Eφτασαν χθες στη Ρόδο όλοι οι τουρίστες οι οποίοι είχαν… καταλήξει στην Τουρκία, στην Κρήτη και στην Κω λόγω των τεράστιων λειτουργικών προβλημάτων που αντιμετώπισε την περασμένη Kυριακή και τη Δευτέρα το αεροδρόμιο «Διαγόρας», ύστερα από την πτώση των ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιεί η Fraport.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «δημοκρατικής» συνολικά επτά πτήσεις τσάρτερ προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Ντάλαμαν και άλλες έξι στην Κω και στην Κρήτη. Τα αεροσκάφη για περισσότερη από μία ώρα έκαναν κύκλους πάνω από το αεροδρόμιο της Ρόδου, χωρίς να τους δοθεί η άδεια να προσγειωθούν, αφού δεν υπήρχε ελεύθερος χώρος στάθμευσης και αναγκαστικά κατευθύνθηκαν σε γειτονικά αεροδρόμια.
Οι τουρ οπερέιτορς φρόντισαν για την φιλοξενία των τουριστών σε Τουρκία, Κρήτη και Κω και για τη μεταφορά τους, δια θαλάσσης και αέρος, στη Ρόδο κι έτσι πλέον θα περάσουν το υπόλοιπο των διακοπών τους στον προορισμό που είχαν επιλέξει αρχικά. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι αρκετά αεροσκάφη επέστρεψαν στη βάση τους με τους επιβάτες (!) και δεν έχει γίνει γνωστό, εάν οι πτήσεις αυτές έχουν εκτελεστεί ή πρόκειται να εκτελεστούν.
Το πρωτοφανές πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο αεροδρόμιο προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στο πτητικό πρόγραμμα των αεροπορικών εταιρειών, αλλά είχε σαν αποτέλεσμα και την μεγάλη ταλαιπωρία των επισκεπτών και τη δυσφήμιση του νησιού.
Από το απόγευμα της Δευτέρας φαίνεται πάντως να έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στο «Διαγόρας». Συνεχίζουν να εκφράζονται ωστόσο ανησυχίες από τους τουριστικούς παράγοντες οι οποίοι αναρωτιούνται εάν τα ηλεκτρονικά συστήματα της Fraport αντέξουν ή αν υπάρχει περίπτωση να προκληθεί ξανά παρόμοιο πρόβλημα και δη στην κορύφωση της κίνησης κατά τη διάρκεια του Αυγούστου.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική» η Fraport αποδίδει το όλο πρόβλημα σε τρίτο πάροχο. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία κατέρρευσαν (γενικώς), προκαλώντας «έμφραγμα» στο αεροδρόμιο Ρόδου, έχουν ανατεθεί σε διεθνή, αξιόπιστο φορέα ο οποίος με τη σειρά του συνεργάζεται με εταιρεία τηλεπικοινωνιών.
Το πρόβλημα προέκυψε λόγω βλάβης στο data center με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο το ηλεκτρονικό check in το οποίο γινόταν χειρόγραφα με συνέπεια να προκληθούν οι πολύωρες καθυστερήσεις αφίξεων και αναχωρήσεων των πτήσεων. Προτεραιότητα πλέον της Fraport είναι να εξετάσει τι ακριβώς πήγε στραβά, γιατί δεν λειτούργησε το back up σύστημα ώστε να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει τη συνεργασία με τον πάροχο ή αν θα απαιτήσει «δικλίδες ασφαλείας» προκειμένου να αποφευχθεί στο μέλλον αντίστοιχο πρόβλημα.