Ειδήσεις

Αθώοι οι δύο κατηγορούμενοι στην υπόθεση της δήθεν κλοπής και απόπειρας πώλησης πίνακα του Ρούμπενς

Αθώοι κρίθηκαν προχθές, μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση του Β’ Τριμελούς Εφετείου Αθηνών και με ομόφωνη απόφαση αυτού κατόπιν απαλλακτικής εισήγησης του Εισαγγελέα της έδρας, η 43χρονη Ροδίτισσα τηλεπερσόνα, στα ιδιωτικά κανάλια των Αθηνών “Τηλεφώς” και “Kontra” Α. Μ. του Π. και ο 68χρονος αντικέρ Ι. Ζ. του Δ., κατηγορούμενοι στην πολύκροτη υπόθεση κλοπής και απόπειρας πώλησης του ανεκτίμητης αξίας πίνακα με τίτλο “Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου” του Φλαμανδού καλλιτέχνη Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς.
Στην δίκη υπήρξαν σοβαρές ανατροπές, που ήλθαν να εκθέσουν επιτελείς του Υπουργείου Πολιτισμού, αφού φέρεται να προέκυψε ότι ο συγκεκριμένος πίνακας δεν ήταν εκείνος που είχε κλαπεί από το μουσείο της Γάνδης και συγκεκριμένα “Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου”!!!
Ο πίνακας, που είχε κατασχεθεί και για τον οποίο προκλήθηκε πανελλήνιος σάλος φέρεται συγκεκριμένα να είναι «Το κυνήγι της Αταλάνης», ενώ πιθανολογήθηκε ότι εκείνος, της ανεκτίμητής αξίας, έχει πωληθεί σε δημοπρασία στην Αμερική!!
Πολύς λόγος έγινε μάλιστα στη δίκη ότι παρότι για να πιστοποιηθεί η ταυτότητα του πίνακα απαιτούνται στο εξωτερικό 4 εξειδικευμένα εργαστήρια, οι διωκτικές αρχές στην Ελλάδα αρκέστηκαν στην κατάθεση ενός αρχαιολόγου.
Ήταν μάλιστα τόσο επιπόλαιη η «σπουδή» που υπήρξε στην υπόθεση αφού δεν εκτιμήθηκε ότι οι φερόμενοι ως αρχαιοκάπηλοι, δεν είχαν λάβει μέτρα αυτοπροστασίας με τον αντικέρ να έχει στην προθήκη του καταστήματος του τον συγκεκριμένο πίνακα σε δημόσια θέα!!
Εν πάση περιπτώσει η Ροδίτισσα εφέρετο να απαιτούσε περίπου έξι εκατομμύρια ευρώ με τον συγκατηγορούμενό της για την πώληση του έργου, αναζητώντας αγοραστές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η Ροδίτισσα επέμεινε πως τον πίνακα, της τον δώρισε Ιταλός φίλος της, με τον οποίο είχε σχέσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στη Ρόδο το έτος 2003.
Σύμφωνα με το δικηγόρο της, πιθανότατα ο Ιταλός γνώριζε πως το έργο είχε κλαπεί από Μουσείο και για αυτό ήθελε να το «ξεφορτωθεί».
Η παρουσιάστρια, αρνήθηκε πως γνώριζε κάτι περισσότερο για τον πίνακα, ενώ – όπως ισχυρίζεται – πληροφορήθηκε την αξία του από τον συγκατηγορούμενό της αντικέρ, που της είπε ότι «αξίζει πολλά».
Για τον λόγο αυτό, όπως υποστήριξε, του έδωσε να πουλήσει τον πίνακα, τον οποίο, τελικά της επέστρεψε, όταν συνελήφθησαν από την αστυνομία.
Θυμίζουμε ότι ο πίνακας που εφέρετο να είχε κλαπεί το 2001 από το μουσείο της Γάνδης, βρέθηκε σε ξενοδοχείο στη Γλυφάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν συγκεντρώσει οι Ελληνες αξιωματικοί του Τμήματος Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας, ο πίνακας του Ρούμπενς εκλάπη κατά τη διάρκεια μεταφοράς του στο μουσείο, κι από τότε οι έρευνες της Ιντερπόλ για τον εντοπισμό του απέβησαν άκαρπες.
Οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ είχαν πληροφορίες από τον ιδιωτικό αστυνομικό Γιώργο Τσούκαλη ότι ο συγκεκριμένος πίνακας βρίσκεται στη χώρα μας και επιχειρείται να πουληθεί από δύο ιδιώτες έναντι 6 εκατομμυρίων ευρώ.
Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εντόπισαν τον παλαιοπώλη και την παρουσιάστρια, η οποία διέμενε σε διαμέρισμα πάνω από το παλαιοπωλείο, εμφανίστηκαν σαν υποψήφιοι αγοραστές και αφού προχώρησαν οι διαπραγματεύσεις και έγινε η αγοραπωλησία, τους συνέλαβαν.
Η Ροδίτισσα κατηγορούμενη ξεκίνησε την εκπομπή της Τηλεφώς “Πίστευε ή μη, ερεύνα” με τον διάσημο πίνακα του Ραφαήλ, «Η σχολή των Αθηνών».
Πρόκειται για μια εκπομπή, που ασχολούνταν με μια γκάμα θεμάτων που κάλυπτε την διατροφή και την υγεία μέχρι την σκοτεινή ιστορία των Ναϊτών Ιπποτών και τους ελευθεροτέκτονες. Παρουσιάζε συγκεκριμένα εκπομπές για τον τουρισμό, την ενέργεια, τις λοιμώξεις, την διατροφή, τους Illuminati, τους Εβραίους, την βιολογία και την τεχνητή νοημοσύνη, την πολιτική και πολλά άλλα. Κορίτσι μορφωμένο, με ευρείες γνώσεις και πολλά ενδιαφέροντα και κυρίως λάτρης της τέχνης.
Το τελευταίο φαίνεται και από τον πίνακα που είχαν φόντο οι τίτλοι της εκπομπής της. Με αδυναμία στην ύστερη αναγέννηση και το φλαμανδικό μπαρόκ.
Ενας Ιταλός μπίζνεσμαν μάλιστα εφέρετο ως ο εγκέφαλος της μεταφοράς των σπάνιων έργων τέχνης στη χώρα μας. Ανάμεσα στους άλλους πίνακες που έφερε στην Ελλάδα ήταν και ο συγκεκριμένος.
Πρόκειται για Ιταλό υπήκοο, ο οποίος την τελευταία δεκαετία ζει μεταξύ Ιταλίας και ενός κράτους της κεντρικής Ευρώπης και είναι ιδιοκτήτης αντιπροσωπείας πολυτελών αυτοκινήτων σε μεγάλη πόλη της Γηραιάς Ηπείρου.
Μάλιστα, έπειτα από ενδελεχή έρευνα του τμήματος Αρχαιοκαπηλίας της Ασφάλειας Αττικής έχει διαπιστωθεί πως κατά το παρελθόν ο συγκεκριμένος άνθρωπος έχει πράγματι επισκεφτεί τη χώρα μας τουλάχιστον τρεις φορές.
Παράλληλα, οι διωκτικές αρχές είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο άνθρωπος τον οποίο υποπτεύονται ως τον μεταφορέα του κλεμμένου πίνακα του Φλαμανδού ζωγράφου έχει επαφές με συμπατριώτες του που ανήκουν στην ελίτ της ιταλικής μαφίας και ασχολούνται με έργα τέχνης, τα οποία βέβαια δεν έχουν φτάσει στα χέρια τους με νόμιμο τρόπο.
Εξάλλου, το επίμαχο καλοκαίρι, που η γνωστή Ροδίτισσα παρουσιάστρια επικαλείται την παρουσία του Ιταλού φίλου της στη Ρόδο, όπου της παρέδωσε τον πίνακα, στο ίδιο νησί βρισκόταν και ο Ιταλός έμπορος πολυτελών αυτοκινήτων, και μάλιστα την ίδια περίοδο.
Αυτό το ταξίδι το έχουν επιβεβαιώσει οι ελληνικές αρχές και από την έρευνα που έκαναν στα αρχεία διάφορων υπηρεσιών προέκυψε πως ο σκοπός του ταξιδιού του συγκεκριμένου ανθρώπου στη Ρόδο ήταν καθαρά… επιχειρηματικός, καθώς μετέφερε πολυτελές αυτοκίνητο που είχε παραγγείλει Ροδίτης επιχειρηματίας, ο οποίος είναι και συλλέκτης έργων τέχνης!

Σύμφωνα με την 43χρονη γυναίκα η ιστορία εκτείνεται χρονικά από το καλοκαίρι του 2003 στη Ρόδο. Η τηλεπερσόνα, όπως λέει, γνωρίζει έναν Ιταλό, ονόματι G. F. από τη Νάπολη και αναπτύσσεται μεταξύ τους ειδύλλιο.
«Το καλοκαίρι του 2003 έμενα στην πόλη της Ρόδου με τους γονείς μου. Εκεί γνώρισα τον G. F., ο οποίος από ό, τι μου είχε πει καταγόταν από τη Νάπολη. Μεταξύ μας αναπτύχθηκε ένα ειδύλλιο το οποίο συνεχίστηκε και για λίγο χρονικό διάστημα στην Αθήνα, όπου ήρθα περίπου τον μήνα Σεπτέμβριο», λέει χαρακτηριστικά.
Η σχέση της με τον Ιταλό διαρκεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου όταν εκείνος της ανακοινώνει ότι πρέπει να φύγει για τη χώρα του και της κάνει δώρο έναν πίνακα, λέγοντάς της ότι είναι ένα καλό αντίγραφο ενός μεγάλου ζωγράφου. Η παρουσιάστρια, απογοητευμένη από το τέλος της σχέσης της παίρνει τον πίνακα και τον κρεμάει στο τοίχο του σπιτιού της για να «τον θυμάται».
Ο πίνακας που είχε κλαπεί από μουσείο του Βελγίου το 2001, κατά τους ισχυρισμούς της 43χρονης γυναίκας, παρέμεινε κρεμασμένος στον τοίχο του σπιτιού της για οκτώ χρόνια. Ξαφνικά το 2011 αποφασίζει να τον πάει «για μια γνώμη» στον αντικέρ, ο οποίος διατηρεί κατάστημα στην Πλάκα με αντικείμενα οικιακής διακόσμησης παντός είδους.
Οι δυο κατηγορούμενοι ανέφεραν κατηγορηματικά πως «ουδεμία γνώσιν είχαν για την προέλευση του πίνακα, τον δημιουργό του και την αξία του».
Σημειώνεται ότι από την πρώτη στιγμή είχε υπάρξει πληροφορία από το Μουσείο Καλών Τεχνών της Γάνδης στο Βέλγιο, που έφερερε τον πίνακα που είχε κατασχεθεί να έχει φιλοτεχνηθεί από μαθητή του διάσημου ζωγράφου.
Το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε ωστόσο ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε ότι το έργο πιστοποιήθηκε.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του μουσείου, «Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου» «αποδιδόταν παλαιότερα στον Ρούμπενς», όμως «σήμερα θεωρείται έργο ενός από τους μαθητές του».
«Το κυνήγι του Καλυδώνιου Κάπρου, μια σκηνή από την ελληνική μυθολογία, είναι πιθανόν να είναι αντίγραφο, φτιαγμένο από έναν από τους βοηθούς του Ρούμπενς, από τον πρωτότυπο πίνακα, ο οποίος βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια ιδιωτική συλλογή», εξήγησε η εκπρόσωπος.
«Πρόκειται για ένα καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το στυλ του Ρούμπενς αφομοιώθηκε από τους μαθητές του» πρόσθεσε η εκπρόσωπος, εκφράζοντας ικανοποίηση για την ανάκτηση του έργου.
Ως συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Μιχάλης Καραμανλής και Δημήτρης Ε. Καρατζάβελος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου