Ειδήσεις

Πήρε αποστάσεις από τους “πικραμένους” ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου!

Σαφείς αποστάσεις από τις συζητήσεις σχετικά με την τουριστική προβολή του νησιού της Ρόδου, έλαβε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
Στην συνέντευξη τύπου που έδωσε χτες, κατέστησε συγκεκριμένα σαφές ότι η περίοδος της διαβούλευσης για την χάραξη του στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης ήταν μακρά και σε αυτήν κλήθηκαν όλοι ανεξαιρέτως οι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Όπως τόνισε ο περιφερειάρχης, σε αυτήν την παρατεταμένη περίοδο διαβούλευσης, όλες οι προτάσεις που κατατέθηκαν, ενσωματώθηκαν στο τριετές και ανά μήνα, σαφώς καθορισμένο στρατηγικό πλάνο δράσης, που τέθηκε σε εφαρμογή από τον Ιανουάριο του 2016 και το οποίο εκπόνησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με την πλέον εξειδικευμένη ομάδα συνεργατών, για την αποτελεσματική προβολή και την διαφήμιση του προορισμού. Από αυτήν την διαδικασία, καμία πρόταση που κατατέθηκε επισήμως δεν παραλείφθηκε, όπως ψευδώς διαδίδεται.
Κατά συνέπεια, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου, το πλάνο προβολής της Ρόδου υλοποιείται απρόσκοπτα και με εξασφαλισμένη την χρηματοδότησή του από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της, ως τουριστικός προορισμός, η Ρόδος εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για πρώτη φορά η Ρόδος, περνά σε άλλο επίπεδο όσον αφορά την προβολή της στις διεθνείς αγορές, αφού χάρη στην Περιφέρεια, της δίνεται η δυνατότητα να κάνει χρήση των πιο εξελιγμένων εργαλείων τουριστικού marketing.
Ο κ. Χατζημάρκος, αναφερόμενος στην επίπονη προσπάθεια που κατεβλήθη από την Περιφέρεια στο διάστημα του ενός και πλέον χρόνου, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, προκειμένου να στηριχθεί ο τουρισμός των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, δήλωσε:
«Οφείλαμε να κάνουμε το καλύτερο για τα νησιά μας και βεβαίως και για τη Ρόδο. Καθήκον μας είναι να στηρίξουμε την κινητήρια δύναμη της οικονομίας του τόπου μας, τον τουρισμό, και το κάναμε με πολλή δουλειά, με μεγάλη δαπάνη πόρων, με σοβαρότητα και προσήλωση στο στόχο μας, στην πιο δύσκολη στιγμή. Σε μια συγκυρία πρωτοφανώς αρνητική, εν μέσω προσφυγικής κρίσης, capital controls και με πολλές “φωτιές” να ανάβουν στη γειτονιά μας, ήταν επιτακτική ανάγκη να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε την ιδανική εικόνα των νησιών μας. Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα και καλύψαμε το κενό του ΠΡΟΤΟΥΡ χωρίς ούτε ημέρα καθυστέρησης, το κάναμε και συνεχίζουμε να το κάνουμε με προσήλωση στο περιεχόμενο της προβολής και όχι με στόχο την διάσωση προσώπων ή “μικροφώνων”. Τώρα, το γιατί αυτοί που επί δεκαετίες έπαιρναν ως αποκλειστικό κριτήριο της επιτυχίας της προβολής τις αφίξεις στο αεροδρόμιο “Διαγόρας” της Ρόδου, σήμερα που οι αφίξεις σημειώνουν άνοδο, άλλαξαν το κριτήριό τους, νομίζω ότι το καταλαβαίνουμε όλοι. Η εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, παρά την αβεβαιότητα και την ρευστότητα της διεθνούς συγκυρίας, έρχεται να δικαιώσει τις προσπάθειές μας και να καταδείξει πως η επιλογή της Περιφέρειας να εκπονήσει έγκαιρα και για πρώτη φορά στην ιστορία των νησιών μας ένα πληρέστατο στρατηγικό σχέδιο προβολής, παράλληλα με την επένδυση, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, στα πιο σύγχρονα εργαλεία τουριστικού marketing, ήταν μια σωστή επιλογή που λειτουργεί ως το πιο ισχυρό δίχτυ ασφαλείας για τον τουρισμό των νησιών της Περιφέρειας και φυσικά για τον τουρισμό της Ρόδου».
Σε ερωτήσεις που δέχτηκε σχετικά με τον ΠΡΟΤΟΥΡ είπε:  «Έχω προκληθεί να τοποθετηθώ για τον ΠΡΟΤΟΥΡ. Δουλειά μας είναι να στηρίξουμε την προβολή αυτού του τόπου, την οικονομία του, και όχι πρόσωπα και ‘μαγαζιά’. Δεν θα συμμετέχω στην διαδικασία για την ικανοποίηση των… ‘πικραμένων’. Αυτό δεν με αφορά. Όσοι ονειρεύονται…. ‘ποταμόπλοια’ να νοικιάσουν ένα και να πάνε σε όποιο ποτάμι θέλουν. Εμείς θα συνεχίσουμε με σοβαρότητα να δαπανάμε λεφτά –χωρίς να έχουμε ακούσει ένα ευχαριστώ. Από την ημέρα που εμφανίσθηκε το πρόβλημα, το καλύψαμε άμεσα, στο 150%. Έχοντας προβλήματα με το προσφυγικό, με την γείτονα χώρα, με capital controls κλπ. Δεν πήγα στην σύσκεψη διότι δεν έχω λόγο στον ΠΡΟΤΟΥΡ. Καλά έκανε ο δήμαρχος και κάλεσε τους φορείς, ορθώς έπραξε και συγκάλεσε την σύσκεψη για τον ΠΡΟΤΟΥΡ, αλλά δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε μια συζήτηση του τύπου ‘Η Ρόδος δεν έχει φαρδύ περίπτερο για να καθόμαστε και να πίνουμε καφεδάκια…’. Έχουμε μείνει στην δεκαετία του ’70… Εγώ δεν έχω καμιά δουλειά να συμμετέχω σε μια συζήτηση που είναι πολιτικά υποκινούμενη….»
Είπε ακόμη, ότι οι σχέσεις ανάμεσα στα δύο ‘κτήρια’ (Δημαρχείο – Περιφέρεια) είναι για πρώτη φορά στην τελευταία διετία πολύ καλή, καθώς η ΠΝΑ εγκρίνει κάθε αίτημα του Δήμου Ρόδου, χωρίς καμία αντίρρηση.
Σε ερώτηση σχετικά με την απόφαση του ΕΣΧΑΔΑ για το Γκολφ Αφάντου, ο κ. Χατζημάρκος είπε: «Πιστεύω ότι δεν έχει διασφαλιστεί η επένδυση στο Γκολφ Αφάντου. Εμείς θα συνεχίσουμε την δικαστική πορεία και μόλις προσδιοριστεί προχωράμε για την ακύρωση της σχετικής υπουργικής απόφασης».
ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, για τις θετικές εξελίξεις που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με δύο ζωτικής σημασίας, για τα νησιά, ζητήματα, τα οποία η περιφερειακή αρχή όχι μόνο ανέδειξε, αλλά συνετέλεσε καταλυτικά στην διαμόρφωση της θετικής έκβασης.
Πρόκειται για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων, πάγιο αίτημα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να καταστεί εφικτή η υλοποίηση του πρώτου και μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων που σχεδιάστηκε ποτέ στη χώρα, καθώς και για την αντιμετώπιση του ζητήματος της υδροδότησης των άνυδρων νησιών, με τρόπο που να θέτει τέλος στην αναχρονιστική διαδικασία της μεταφοράς του νερού με υδροφόρα πλοία.
Τα δύο κρίσιμης σημασίας ζητήματα για την ανάπτυξη των νησιών, απετέλεσαν αντικείμενο της συνεδρίασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.), που συνεδρίασε την περασμένη Πέμπτη υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Γιάννη Δραγασάκη, ενώ ιδιαίτερη έμφαση στην αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια, έδωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, μια ημέρα μετά, από την Πάρο, όπου εγκαινίασε το νέο αεροδρόμιο του νησιού. «Είμαι ευτυχής που το σχέδιο νόμου, το οποίο επεξεργάστηκαν τρία υπουργεία και εκλογικεύει την διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων στη χώρα μας, εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο και σύντομα θα είναι νόμος του κράτους. Στην διαμόρφωσή του, υπήρξε κρίσιμος ο ρόλος της δικής μας μελετητικής ομάδας που επεξεργάστηκε με πολύ μεγάλη σαφήνεια και λεπτομέρεια τις προτάσεις που κατέθεσε για κάθε άρθρο του σχεδίου νόμου. Σήμερα, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι, αφού το σχέδιο νόμου μας φέρνει ακόμα πιο κοντά στην υλοποίηση του στόχου που θέσαμε για την ίδρυση και λειτουργία δικτύου 26 υδατοδρομίων στα νησιά μας. Ένα στόχο που υπηρετήσαμε από την πρώτη στιγμή της θητείας μας και που θα υλοποιήσουμε ξεπερνώντας κάθε εμπόδιο και δυσκολία που έχουμε συναντήσει στον δρόμο μας. Τα νησιά μας και η χώρα μας το έχουν ανάγκη», ανέφερε ο περιφερειάρχης.
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση, ο στόχος που τίθεται από μέρους της κυβέρνησης είναι, εντός των επομένων δύο ετών, να έχει ολοκληρωθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο θα καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας.

ΤΑ ΑΝΥΔΡΑ ΝΗΣΙΑ
Ικανοποίηση εξέφρασε ο περιφερειάρχης και για το γεγονός ότι μια ακόμη πρόταση της περιφερειακής αρχής, που είχε διατυπωθεί ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2014, έρχεται να ενσωματωθεί στην κυβερνητική πολιτική. Η πρόταση αφορά την υδροδότηση των λεγόμενων άνυδρων νησιών. Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) που συνεδρίασε την Πέμπτη, ενέκρινε την εισήγηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρου Δρίτσα, ο οποίος υιοθέτησε την πρόταση της περιφερειακής αρχής, σχετικά με το νέο πιλοτικό πρόγραμμα για την υδροδότηση των άνυδρων νησιών του Αιγαίου. Σύμφωνα με αυτή, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προκήρυξε δύο δημόσιους διεθνείς μειοδοτικούς διαγωνισμούς στα νησιά Πάτμο, Αρκιούς και Καστελόριζο για την ανάδειξη ανάδοχου επεξεργασίας θαλασσινού νερού από μονάδες αφαλάτωσης (περιλαμβάνονται η κατασκευή και η ολοκλήρωση συνοδών έργων, η αδειοδότηση, η συντήρηση κ.λπ.) για πέντε έτη, με δυνατότητα πενταετούς ανανέωσης.
Μετά την ολοκλήρωση του πιλοτικού αυτού προγράμματος, θα αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και θα μελετηθεί η διαδικασία για την προκήρυξη δημόσιου διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για όλα τα υπόλοιπα άνυδρα νησιά.
Ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε σχετικά: «Είμαι ευτυχής που άλλη μια πρόταση δική μας ενσωματώνεται στην κυβερνητική πολιτική και υλοποιείται. Παρά την κριτική που δεχτήκαμε από κάποιους χώρους τον Σεπτέμβριο του 2014, η λογική νίκησε τις αγκυλώσεις του παρελθόντος και ένα ακόμη μεγάλο, ζωτικής σημασίας ζήτημα για τα νησιά μας, διευθετείται με τον καλύτερο τρόπο».
Τα μεγΑλα Εργα
Θετικές εξελίξεις, όσον αφορά δύο από τα μεγαλύτερα έργα που περιλαμβάνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ανακοίνωσε χθες ο περιφερειάρχης, μετά από επαφές με τα αρμόδια υπουργεία.
Ειδικότερα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει ως φορέας υλοποίησης την ολοκλήρωση του Φράγματος Τσικαλαριού στη Νάξο. Μέχρι τώρα, το έργο εκτελείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το οποίο αναγνωρίζει ότι με την Περιφέρεια ως φορέα υλοποίησης, το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί συντομότερα. Εξάλλου, η εξασφάλιση πόρων για την αποπεράτωσή του, από τα κονδύλια της νέας προγραμματικής περιόδου, ως συνεχιζόμενου έργου, ετέθη σε πρόσφατη συνάντηση του κ. Χατζημάρκου με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Ευάγγελο Αποστόλου.
Παράλληλα, ο περιφερειάρχης έκανε γνωστό ότι στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι μελέτες που εκπονεί το Υπουργείο για την δεύτερη φάση του Φράγματος Γαδουρά, που αφορά στην υδροδότηση και του υπόλοιπου νησιού της Ρόδου, για το οποίο δεν υπήρξε πρόβλεψη στην μελέτη της α΄φάσης του έργου.
Σημειώνεται ότι από το Φράγμα Γαδουρά υδροδοτείται σήμερα η πόλη της Ρόδου, η Ιξιά και η περιοχή της Καλλιθέας μέχρι και πριν το Φαληράκι. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μετά την ολοκλήρωση της α’ φάσης του έργου, άμεσα και χωρίς καθυστέρηση δρομολόγησε τις διαδικασίες υλοποίησης της β’ φάσης, που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα της επάρκειας του νερού που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές του νησιού, ιδίως κατά την θερινή περίοδο.
ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ
Ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στο νέο αεροδρόμιο της Πάρου που εγκαινίασε ο πρωθυπουργός κ. Αλ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας την σημασία και τον συμβολισμό αυτού του έργου: «Το έργο αυτό έχει μεγάλο συμβολισμό και χρησιμότητα. Όταν ολοκληρωθεί πλήρως εξαπλασιάζει την δυνατότητά του σε επιβατική κίνηση, στηρίζοντας τα γύρω νησιά. Στην πορεία αυτού του έργου χρειάστηκε να εργαστούν πολλοί φορείς συν την κινητοποίηση του εμπορικού κόσμου, της αυτοδιοίκησης και της Ολύμπικ Αίρ. Αυτό σημαίνει ‘αποδαιμονοποίηση’ όλων των χώρων –τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα».
Η ΝΗΣΙΔΑ ΤΖΕΡΣΕΪ ΚΑΙ Η ΕΛΛΙΠΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ
Με αφορμή τις εξελίξεις αυτές, ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στην Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου και κυρίως στη νησίδα τζέρσεϊ, εκφράζοντας αποτροπιασμό. Διαβεβαίωσε πάντως ότι η πρώτη δουλειά της ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ μόλις αναλάβει εργασία, είναι να καθαρίσει τη νησίδα, καθώς δεν τιμά κανέναν αυτή η εικόνα.
Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στο γεγονός πως σημειώνεται πολύ μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος επί της Ρόδου – Λίνδου: «Δεν θυμάμαι ποτέ τον δρόμο αυτό πιο ‘γεμάτο’ με απίστευτες ουρές. Αφενός είναι ευχάριστο διότι το νησί ‘βουλιάζει’ από κόσμο, αφετέρου, δεν συνάντησα ούτε ένα περιπολικό, ούτε έναν αστυνομικό. Το λέω αυτό διότι ταυτόχρονα γίνεται και συζήτηση για τα τροχαία ατυχήματα. Δεν είμαι διατεθειμένος να δεχτώ να γίνεται μια μονομερής συζήτηση για το οδικό δίκτυο για την ποιότητά του και για τα τροχαία όταν στους δρόμους μας, δεν υπάρχει καμία αστυνόμευση. Ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου