Τοπικές Ειδήσεις

Το Καζούλλειο Γυμνάσιο – Τίτλοι τέλους για το πρόγραμμα Erasmus «Παιδαγωγικά εργαλεία για ένα σχολείο συμπερίληψης»

Η 6η και τελευταία  μετακίνηση στο πλαίσιο του γαλλόφωνου προγράμματος Erasmus  ΚΑ 220 –SCH-000085014 « πραγματοποιήθηκε στο Ploesti της Ρουμανίας στο Γυμνάσιο Grigori Moisil. Το Καζούλλειο Γυμνάσιο εκπροσωπήθηκε από τη διευθύντρια κ. Κακογιάννη, τη συντονίστρια  του προγράμματος κα Ξηροταγάρου , την κα Αμπατζίδου , την κα Γιαννίκη , την  κα Παζαρά και την κα Σδρέγα.

Το διετές πρόγραμμα με θέμα την παιδαγωγική της συμπερίληψης και τα εργαλεία της εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2022. Συντονιστικό σχολείο ήταν το Collège de l’Alaric που βρίσκεται στο γαλλικό νότο και εταίροι 5 γυμνάσια από κάθε γωνιά της Ευρώπης: Ρόδο, Αζόρες, Σουηδία, Πολωνία και Ρουμανία.  Έκτοτε, υλοποιήθηκαν 6 μετακινήσεις κατά τις οποίες οι εταίροι έκαναν παιδαγωγικές παρατηρήσεις μέσα στις τάξεις, παρακολούθησαν διαλέξεις, εργαστήρια και σεμινάρια που αφορούσαν  τεχνικές και καλές πρακτικές  συμπερίληψης. Κάθε μια από τις 6  μετακινήσεις  εντάχθηκε στη συνεχιζόμενη προσπάθεια της εκπαιδευτικής μας κοινότητας να ενισχύσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών και υλοποιήθηκε γύρω από έναν θεματικό άξονα: στο Capendu της Γαλλίας το θέμα ήταν  παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση, στις Αζόρες η διαμόρφωση της σχολικής τάξης, στην Σουηδία η τέχνη  και το περιβάλλον στην εκπαίδευση, στην Ελλάδα η παιδαγωγική πρότζεκτ και η διαθεματικότητα, στην Πολωνία τα ψηφιακά εργαλεία στην εκπαίδευση και στην Ρουμανία η δια βίου μάθηση.

Ένα από τα κύρια σημεία του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη ενός ψηφιακού ιστότοπου με τη μορφή αποθετηρίου που περιέχει διδακτικούς πειραματισμούς, φύλλα εργασίας, στρατηγικές και καλές πρακτικές  για την αναγνώριση και την αντιμετώπιση των διαφόρων μορφών αποκλεισμού. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και ομαδικές εργασίες, οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με τεχνικές που μπορούν να ενισχύσουν την συμμετοχή όλων των μαθητών, ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων τους. Επίσης, συζητήθηκαν μέθοδοι για την καλλιέργεια ενός φιλόξενου και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια των εργασιών της 6ης κινητικότητας οι ρουμάνοι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν μια ιδιαίτερη σχολική τάξη που βρίσκεται μέσα σε ένα κήπο και μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να χαμηλώσουν το  συναισθηματικό φίλτρο επίδρασης  σύμφωνα με τη θεωρία του Krashen και να μάθουν αποτελεσματικότερα δρώντας μέσα σε μια σχολική κοινότητα.

 

 

Οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν επίσης διάφορα σχολεία στο Ploesti, όπου είχαν την  ευκαιρία να παρατηρήσουν την φιλοσοφία και τη λειτουργία των ειδικών σχολείων στη Ρουμανία. Ιδιαίτερη εντύπωση προξένησε η υλικοτεχνική υποδομή αλλά και ο αριθμός και η εξειδίκευση των ειδικών παιδαγωγών. Τέλος, την τελευταία ημέρα του προγράμματος οι 35 εκπαιδευτικοί της ομάδας Erasmus παρακολούθησαν  ημερίδα με θέματα τις ευκαιρίες και δυνατότητες που προσφέρουν τα προγράμματα e-twinning στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 

 

Η 6η μετακίνηση στο Ploesti ολοκληρώθηκε με επιτυχία, σηματοδοτώντας το τέλος του διετούς προγράμματος. Η  πλούσια επιμορφωτική εμπειρία άφησε  στους συμμετέχοντες νέες γνώσεις και έμπνευση για την εφαρμογή καλών πρακτικών στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη. Τα προγράμματα Erasmus συνεχίζουν να αποτελούν έναν σημαντικό πυλώνα για την προαγωγή της διαρκούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην περιοχή μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου