδες μειωμένης απασχόλησης, όπως οι γυναίκες και οι νέοι και συνεχίζει να στηρίζει, τα τοπικά – οικογενειακά εισοδήματα. Είναι καθήκον μας να συνεχίσουμε, ακόμα πιο συστηματικά, να υπηρετούμε τον καταλυτικό ρόλο που έχουμε αναλάβει για την ενδυνάμωση των τοπικών κοινωνιών, καθώς και την ενίσχυση του κοινωνικού αποτυπώματος και της καλλιέργειας τουριστικής συνείδησης. Οφείλουμε και θα είμαστε παρόντες στις τοπικές κοινωνίες, με συνεχή προσφορά και αλληλεπίδραση. Με σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαιότητας”.
traveldailynews.gr