Την ώρα που ο κ. Μητσοτάκης βρίσκεται στην Αστυπάλαια, σε μια μεγάλη φιέστα με αφορμή το Πρόγραμμα της Volkswagen «Smart & Sustainable Island» που εφαρμόζεται πιλοτικά στο νησί, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, από το βήμα της Βουλής, υπογράμμισε τις αδυναμίες της κυβερνητικής πολιτικής σε σχέση με τη Νησιωτικότητα και παρουσίασε αποφάσεις που αποδεικνύουν πόσο διαφορετική είναι η πραγματικότητα της εφαρμογής του συγκεκριμένου προγράμματος, σε σχέση με όσα η μονταζιέρα της ΝΔ αναπαράγει.
Ø Αλήθειες και ψέματα σχετικά με τη φιέστα του κ. Μητσοτάκη στην Αστυπάλαια
«Σήμερα και για μια ακόμη φορά, ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε στο λαό της Δωδεκανήσου μια φιέστα επικοινωνιακού, και μόνο, χαρακτήρα. Προφανώς και κανείς δεν μπορεί να είναι αντίθετος με την αναγκαιότητα τα νησιά μας να γίνουν, μέσα από επενδύσεις, σχεδιασμό και πραγματικές πολιτικές, πράσινα και αυτόνομα. Αυτό είναι όμως που η Κυβέρνηση κάνει σήμερα στην Αστυπάλαια; Όχι.
Ο Πρωθυπουργός σήμερα παραλαμβάνει πέντε ηλεκτρικά οχήματα από γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό το ονομάζει πράσινη ανάπτυξη. Εγκαινιάζει και 9 φορτιστές, από τους οποίους τους 6, τους έχει αγοράσει ο ίδιος ο Δήμος Αστυπάλαιας και τους 3 τους διαθέτει η ιδιωτική εταιρεία, και αυτό το ονομάζει κυβερνητική πρωτοβουλία για την ενεργειακή αυτονομία των νησιών. Διατυμπανίζει, ακόμη, ότι η Αστυπάλαια θα είναι το πρώτο πράσινο και αυτόνομο νησί της Μεσογείου, αποκρύπτει όμως ότι και η Τήλος και ο Αι Στράτης έγιναν ενεργειακά αυτόνομα με πραγματικές πολιτικές επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Η Κυβέρνηση προσπαθεί καιρό τώρα να μας πείσει ότι εφαρμόζει ένα μεγάλο σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας για το νησί, όμως δυστυχώς για αυτήν, τα νούμερα δεν βγαίνουν αφού σύμφωνα με την ίδια τη μελέτη του ΔΕΔΔΗΕ (στοιχεία που αναφέρονται στην επίσημη απάντηση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από σχετική Ερώτηση που κατέθεσα) το νησί θα καλύπτει τις ανάγκες του κατά 60%. Αυτό αυτονομία πάντως δεν το λες. Τα ίδια στοιχεία που σας καταθέτω σήμερα στα πρακτικά, αναφέρουν ακόμη ότι τα τεύχη δημοπράτησης δεν βρίσκονται σε ώριμο στάδιο, ότι η εισήγηση του αρμόδιου διαχειριστή βρίσκεται υπό εκπόνηση και ότι ερευνώνται όλες οι εναλλακτικές επιλογές διαχείρισης του έργου.
Και επιτέλους, ας μας απαντήσει κάποιος από την Κυβέρνηση υπάρχει συγκεκριμένη σύμβαση με την εταιρεία ή ακόμη μιλάμε για ένα μη δεσμευτικό μνημόνιο συνεργασίας, όπως αυτό που ίσχυε μέχρι τον Φεβρουάριο; Ακόμη και σήμερα ούτε το Υπουργείο Εσωτερικών, ούτε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ανακοινώνει ποια θα είναι τα έργα που θα γίνουν στα πλαίσια του προγράμματος και θα χρηματοδοτηθούν από το «Αντώνης Τρίτσης». Ποιο θα είναι το πραγματικό ύψος χρηματοδότησης από την εταιρεία; Όλα αόριστα.
Η Αστυπάλαια θα γίνει ένα ανοιχτό εργαστήρι δοκιμής αυτόνομης οδήγησης και θα πάρει υπεραξία η εταιρεία από αυτό. Η Κυβέρνηση, πέρα από τις κορδέλες και την τροφοδότηση της επικοινωνιακής ατζέντας του Πρωθυπουργού, πώς έχει σκεφτεί να εξασφαλίσει την ουσιαστική ενίσχυση των υποδομών του νησιού μέσα από αυτό το Πρόγραμμα;
Η Αστυπάλαια αξίζει να είναι ένα πράσινο και αυτόνομο νησί, αξίζει και μπορεί να προσελκύσει πράσινες επενδύσεις. Όμως επειδή οι νησιώτες δεν είναι ιθαγενείς να θαμπώνονται με καφρεπτάκια, κάθε τέτοιος σχεδιασμός πρέπει να γίνεται με ουσία και προγραμματισμό, και όχι με φιέστες. Αυτή η Κυβέρνηση προσπαθεί να μας πείσει ότι χτίζει ένα πράσινο προφίλ για τα νησιά, χωρίς όμως πρακτικό αντίκρισμα και χωρίς τα έργα να έχουν καν πλήρη σχεδιασμό.
Την ίδια ώρα που ο Πρωθυπουργός χαμογελά στις κάμερες για ένα Πρόγραμμα με πολλά κενά, η Κυβέρνησή του πετάει εκτός από τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης τη πλειονότητα των Δήμων για έργα σχετικά με την πράσινη οικονομία, βάζοντας ως συνήθως μέσα μόνο λίγους και εκλεκτούς για να πάρουν τη μερίδα του λέοντος».