Κατ’ αρχήν θετικό έκρινε τον απολογισμό πεπραγμένων για την σχολική χρονιά που ολοκληρώθηκε, σε δηλώσεις του προς την «δημοκρατική», ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Μπάμπης Ψαράς.
«Πράγματι πέρασε μια χρονιά με διακυμάνσεις και δυσκολίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στον απόηχο όλων των μέτρων που είχαν ληφθεί στα προηγούμενα δύο χρόνια για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, αυτή την σχολική χρονιά είχαμε διαφορές με τα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα πρωτόκολλα ήταν λίγο διαφορετικά. Όταν ξεκινήσαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ξέραμε ότι υπήρξε ένα ρίσκο. Ωστόσο, η εξέλιξη των πραγμάτων, πιστεύω ότι δικαίωσε την επιστημονική ομάδα του ΕΟΔΔΥ που πρότεινε αυτού του τύπου τα πρωτόκολλα, διότι η εμπειρία που είχαμε στα προηγούμενα χρόνια (όταν με ένα κρούσμα έκλεινε ένα ολόκληρο σχολείο) αποδείχθηκε ότι η αναστάτωση στην κοινωνία που προκαλούνταν, σε σχέση με το όφελος από τον περιορισμό της διασποράς του ιού, ήταν δυσανάλογη.
Με δεδομένο ότι υπήρξε αύξηση στους εμβολιασμούς στην γενική κοινότητα, δοκιμάστηκαν τα πρωτόκολλα όπου απομονώνονταν τα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ενώ εμείς προσπαθούσαμε να καλύψουμε τα κενά –ώστε να μην υπάρχουν επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων και στο παιδαγωγικό έργο στην σχολική κοινότητα. Συνεπώς, η αναστάτωση είχε… μικρότερη εμβέλεια (μεταξύ μερικών οικογενειών) και όχι σε ολόκληρη την σχολική κοινότητα ενός μεγάλου σχολείου. Στην πράξη, δηλαδή, αποδείχθηκε ότι ήταν ορθή η πρόβλεψη με βάση το πρωτόκολλο και ορθώς το υπουργείο Παιδείας υιοθέτησε αυτή την μεθοδολογία, κρατώντας αφενός την κοινωνία σε λειτουργία, αφετέρου τα σχολεία ανοιχτά. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, εάν το ποσοστό εμβολιασμού των γονέων ή των μεγαλύτερων παιδιών ήταν υψηλότερο, ίσως να είχαμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε πως οι επιπτώσεις του κορωνοϊού στις σχολικές μονάδες, αυτή την σχολική χρονιά, ήταν λιγότερες σε σχέση με την προηγούμενη. Η τοπική κοινωνία ‘τραυματίστηκε’ λιγότερο, τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο περισσότερο χρόνο, χρησιμοποιώντας τα ανάλογα διαγνωστικά τεστ, με αποτέλεσμα η αναπτυξιακή τους εμπειρία και πορεία μέσα στο σχολείο, να μην διακόπτεται ‘βίαια’ σε κάθε κρούσμα που εμφανιζόταν με το κλείσιμο της σχολικής μονάδας. Άρα, είναι μια καλή εμπειρία την οποία η ομάδα του ΕΟΔΔΥ και το υπουργείο Παιδείας, θα την αξιοποιήσει για την επόμενη σχολική χρονιά για να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την λειτουργία των σχολείων».
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ
Ερωτηθείς ο κ. Ψαράς για την κατάργηση των χρήσης μάσκας στα σχολεία ήταν κατηγορηματικός: «Όσοι εκπαιδευτικοί είναι ανεμβολίαστοι, κάνουν ένα σελφ τεστ την εβδομάδα με δικά τους έξοδα σε όποια μέρα επιθυμούν. Προσωπικά, πιστεύω ότι οι διευθυντές μας δείχνουν μια τάση να συνεχίζουν να χρησιμοποιούν μάσκα προστασίας έστω και μερικώς. Δεν είναι πλέον υποχρεωτικό αλλά δεν είναι κακό να την χρησιμοποιούμε –κυρίως στους κλειστούς χώρους με πολύ κόσμο. Αυτό –κατά την άποψή μου- δείχνει μια πιο στοχαστική προσέγγιση των πραγμάτων αφού όπως όλοι γνωρίζουμε, ο κορωνοϊός…. είναι ακόμη εδώ!».
-Ο κ. Ψαράς, αναφέρθηκε και στις εγγραφές που από πέρσι ξεκινούν από τον Μάρτιο:
«Και φέτος, από τις 20 Μαρτίου, έγιναν οι εγγραφές στην Α’ Δημοτικού. Οι γονείς είχαν ενημερωθεί έγκαιρα. Πέρσι είχαν γίνει ηλεκτρονικά –λόγω της πανδημίας- ενώ φέτος έγιναν με ηλεκτρονικό τρόπο (μέσω πλατφόρμας) μόνο για τα προνήπια. Στα δημοτικά, έγιναν δια ζώσης. Μετά τις 20 Μαρτίου ένας ελάχιστος αριθμός (ούτε 5%) έκανε την εγγραφή του εκπρόθεσμα –αλλά αυτό δεν επηρεάζει τίποτε. Κάθε παιδί θα είναι στο σχολείο του όταν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά. Εμείς, με βάση τα στοιχεία των εγγραφών και των τμημάτων που θα λειτουργήσουν είμαστε σε μια φάση προετοιμασίας των υπηρεσιακών μεταβολών για να εντοπίσουμε τις ανάγκες μας, να κάνουμε τον προγραμματισμό μας σε ανθρώπινο δυναμικό, να δηλώσουμε τα κενά στο υπουργείο Παιδείας έως 6 Σεπτεμβρίου. Κι αυτό για να υπάρξει περιθώριο για την κάλυψη και να γίνουν οι απαραίτητες αποσπάσεις κ.λπ.
Συνεπώς, αρχές Αυγούστου θα γίνουν διορισμοί (και μάλιστα μόνιμοι) ώστε όταν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι να είναι ΟΛΟΙ στις θέσεις τους (και μόνιμοι και αναπληρωτές). Μην ξεχνάτε ότι τα κενά που είχαμε αυτή την σχολική χρονιά, ήταν ελάχιστα».
Τέλος, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου υπογράμμισε πως όλα τα πρωινά τμήματα λειτούργησαν κανονικά σε 16 νησιά (με μικρές και μεγάλες σχολικές μονάδες) με μικρή απόκλιση στην ειδική αγωγή και στην παράλληλη στήριξη.
https://www.dimokratiki.gr/02-06-2022/choris-idiaitera-provlimata-kylise-i-fetini-scholiki-chronia/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.