Άγγιξε επίπεδα τρέλας με τα μέσα ενημέρωσης του πλανήτη να.. τρέχουν να καλύπτουν το ένα διάσημο αυτομπουγέλωμα μετά το άλλο. Πόσο στ’ αλήθεια αποτελεσματικό όμως ήταν για τον σκοπό για τον οποίο γεννήθηκε η μαζική τρέλα με το όνομα Ice Bucket Challenge;
Πόσο κερδοφόρο ήταν τελικά το Ice Bucket Challenge;
Το σκηνικό ήταν απλό: ένας άνθρωπος, μόνος του ή με τη βοήθεια τρίτων, γινόταν μούσκεμα χάρη σε έναν κουβά με παγωμένο νερό (το οποίο ενίοτε συνοδευόταν από παγάκια). Πριν ή μετά το εγχείρημα ο άνθρωπος αυτός ονομάτιζε άλλα τρία πρόσωπα το οποίο έπρεπε να κάνουν το ίδιο ακριβώς πράγμα μέσα στις επόμενες 24 ώρες.
Βίντεο σαν αυτό που περιγράφτηκε πιο πάνω εμφανίστηκαν στο Facebook όχι μία, όχι δύο αλλά… 2,4 εκατομμύρια φορές, ενώ 28 εκατομμύρια άνθρωποι μπήκαν στον κόπο να τα ανεβάσουν, να τα σχολιάσουν ή να κάνουν “like” σε αυτές τις αναρτήσεις. Στο Instagram τα βίντεο που ανέβηκαν υπό τα hashtags #ALSicebucketchallenge και #icebucketchallenge έφτασαν τα 3,7 εκατομμύρια.
Το πιο δημοφιλές τέτοιο βίντεο ήταν εκείνο του Τζάστιν Μπίμπερ, το οποίο απέσπασε περίπου ένα εκατομμύριο “likes”.
Το παιχνίδι ξεκίνησε με στόχο την ευαισθητοποίηση και τη συγκέντρωση χρημάτων για την καταπολέμηση της ασθένειας ALS, γνωστή και ως αμυοτροφική πλάγια σκλήρυνση. Πρόκειται για μια προοδευτική νευροεκφυλιστική πάθηση που επηρεάζει τα νευρικά κύτταρα στον εγκέφαλο και στην σπονδυλική στήλη. Ονομάστηκε και ασθένεια του “Lou Gehrig”, επειδή το 1939 ο διάσημος παίχτης του μπέϊζμπολ, Lou Gehrig είχε προσβληθεί από αυτή την ασθένεια και αναγκάστηκε να αποσυρθεί από το άθλημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ινστιτούτο ALS, από τις 19 Ιουλίου ως τις 28 Αυγούστου, έλαβε 98,2 εκατ, δολάρια. Πέρυσι, το ίδιο διάστημα, το ποσό που είχε συγκεντρωθεί έφτανε τα 2,7 εκατομμύρια δολάρια.
Την ίδια στιγμή οι ημερήσιες επισκέψεις στην επίσημη ιστοσελίδα της ένωσης ALS έφτασαν στις 20 Αυγούστου τις 4,5 εκατομμύρια (με 83% νέους επισκέπτες) τη στιγμή που πριν το Ice Bucket Challenge ο αριθμός επισκεπτών ανερχόταν στις 17.500. Μόνο τον τελευταίο μήνα, οι επισκέπτες έφτασαν τα 30.000.000.
Πέρα από τα χρήματα, το παιχνίδι των διασημοτήτων κατάφερε να κάνει ευρύτερα γνωστή την μέχρι τον περασμένο μήνα άγνωστη στους περισσότερους από εμάς ασθένεια. Από την 1η μέχρι τις 27 Αυγούστου η σελίδα της Wikipedia για το ALS είχε 2.717.754 επισκέψεις, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με τις επισκέψεις όλων των προηγούμενων 12 μηνών: 1.662.842.
Το Twitter ήταν μια από τις κύριες πηγές που διέδωσαν το ALS: Την 29η Αυγούστου η λέξη αυτή είχε 4.483.726 αναφορές, ενώ οι «ακόλουθοι» του ALS στο μέσο αυτό κοινωνικής δικτύωσης σκαρφάλωσαν τον Ιούλιο από τους 8.975 στους 21.100.
Με βάση τους παραπάνω αριθμούς θα ήταν ακριβές να πει κανείς ότι το παιχνίδι κατάφερε να πετύχει και τους δύο σκοπούς.
Πηγή EΘνος