Ειδήσεις

Σοκ τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 για πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ

Άλλαξε το αρχικό σχέδιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 της Ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών και ασχολείται με την φορολογία στα αυτοκίνητα καθώς η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε οχήματα με 1η Άδεια από την 1η/1/2003 βρήκε αντίθετους τόσο τους εισαγωγείς και εμπόρους όσο και στελέχη του οικονομικού επιτελείου καθώς εκτιμούν πως θα έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003 περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.

Μάλιστα στο στόχαστρο αρκετών μελών του οικονομικού επιτελείου έχει εισέλθει η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών καθώς το απέτυχε παταγωδώς το πρώτο επίτευγμά της που αφορά στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των δημοσίων εσόδων!

Ωστόσο η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 εγκυμονεί κινδύνους καθώς τότε τα αυτοκίνητα που παράγονταν σε ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά με αποτέλεσμα κάποιοι να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.

Ειδικότερα σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ! Η αύξηση υπολογίζεται σε 215,7%!

«Αγκάθι» η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας
Η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 αποτελεί μία κίνηση με πολύ υψηλό ρίσκο για το οικονομικό επιτελείο καθώς σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας θα δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό καθώς κανένας ιδιοκτήτης ΙΧ που πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας 135 ευρώ για ένα μοντέλο με κινητήρα 1.250 κ.εκ. να καταβάλει το 2017 Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 426,3 ευρώ!

Παράλληλα η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους και οι εμπορίες αυτοκινήτων θα υποστούν τεράστιες ζημίες.
Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή στις εφορίες βρίσκονται πάνω από 750.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθειμένες.

Δείτε τους αναλυτικούς πίνακες του Enikonomia.gr με τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας που προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων και όχι από τον κυβισμό του κινητήρα.

Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Daihatsu Sirion 1,0 118 120 115,6
Subaru Justy 1,0 118 120 115,6
Honda Jazz 1,2 125 135 150
Toyota Yaris 1,0 127 120 152,4
Hyundai Getz 1,1 130 135 156
Mitsubishi Colt 1,1 130 135 156
Chevrolet Aveo 1,2 132 135 158,4
Ford Fiesta 1,25 133 135 159,6
Opel Corsa 1,0 134 120 160,8
Fiat Grande Punto 1,2 139 135 166,8
Renault Clio 1,2 139 135 166,8
Renault Clio 1,2 TCE 139 135 166,8
Seat Ibiza 1,2 139 135 166,8
Skoda Fabia 1,2 140 135 168
Lancia Ypsilon 1,2 8V 142 135 262,7
Citroen C3 1,1 143 120 264,5
Nissan Micra 1,2 143 135 264,5
VW Polo 1,2 144 135 266,4
Opel Corsa 1,2 146 135 270,1
Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Honda Jazz 1,4 128 135 153,6
Mini One 1,4 128 135 153,6
Mazda 2 1,3 129 135 154,8
Lancia Ypsilon 1,4 8V 130 255 156
Ford Fiesta 1,4 133 255 159,6
Daihatsu Sirion 1,3 137 135 164,4
Hyundai Getz 1,4 137 135 164,4
Mitsubishi Colt 1,3 138 135 165,6
Fiat Gr. Punto 1,4 77 139 255 166,8
Kia Rio 1,4 5d 139 255 166,8
Chevrolet Aveo 1,4 140 255 168
Suzuki Swift 1,3 140 135 168
Toyota Yaris 1,3 141 135 260,8
Fiat Gr. Punto 1,4 95 142 255 262,7
Citroen C3 1,4 145 255 268,2
Peugeot 207 1,4 95 PS 145 255 268,2
Citroen C3 1,4 16V 148 255 273,8
Daihatsu Sirion 1,3 4×4 148 135 273,8
Opel Corsa 1,4 149 255 275,6
Seat Ibiza 1,4 149 255 275,6
Peugeot 207 1,4 75 PS 150 255 277,5
Peugeot 207 1,4 90 PS 152 255 281,2
Alfa Romeo MiTo 1,4 155 PS 153 255 283
Peugeot 1007 1,4 153 255 283
Nissan Micra 1,4 154 255 284,9
Suzuki Swift 1,3 4×4 154 135 284,9
Fiat Grande Punto 1,4 T 155 255 286,7
Lancia Ypsilon 1,4 16V 155 255 286,7
Skoda Fabia 1,4 155 255 286,7
VW Polo 1,4 155 255 286,7
VW CrossPolo 1,4 159 255 294,1
Dacia Sandero 1,4 165 255 404,2
Subaru Justy 1,3 4WD 166 135 406,7
Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τέλη Κυκλοφορίας
BMW 116i 139 280 166,8
Hyundai i30 1,6 152 280 281,2
Kia Cee’d 1,6 152 280 281,2
Mitsubishi Lancer Sports Sedan 1,5 153 280 283
Opel Astra 1,6 155 280 286,7
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 157 280 290,4
Mercedes A170 BlueEFFICIENCY 157 280 290,4
Opel Astra 1,6 Sedan 158 280 292,3
Citroen C4 1,6 159 280 294,1
Ford Focus 1,6 159 280 294,1
Peugeot 308 1,6 159 280 294,1
Mazda 3 1,6 162 280 396,9
Nissan Qashqai 1,6 162 280 396,9
Toyota Corolla 1,6 162 280 396,9
Citroen C4 1,6 T 164 280 401,8
Renault Megane 1,6 164 280 401,8
Lada Aquarius 1,6 165 280 404,2
Lada Venus 1,6 165 280 404,2
Nissan Tiida 1,6 165 280 404,2
Suzuki SX4 1,6 165 280 404,2
Toyota Auris 1,6 166 280 406,7
Peugeot 308 1,6 T 150 PS 167 280 409,1
Volvo C30 1,6 167 280 409,1
Audi A3 1,6 169 280 414
Subaru Impreza 1,5 176 280 431,2
Chevrolet Lacetti 1,6 178 280 436,1
Citroen C4 Sedan 1,6 179 280 438,5
Peugeot 308 GT 180 280 441
Seat Leon 1,6 180 280 441
Opel Astra 1,6 T 185 280 514,3
VW Beetle 1,6 185 280 514,3
Alfa Romeo 147 1,6 194 280 539,2
Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τλέλη Κυκλοφορίας
Toyota Prius 1,5 104 101,9
BMW 316i 142 280 262,7
Mercedes C 180 BlueEFFICIENCY 156 280 288,6
VW Passat 1,4 TSI 157 255 290,4
Skoda Octavia 5 1,6 FSI 158 280 292,3
Opel Vectra 1,6 163 280 399,3
Skoda Octavia 1,4 163 255 399,3
Skoda Octavia 5 1,4 167 255 409,1
Skoda Octavia 1,6 169 280 414
Chevrolet Lacetti 1,4 4d 171 255 418,9
Volvo S40 1,6 171 280 418,9
Toyota Avensis 1,6 172 280 421,4
Skoda Octavia 5 1,6 MPI 176 280 431,2
Ford Mondeo 1,6 177 280 433,6
Chevrolet Lacetti 1,6 4d 178 280 436,1
Opel Insignia 1,6 179 280 438,5
Renault Laguna 1,6 180 280 441
Seat Toledo 1,6 185 280 514,3
Opel Insignia 1,6 T 186 280 517
Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Mazda 6 1,8 159 280 294,1
Audi A4 1,8 TFSI 120 PS 169 300 414
Audi A4 1,8 TFSI 160 PS 169 300 414
Toyota Avensis 1,8 171 300 418,9
Opel Vectra 1,8 173 300 423,8
Volvo S40 1,8 174 300 426,3
Skoda Octavia 5 1,8 TFSI 176 300 431,2
Dodge Caliber 1,8 177 300 433,6
Alfa Romeo 159 1,8 179 300 438,5
Mercedes C 200 K 180 300 441
VW Passat 1,8 TSI 180 300 441
Peugeot 407 1,8 183 300 508,7
Saab 9-3 Sport Sedan 1,8i 183 300 508,7
Opel Insignia 1,8 184 300 511,5
Citroen C5 1,8 188 300 522,6
Skoda Octavia 1,8 T 189 300 525,4
Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.) Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Skoda Superb 1,4 TSI 157 255 290,4
BMW 520i 163 690 399,3
Skoda Superb 1,8 TSI 180 300 441
Kia Magentis 2,0 184 690 511,5
Dodge Avenger 2,0 185 690 514,3
Opel Signum 1,8 185 300 514,3
Audi A6 2,0 187 690 519,8
Skoda Superb 1,8 TSI 4×4 189 300 525,4
Subaru Legacy 2,0 202 690 616,1
Chevrolet Epica 2,0 205 690 625,2
Volvo S60 2,0 T 212 690 646,6
Saab 9-5 2,0 T 214 690 652,7
Μάρκα / Μοντέλο Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ. Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας Νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Kia Sportage 2,0 194 690 539,3
Honda CR-V 2,0 195 690 542,1
China Motors CEO-3 2,4 196 690 544,8
Hyundai Tucson 2,0 197 690 547,6
Subaru Forester 2,0 198 690 550,4
Suzuki Gr. Vitara 2,0 Wagon 199 690 553,2
VW Tiguan 1,4 TSI 199 255 553,2
Toyota RAV4 2,0 202 690 616,1
Nissan Qashqai 2,0 4×4 204 690 622,2
Jeep Compass 2,4 206 690 628,3
Jeep Patriot 2,4 206 690 628,3
Nissan X-Trail 2,0 208 690 634,4
Suzuki Gr. Vitara 2,4 Wagon 208 690 634,4
VW Tiguan 2,0 TSI 170 PS 213 690 649,6
VW Tiguan 2,0 TSI 200 PS 213 690 649,6
BMW X3 2,0 215 690 655,7
Chevrolet Captiva 2,4 222 690 677,1
Seat Altea Freetrack 2,0 TFSI 223 690 680,1
BMW X3 2,5 si 224 960 683,2
Citroen C-Crosser 2,4 225 690 686,2
Mitsubishi Outlander 2,4 225 690 686,2
Peugeot 4007 2,4 225 690 686,2
Opel Antara 2,4 229 690 698,4
Nissan X-Trail 2,5 230 690 701,5
Renault Koleos 2,5 237 690 722,8
Mazda CX-7 2,3 243 690 741,1
Hyundai Santa Fe 2,7 248 920 756,4
Subaru Forester 2,5 248 960 756,4
Kia Sorento 2,4 259 690 963,4
SsangYong Actyon 2,3 259 690 963,4
SsangYong Rexton 2,3 272 690 1.011,8

enikonomia.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου