Ειδήσεις

Πέρασε από Ρόδο το πρώτο πλοίο με προορισμό την Ουκρανία

Το φορτηγό πλοίο Osprey S με χωρητικότητα 30.570 dwt είναι το πρώτο πλοίο από αυτά που η Ουκρανία και τα Ηνωμένα Έθνη ελπίζουν ότι θα συνθέσουν μια αρμάδα εύχρηστων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που κατευθύνονται στη Μαύρη Θάλασσα για να μετακινήσουν εκατομμύρια τόνους της περσινής ουκρανικής συγκομιδής τις επόμενες 109 ημέρες.

Το πλοίο πέρασε από τη Ρόδο στη νότια Ελλάδα σήμερα το πρωί καθ’ οδόν προς το Chornomorsk, ένα από τα τρία λιμάνια που επιτρέπεται να εξάγουν σιτηρά βάσει της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μεταξύ των αντιμαχόμενων γειτόνων Ρωσίας και Ουκρανίας πριν από 11 ημέρες.

Εν τω μεταξύ, το πλοίο Razoni 29.292 dwt αναμένεται να αγκυροβολήσει στα ανοιχτά της Κωνσταντινούπολης σήμερα το απόγευμα και να επιθεωρηθεί από μια κοινή ομάδα εκπροσώπων της Ρωσίας, της Ουκρανίας, των Ηνωμένων Εθνών και της Τουρκίας. Το φορτωμένο πλοίο Razoni έγινε χθες το πρώτο πλοίο που έκανε ταξίδι από ουκρανικό λιμάνι έπειτα από έξι και πλέον μήνες. Μετά την επιθεώρηση, το Razoni έχει προγραμματιστεί να κατευθυνθεί στον Λίβανο.

Ένα άλλο πλοίο που έχει εγκλωβιστεί στα ύδατα της Ουκρανίας τους τελευταίους έξι μήνες ετοιμάζεται να αναχωρήσει. Στοιχεία υποδεικνύουν ότι το Ocean Lion με χωρητικότητα 75.565 dwt κατευθύνεται προς τη Σιγκαπούρη με αναμενόμενη ημερομηνία άφιξης στις 29 Αυγούστου. Το πλοίο είχε εγκλωβιστεί στο λιμάνι του Chornomorsk από τον Φεβρουάριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ουκρανία και η Ρωσία είναι από τις σημαντικότερες πηγές σιτηρών στον κόσμο.  Νέες εκτιμήσεις προβλέπουν ότι οι θαλάσσιες εξαγωγές σιτηρών από την πρώην Σοβιετική Ένωση θα μειωθούν σημαντικά από 117,8 εκατομμύρια τόνους πέρυσι σε 90,8 εκατομμύρια τόνους φέτος. Το επόμενο έτος, οι εκτιμήσεις προβλέπουν ότι οι εξαγωγές σιτηρών από την πρώην Σοβιετική Ένωση θα αυξηθούν ξανά σε 107,4 εκατομμύρια τόνους, συμπεριλαμβανομένου σιταριού και καλαμποκιού.

Οι όγκοι παραγγελιών φορτίου για γεωργικά προϊόντα που φορτώνονται στην Ουκρανία αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα σε περισσότερο από πέντε φορές από τον μέσο όρο από την έναρξη του πολέμου στα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την πλατφόρμα ναύλωσης Shipfix. Οι όγκοι των παραγγελιών συνεχίζουν να αυξάνονται σε εβδομαδιαία επίπεδα πολύ μεγαλύτερα από αυτά που παρατηρήθηκαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Το μέσο μέγεθος φορτίου παραμένει περίπου 20.000 τόνοι.

Τέλος, οι φόβοι ότι η έλλειψη πληρώματος θα μπορούσε να εμποδίσει τις εξαγωγές έχουν εξαλειφθεί από διευθυντές πληρωμάτων και ανώτερα στελέχη της ναυτιλίας. Η InterManager, η παγκόσμια ένωση για τη λειτουργική διαχείριση των πλοίων, έχει συζητήσει επανειλημμένα τη συνεχιζόμενη μεγάλη διαθεσιμότητα Ουκρανών ναυτικών, όπως και ο Bogdan Zelenski, ο ιδρυτής του crew manager Alpha Navigation, ο οποίος δήλωσε ότι υπάρχαν περίπου 5.000 ναυτικοί έτοιμοι να βοηθήσουν στην επιτυχία της Πρωτοβουλίας για τη Μαύρη Θάλασσα.

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου