Τοπικές Ειδήσεις

Καλούνται οι υπόλοιποι εργολάβοι που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη δημιουργία δικτύου ΑΜΕΑ στη Μεσαιωνική Πόλη

Στη διαδικασία ειδοποίησης των εργολάβων που είχαν εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον για την κατασκευή του έργου «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΜΕΑ ΣΤΗ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΡΟΔΟΥ», βρίσκεται η Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης, έπειτα από την απόφαση διάλυσης της εργολαβίας που επικυρώθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Όπως προκύπτει από τις πληροφορίες της «δ», θα ειδοποιηθούν και οι υπόλοιποι οκτώ εργολάβοι κι αν η διαδικασία δεν ευοδώσει τότε το έργο θα επαναπροκηρυχθεί χάνοντας κι άλλο πολύτιμο χρόνο.
Να σημειωθεί ότι η διάλυση της εργολαβίας, αποτελεί απόφαση του ίδιου του ανάδοχου και πλέον αναζητείται από τη δημοτική αρχή η προσφορότερη λύση προκειμένου να μην χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος.
Να σημειωθεί ότι ο πρώτος διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2019 και για τυπικούς λόγους το 5ο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την υπ΄ αριθμ. 469/2019 απόφαση, που εξέδωσε, αποφάνθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ρόδου και του αναδόχου, καθώς περιέλαβε μόνο μία ομάδα εργασιών (Επιστρώσεις δαπέδων) με δεκαεπτά (17) είδη εργασιών, χωρίς περαιτέρω ομαδοποίηση αυτών σε υποομάδες και προσφορά επιμέρους ποσοστού έκπτωσης κατά υποομάδα, αντίστοιχα προς το εφαρμοστέο σύστημα δημοπράτησης.
Η χρηματοδότηση του έργου έληγε τον Δεκέμβριο του 2023, και η αποχωρούσα αρχή της Διεύθυνσης Μεσαιωνικής Πόλης δεν έκανε τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να παραταθεί και το 2024, ενέργεια στην οποία προέβη μετά την αλλαγή διοίκησης η νέα δημοτική αρχή.
Η απόφαση της προηγούμενης δημοτικής αρχής Ρόδου να τροποποιήσει τον προβλεπόμενο σχεδιασμό του έργου, όπως αναφερόταν και να ξεκινήσει από την οδό Ιπποδάμου, είναι προφανώς η αιτία στην εξέλιξη που παρατηρήθηκε και τελικώς οδήγησε στην διάλυση της σύμβασης.
Η μελέτη προτείνει την αποκατάσταση του δικτύου κίνησης ΑμεΑ με ήπιες, σημειακές παρεμβάσεις διαμόρφωσης, στις προαναφερόμενες θέσεις των παράκτιων πυλών, των πλατειών Σύμης, Αργυροκάστρου, Μεγάλου Αλεξάνδρου και Μουσείου, της οδού Λάχητος και του δικτύου των οδών ανατολικά της οδού Πυθαγόρα.
1. Πύλη Αρνάλδου.
Προτείνεται πλακόστρωτη ζώνη εσωτερικά της κύριας πύλης -εισόδου από πέτρα τύπου Λάρδου, η οποία θα συνδέει την Πύλη Αρνάλδου με την οδό Ερμού.
2. Πύλες Ελευθερίας και Ταρσανά.
Προτείνεται επίστρωση με πλάκα Λάρδου στο βοτσαλωτό δάπεδο της ράμπας στην διάβαση πεζών και στην υφιστάμενη ράμπα από πατημένο χώμα προς την είσοδο της Οπλοθήκης, για την απρόσκοπτη πρόσβαση στο μνημείο. Επισημαίνεται ότι στο σημείο αυτό ο εγκιβωτισμός του βοτσαλωτού γίνεται με πλάκα Λάρδου, γι’ αυτό και προτείνεται το υλικό αυτό σε σχέση με το μάρμαρο στις υπόλοιπες θέσεις.
3. Πλατείες Σύμης και Αργυροκάστρου.
Προτείνεται η δημιουργία πλακόστρωτης ράμπας στο πλάτος της νέας θύρας εισόδου στο ισόγειο του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης, που πρόσφατα παραχωρήθηκε στο Μουσείο από το ΤΑΠΑ και καθ’ όλο το μήκος του πεζοδρομίου μέχρι το σημείο εκείνο. Επίσης, η είσοδος στο μουσείο της Κοσμητικής συλλογής, θα γίνεται από την πλατεία Αργυροκάστρου με διάδρομο πλάτους 1,20 μ. ελάχιστου πάχους 8 εκατοστών, ο οποίος θα εκτείνεται καθ΄ολη της έκταση της πρόσοψης του μουσείου έως την είσοδο της βιβλιοθήκης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου.
4. Πλατεία Αρχαιολογικού Μουσείου.
Προτείνεται η ενοποίηση του πλακόστρωτου της οδού μπροστά στην πλατεία Αργυροκάστρου με το πλακόστρωτο της οδού Απελλού. Η σύνδεση προτείνεται να γίνει με ζώνη, πλάτους ενός μέτρου και ογδόντα εκατοστών (1,80) με επίστρωση από μάρμαρο πάχους τουλάχιστον 8 εκατοστών, στην δυτική πλευρά του βοτσαλωτού δαπέδου των πλατειών Μεγ. Αλεξάνδρου και Μουσείου, και σε επαφή με την ανατολική πλευρά των κτηρίων, για να διασφαλιστεί η άμεση πρόσβαση στους χώρους του Αρχαιολογικού μουσείου και του πωλητηρίου του, καθώς και η διευκόλυνση των κινήσεων των πεζών (ΑμεΑ, παιδικά αμαξίδια, τροχήλατες αποσκευές κ.λ.π.).
Για το πωλητήριο του Αρχαιολογικού Μουσείου, λόγω υφιστάμενης κλίμακας ανόδου στην είσοδο του χώρου από την οδό Ιπποτών, προτείνεται η πρόσβασή του με ράμπα από τον τετράγωνο αύλειο χώρο στην βόρεια πλευρά του, που φιλοξενεί δεύτερη είσοδο σε αυτόν. Στην αυλή αυτή υπάρχει ήδη τοποθετημένη από το Δήμο Ρόδου, συσκευή πληροφόρησης (infokiosk) εξωτερικού χώρου, με πρόσβαση για ΑμεΑ.
5. Οδοί Λάχητος και Χάριτος.
Προτείνεται πλακόστρωτη ζώνη πλάτους ενός μέτρου και είκοσι εκατοστών (1,20μ.), με επίστρωση από μάρμαρο, ελάχιστου πάχους 8 εκατοστών, στο κέντρο του βοτσαλωτού δαπέδου των οδών, με δημιουργία μικρού πλατώματος, στο σημείο της εισόδου του Αρχαιολογικού Μουσείου και της αρχαιολογικής Ανασκαφής της κεντρικής πύλης του Νότιου τείχους του Πρωτοβυζαντινού «Κάστρου»).
6. Δίκτυο οδών ανατολικά της οδού Πυθαγόρα.
Προτείνεται πλακόστρωτη ζώνη πλάτους ενός μέτρου και είκοσι εκατοστών (1,20), ανάλογα με το πλάτος των οδών, με επίστρωση από μάρμαρο, ελάχιστου πάχους 8 εκατοστών, στο κέντρο του βοτσαλωτού δαπέδου των οδών. Πρόκειται για τις οδούς:

-Κλεοβουλίνης, όπου προβλέπεται η πλακόστρωση σε όλο το πλάτος της οδού, λόγω του μικρού πλάτους.
-Δημοσθένους, από την πλ. Ιπποκράτους έως την πλ. Ναυσικάς, η οποία διέρχεται μπροστά από τους ναούς Αγ. Τριάδας και Αγ. Αικατερίνης.
-Δωσιάδου και Γαβαλά από την οδό Πινδάρου έως την πλ. Νικασύλου, η οποία διέρχεται μπροστά από τη Νέα Συναγωγή, το ΚΕΠ, το Δημοτικό Ιατρείο κλπ.
Στα σημεία που προαναφέρθηκαν θα γίνουν συνδέσεις με τα προαναφερθέντα μνημεία που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές (ράμπες).
7. Οδός Απολλωνίων.
Προτείνεται πλακόστρωτη ζώνη πλάτους ενός μέτρου και είκοσι εκατοστών (1,20), με επίστρωση από μάρμαρο, ελάχιστου πάχους 8 εκατοστών, στο κέντρο του βοτσαλωτού δαπέδου της οδού. Στα σημεία σύνδεσης με το ναό Αγ. Γεωργίου Χουρμαλί και τον Προμαχώνα της Αγ. Αικατερίνης θα γίνουν οι αντίστοιχες συνδέσεις.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου