Με σχέδια νόμου, μέσω των οποίων κυρώνονται διακρατικές συμφωνίες, ενσωματώνονται οδηγίες της ΕΕ στην ελληνική νομοθεσία, ή γίνεται προσαρμογή της σε διεθνείς συμφωνίες, συνεχίζεται η διαδικασία του νομοθετικού έργου αυτές τις ημέρες στη Βουλή, στη βαριά σκιά της αβεβαιότητας ως προς την εξέλιξη και την κατάληξη (;) των συζητήσεων για την επίτευξη συμφωνίας με τους Θεσμούς. Την ίδια στιγμή, ο τρόπος που επιλέγει η κυβέρνηση για την προώθηση των νομοσχεδίων –με την διαδικασία του «επείγοντος» και με διατάξεις ή και τροπολογίες οι οποίες δεν έχουν σχέση με τις προς κύρωση ή ενσωμάτωση συμβάσεις και συμφωνίες, διατηρούν εντός του Κοινοβουλίου ανοικτό τον κύκλο των συζητήσεων και των αντιπαραθέσεων, περί του εάν μέσω της ακολουθούμενης διαδικασίας είτε επιχειρείται να «περάσουν» και άλλα μνημονιακά προαπαιτούμενα, είτε να ψηφιστούν ρυθμίσεις με οσμή σκανδαλώδους διευθέτησης ιδιαίτερων επιχειρηματικών συμφερόντων.
Χαρακτηριστικό των προαναφερομένων είναι το περιεχόμενο της συζήτησης που αναπτύχθηκε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων τις προηγούμενες ημέρες, με αφορμή την επεξεργασία σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών υπό τον τίτλο «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2376 και άλλες διατάξεις».
«Η πώληση ή η μίσθωση ακινήτου στο οποίο λειτουργούσε επιχείρηση, μετά του τυχόν υφιστάμενου εξοπλισμού, σε άλλη επιχείρηση, δεν συνιστά μεταβίβαση επιχείρησης για την επιβολή φόρου υπεραξίας». Οι διατάξεις καταλαμβάνουν εκκρεμείς υποθέσεις, στις οποίες έχει ήδη επιβληθεί φόρος υπεραξίας», αναφέρει το συγκεκριμένο άρθρο, με την επισήμανση ότι έτσι τροποποιείται προηγούμενος νόμος (2238/1994).
Οι κ. Απ. Βεσυρόπουλος (ΝΔ), Γ. Αρβανιτίδης (ΔΗΣΥ) και Γ. Αμυράς (Ποτάμι) αναφέρθηκαν στο συγκεκριμένο, ζητώντας εξηγήσεις από την παριστάμενη υφυπουργό Οικονομικών Αικ. Παπανάτσιου.
«Σε αυτήν εδώ την περίπτωση, έχουμε μόνο την πώληση του ακινήτου με τον εξοπλισμό» είπε ο κυρία Παπανάτσιου, για να προσθέσει πως η ρύθμιση προωθείται «επειδή υπάρχουν πάρα πολλές υποθέσεις στα δικαστήρια, για αποσυμφόρηση, και επειδή σε διαφορετικές ΔΟΥ έχουμε διαφορετικές ερμηνείες, με αυτόν τον τρόπο προσπαθεί η νομοθεσία με την νομοθέτηση αυτού του άρθρου, να δώσουμε διευκρινίσεις, για να μπορούν όλες οι ΔΟΥ να έχουν ενιαία πολιτική». Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι απάντησε και στις παρατηρήσεις περί υποψίας εξυπηρέτησης συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Υπέρ της συγκεκριμένης διπαταξης τάχθηκε εξ αρχής ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής Ηλ. Παπαγιώταρος.: «Σε ό,τι αφορά το άρθρο 16, το βλέπουμε «θετικά», είπε.
«Ασχετα θέματα»
Πέραν των επικρίσεων για την διαδικασία fast track (κατεπείγοντα-επείγοντα νομοσχέδια), η αντιπολίτευση θέτει και ζητήματα συμπερίληψης στα προς ψήφιση νομοθετήματα είτε άσχετων προς το κύριο μέρος τους διατάξεων, είτε τροπολογιών.
«Είναι πολλές διατάξεις που υπάρχουν στο Υπουργείο Οικονομικών, που τις έχουμε συγκεντρώσει εδώ και πάρα πολύ χρόνο, που έπρεπε κάποια στιγμή να τις φέρουμε, αντί να τις φέρνουμε με τη μορφή της τροπολογίας. Είμαστε σε εποχή που λήγουν οι φορολογικές δηλώσεις και οι οποίες είναι και σε εξέλιξη. Κάποια πράγματα και κάποιες τροπολογίες που θα έχουμε, καλό είναι να σας τις πω από τώρα. Για την εθελοντική αποκάλυψη για παράδειγμα, που θα έχουμε παράταση. Είναι μια από τις τροπολογίες, που λήγει στις 31/5. Την έχουμε καταθέσει ήδη την τροπολογία και θα έρθει» δικαιολογήθηκε η κυρία Παπανάτσιου, απορρίπτοντας παράλληλα τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι μεταξύ των άσχετων διατάξεων υπάρχουν και «προαπαιτούμενα».
Πέραν εκείνου που αφορά σε υποθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών, σειρά παίρνουν προς ψήφιση δύο Κυρώσεις συνεργασίας με την Αίγυπτο και το Ιράκ επί θεμάτων αθλητισμού, μία κύρωση Τροποποιημένης Συμφωνίας για την Ιδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας για τη Μεσόγειο, και από σήμερα, ένα «πολυνομοσχέδιο» που περιλαμβάνει: 1) Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας τη Σύμβαση της Βαρσοβίας 2005 «για την νομιμοποίηση, ανίχνευση, κατάσχεση και δήμευση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, 2) Προϋποθέσεις τοποθέτησης ανηλίκων σε ίδρυμα ή ανάδοχη οικογένεια από και προς κράτη της ΕΕ, 3) Ενσωμάτωση Οδηγίας σχετικά «με το δικαίωμα πρόσβασης σε δικηγόρο στο πλαίσιο ποινικής διαδικασίας και διαδικασίας εκτέλεσης του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης», 4) Ενσωμάτωση Οδηγίας «για τη θέσπιση ελάχιστων προτύπων σχετικά με τα δικαιώματα, την υποστήριξη και την προστασία θυμάτων της εγκληματικότητας».
Καθημερινή