Μια νέα έκθεση του συμβούλου επιθεωρητή του ΑΣΕΠ κ. Βασίλειου Μαυρομμάτη, που αφορά αυτή τη φορά την πρόσληψη και απασχόληση υπαλλήλου στο Δήμο Καρπάθου, αναμένεται να τεθεί στο μικροσκόπιο της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου.
Η έρευνα κινήθηκε τον Φεβρουάριο του 2014 προκειμένου να διαπιστωθεί η νομιμότητα της μετατροπής της συμβάσεως εργασίας υπαλλήλου του Δήμου Καρπάθου από ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε αορίστου.
Από την έρευνα προέκυψε ότι με απόφαση του δημάρχου Καρπάθου της 5.9.1997 προσελήφθη μια υπάλληλος με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διαρκείας οκτώ μηνών. Η πρόσληψη έγινε σύμφωνα με έγκριση του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία αφορούσε την πρόσληψη τεσσάρων ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων για την κάλυψη εποχιακών αναγκών.
Στη συνέχεια με απόφαση του δημάρχου Καρπάθου στις 24.7.1998 η υπάλληλος προσελήφθη ως εργάτης ύδρευσης από 25.7.1998 έως 25.3.1999, ήτοι για χρονικό διάστημα οκτώ μηνών. Μεταξύ των δύο συμβάσεων ορισμένου χρόνου, παρεμβάλλεται κενό διάστημα δύο μηνών.
Με απόφαση του δημάρχου, της 16.3.1999, η υπάλληλος τοποθετήθηκε στο γραφείο τύπου με καθήκοντα γραμματειακής υποστήριξης.
Στις 8.10.1999 υπέβαλε αίτηση μετατροπής της σύμβασής της από ορισμένου χρόνου σε σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.
Το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καρπάθου με απόφασή του ενέκρινε την εισήγηση του δημάρχου για μετατροπή της σύμβασης από ορισμένου χρόνου σε Ι.Δ. αορίστου χρόνου.
Στη συνέχεια με απόφαση του δημάρχου Καρπάθου η εν λόγω υπάλληλος διορίστηκε και μονιμοποιήθηκε σε κενή οργανική θέση του Ο.Ε.Υ. του Δήμου.
Από έλεγχο που έγινε στο ΙΚΑ φέρεται να προέκυψε ότι η υπάλληλος δεν υπηρετούσε και δεν είχε καμία εργασιακή σχέση με το Δήμο στις 16 Σεπτεμβρίου 1994 και πριν. Συνεπώς δεν είχε τις προϋποθέσεις μετατροπής της σύμβασης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Προέκυψε επιπλέον ότι η υπάλληλος στις 25.7.1998, δηλαδή μετά από δύο μήνες από τη λήξη της αρχικής σύμβασης επαναπροσελήφθη με απόφαση του δημάρχου ως εργάτης ύδρευσης παρότι έπρεπε να απολυθεί. Παρά ταύτα εξακολούθησε να απασχολείται άτυπα στο Δήμο.
Την 25.7.1998 είχε μεσολαβήσει τετράμηνη διακοπή μεταξύ της πρώτης και δεύτερης σύμβασης.
Σύμφωνα με το νόμο η διάρκεια της απασχόλησης του εποχικού προσωπικού δεν μπορεί να υπερβαίνει τους οκτώ μήνες μέσα σε συνολικό χρόνο 12 μηνών. Συνεπώς η πρόσληψη δεν ήταν σύννομη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η ανωτέρω, ενώ με την δεύτερη σύμβαση προσελήφθη ως εργάτης ύδρευσης, συνέχισε να εργάζεται σε θέση διοικητικού υπαλλήλου, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του Δήμου Καρπάθου.
Όπως προκύπτει από έγγραφο του Παραρτήματος του Ι.Κ.Α. Καρπάθου από 1.6.1992 έως 5.9.1997 εργάζετο στην Εθνική Τράπεζα και σε άλλους εργοδότες. Στο Δήμο Καρπάθου προσελήφθη στις 8.9.1997. Συνεπώς δεν είχε τις προϋποθέσεις του νόμου για την μετατροπή της συμβάσεως ορισμένου χρόνου σε σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
Ο επιθεωρητής του ΑΣΕΠ προτείνει να απολυθεί η υπάλληλος, να ελεγχθούν ποινικά και πειθαρχικά, ο δήμαρχος και τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου που συμμετείχαν στις εγκριτικές αποφάσεις του, τόσο της πρόσληψης της ως άνω υπαλλήλου με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου oρισμένου χρόνου, όσο και της μετατροπής της σύμβασης από ορισμένου χρόνου σε αορίστου και της μονιμοποίησής της σε κενή οργανική θέση του Δήμου.
Προτείνει ακόμη να ελεγχθεί ποινικά πρώην υπάλληλος του Δήμου καθόσον με εισήγηση που είχε συντάξει προς χρήση του δημάρχου προκειμένου αυτή να αποτελέσει οδηγό για τη σύνταξη της σχετικής εισήγησης του δημάρχου προς το δημοτικό συμβούλιο για την μετατροπή της σύμβασης ορισμένου χρόνου σε σύμβαση σε σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου της ως άνω υπαλλήλου.