Τοπικές Ειδήσεις

Καταπλέει το «Καπετάν Δημήτρης ΙΙ» για να ενισχύσει το αίτημα για περισσότερες κρουαζιέρες το χειμώνα

Στις αμέσως προσεχείς ημέρες αναμένεται να ικανοποιηθεί ένα από τα κεντρικά αιτήματα – προϋπόθεση των εταιρειών κρουαζιέρας ώστε ν’ αυξήσουν τον αριθμό των χειμερινών τους προσεγγίσεων στο λιμάνι της Ρόδου. Η μόνιμη παρουσία στο νησί μεγάλου ρυμουλκού, ικανού να υποστηρίζει τις πλωτές πολιτείες κατά τον κατάπλου και τον απόπλου αποτελεί γι’ αυτές πρώτο ζητούμενο γι’ αυτό και από την προσεχή εβδομάδα θα εμφανιστεί ξανά στην προβλήτα της «Κολόνας» το υπερ-ρυμουλκό «Καπετάν Δημήτρης ΙΙ», πρώην «Ηρακλής Star».
Με ιπποδύναμη 4.600hp το «Καπετάν Δημήτρης ΙΙ» είναι το μεγαλύτερο ρυμουλκό απ’ όλα όσα πλέουν στα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας. Είχε χτιστεί στο Πέραμα ως «Ηρακλής Star» το έτος 2002 από τον αείμνηστο Νίκο Πιπίνο και τα αδέλφια του Ηλία και Λουκά Πιπίνο. Λειτουργούσε στο νησί υποστηρίζοντας τον κλάδο της κρουαζιέρας, αλλά και όλες τις ανάγκες ασφαλείας των πλοίων της γραμμής, καθώς και τον περιορισμό πρόκλησης κάποιου ναυτικού ατυχήματος στις ακραίες καιρικές συνθήκες των χειμερινών μηνών.
«Μόλις αγοράσαμε το ρυμουλκό ξεκίνησε η πανδημία του Covid-19, γι’ αυτό και το φέραμε στη Σούδα» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο κ. Γιάννης Γελασάκης, διευθύνων σύμβουλος του ομώνυμου ομίλου Gelasakis Group. «Στα χρόνια της πανδημίας το αναβαθμίσαμε σε όλα του τα τμήματα ώστε να αντανακλά τις προδιαγραφές που έχουμε θέσει ως όμιλος συνολικά. Με την επανεκκίνηση του κλάδου της κρουαζιέρας φάνηκε αμέσως η έλλειψή του από το νησί και αυτό μας οδήγησε στο να αποφασίσουμε, με τον αδελφό μου Αντώνη, να επιστρέψει το ‘Καπετάν Δημήτρης ΙΙ’ στην υπηρεσία της Ρόδου και γενικότερα του νοτιοανατολικού Αιγαίου».
Μήπως το ρυμουλκό θα επιστρέψει στη Σούδα μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου; Η απάντηση στο ερώτημα ήταν κατηγορηματική τόσο από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Γελασάκη, όσο και από τη διευθύντρια Ρόδου κα. Άννα Πιπίνου: «Το ρυμουλκό θα επιστρέψει στη Ρόδο στις 15 Ιουνίου και θα παραμείνει στην υπηρεσία του νησιού».
Ο όμιλος Γελασάκη, με έδρα την Κρήτη, είναι γνωστός στον κλάδο της ναυτιλίας από το έτος 1984, με μεγάλο κύκλο εργασιών στις θαλάσσιες υπηρεσίες (ναυτιλία, ρυμούλκηση, travelling) αποτελεί το συνεργάτη για όλες τις εταιρείας ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, δεξαμενόπλοιων, πολεμικών και άλλων σκαφών. Από το έτος 2012 ο όμιλος επεξέτεινε τις υπηρεσίες του και στον κλάδο της φιλοξενίας και του leisure.

Κάθε μέρα στο λιμάνι συντελείται ένα θαύμα
Το δέος που προκαλούν τα τεράστια κρουαζιερόπλοια σε κάθε τους προσέγγιση στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου και ενίοτε στην Ακαντιά προαπαιτεί δουλειά από πλήθος προσώπων, τα οποία επιδίδονται σ’ ένα έργο που δεν συγχωρεί λάθη. Τα στελέχη του Λιμεναρχείου, του Λιμενικού Ταμείου, οι εταιρείες των ρυμουλκών, των τροφοδοσιών, οι πράκτορες που φροντίζουν για τις εκδρομές των επιβατών, όλοι λειτουργούν απολύτως συντονισμένα και εντελώς αθόρυβα επιτελούν μια σπουδαία δουλειά προς όφελος της τοπικής οικονομίας.
Το να δέσει ένα κρουαζιερόπλοιο μήκους 350 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων στο λιμάνι ενός μικρού νησιού σαν τη Ρόδο είναι το αποτέλεσμα διαρκών συντηρήσεων που γίνονται σε ευρύ φάσμα υποδομών και μέσων προστασίας. Έστω κι ένα ελαφρύ βοριαδάκι μετατρέπεται σε μεγάλης έντασης ανεμοπίεση στην επιφάνεια του ελλιμενισμένου τιτάνα. Ο άνεμος πιέζει, ολόκληρο το κρουαζιερόπλοιο μετατρέπεται σε μοχλό και εκτονώνει την ενέργειά του στους επικρουστήρες του λιμένα που με τη σειρά τους δοκιμάζονται σε ασύλληπτης έντασης πιέσεις. Όσο πιο ισχυροί γίνονται οι άνεμοι, άλλο τόσο πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες σε μέτρα ασφάλειας για το καράβι και κυρίως για τους επιβάτες. Έστω και μια σκουριασμένη βίδα μπορεί να αποτελέσει την αιτία δυσάρεστων συνεπειών. Η συντήρηση και η δουλειά δε σταματά ποτέ στις λιμενικές υποδομές της Ρόδου και αυτό είναι μια υπηρεσία που πρέπει να αναγνωριστεί στο σύνολο των ανθρώπων – υπηρεσιών που λειτουργούν εκεί.
«Η κρουαζιέρα έχει υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας. Τα καράβια αυτά δεν μπορούν να κάνουν μανούβρες μέσα στο λιμάνι, δεν έχουν πλαϊνές προπέλες, δεν έχουν μπουκαπόρτα. Υποχρεωτικά θα πρέπει να πλαγιοδετήσουν για να απο-επιβιβάσουν τον κόσμο τους. Όλο αυτό απαιτεί όχι μόνο την παρουσία ρυμουλκών, αλλά και την αφοσιωμένη δουλειά όλων εκείνων που εργάζονται μέρα και νύχτα στο λιμάνι μας», τόνισε στη «δημοκρατική» η κα. Άννα Πιπίνου, διευθύντρια Ρόδου του Ομίλου Γελασάκη. «Το ρυμουλκό ‘Καπετάν Δημήτρης ΙΙ’ θα επιστρέψει στη Ρόδο στις 15 Ιουνίου για να υποστηριχθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας στο νησί μας, αλλά και στη διάρκεια του χειμώνα να παρεμβαίνει όπου υπάρχει κίνδυνος λόγω θαλασσοταραχής».
Για τη διάρκεια του προσεχούς χειμώνα έχουν ήδη προγραμματιστεί για το λιμάνι της Ρόδου 93 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων (Νοέμβριος 58, Δεκέμβριος 23, Ιανουάριος 10, Φεβρουάριος 02) και με τα μέτρα ασφάλειας που θα ισχύουν στο νησί, υπάρχει η βεβαιότητα πως όλες θα γίνουν χωρίς προβλήματα. Η βεβαιότητα της ασφάλειας, εγγράφει παρακαταθήκες για ένα ακόμα πιο λαμπρό μέλλον στον θαλάσσιο τουρισμό της Ρόδου και των κοντινών νησιών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου