Τοπικές Ειδήσεις

«Κίνημα» ελληνικών ξενοδοχείων κατά τουρ οπερέιτορ

Οι κινήσεις με στόχο τον περιορισμό της πίστωσης στο μέγιστο όριο των 30 ημερών. Πώς διαμορφώνεται σήμερα η εικόνα στο μέτωπο των πληρωμών. Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις των μεγάλων ομίλων του εξωτερικού.

Διευρύνεται το ξενοδοχειακό «μέτωπο» κατά των tour operators, με στόχο τον περιορισμό της πίστωσης στις 30 ημέρες κατ’ ανώτερο χρονικό όριο. Μετά την Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας και την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, στον «χορό» μπήκαν και οι Ενώσεις Ξενοδόχων του Ηρακλείου, των Χανίων και της Κω, ενώ εκτιμάται ότι στο όλο εγχείρημα συμμετέχουν ήδη πάνω 300 ξενοδοχεία και συνεχώς προστίθενται νέα.

Όπως προκύπτει από επιστολή των διοικητικών συμβουλίων των Ενώσεων προς τα μέλη τους, η συμπεριφορά των tour operators επιδεινώνει την ήδη δύσκολη οικονομική κατάσταση των ξενοδοχειακών μονάδων καθώς «οι πιστώσεις που αποφασίζουν μονομερώς φθάνουν πλέον τις 45 ή και, σε ακραίες περιπτώσεις, ακόμη και τις 60 ημέρες». Πιστώσεις που με μαθηματική ακρίβεια, όπως υποστηρίζει σε επιστολή της που υπογράφει ο πρόεδρός της κ. Μανώλης Μαρκόπουλος, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, «οδηγούν τα ξενοδοχεία μας στο χείλος της χρεοκοπίας. Μη λησμονούμε την Thomas Cook, που σε ομαλές οικονομικές συνθήκες, είχε φθάσει να επιβάλλει πιστώσεις 90 ημερών, με τα γνωστά σε όλους και για πολλούς ιδιαίτερα δυσμενή αποτελέσματα».

Το «ποτήρι» φαίνεται να ξεχείλισε μετά την απαίτηση μεγάλου tour operator να αυξήσει το χρονικό όριο των πιστώσεων πάνω από τις 60 ημέρες. Αρχικά ξεκίνησαν την πρωτοβουλία διαμόρφωσης ενός «μετώπου» κατά των διεθνών τουριστικών γραφείων ξενοδόχοι της Κέρκυρας. Η Ένωση πρότεινε στα μέλη και μη μέλη της «να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα των πιστώσεων, εφαρμόζοντας κάποιους από τους παρακάτω προτεινόμενους τρόπους είσπραξης:

– Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν πακέτα (Room & Flight):

  • Είσπραξη με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης με τη δυνατότητα είσπραξης ή κατά την άφιξη ή κατά την αναχώρηση του πελάτη.
  • Εταιρείες που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη VCC, με κατάθεση στον εταιρικό λογαριασμό μας ή πριν την άφιξη ή το αργότερο πριν την αναχώρηση του πελάτη.
  • Για Τουριστικούς Οργανισμούς που δεν μπορούν να υποστηρίξουν κανέναν από τους παραπάνω τρόπους, εξόφληση με μέγιστη πίστωση 21 ημερών από την άφιξη των πελατών.

– Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν δωμάτια μόνο (Room Only):

  • Είσπραξη 7-10 ημέρες πριν την άφιξη με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης.
  • Εταιρείες που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη VCC, κατάθεση στον εταιρικό λογαριασμό μας 7-10 ημέρες πριν την άφιξη.

Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε η Ρόδος και η Ένωση Ξενοδόχων του νησιού, η οποία συγκέντρωσε κάτω από μία ενιαία στάση έναντι των προμηθευτών τους, ταξιδιωτικών γραφείων, πάνω από 100 ξενοδοχεία. Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου συγκεκριμενοποίησε και οριοθέτησε το πλαίσιο, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι «η πανδημία του κορωνοϊού έφερε ολόκληρο τον πλανήτη αντιμέτωπο με πρωτόγνωρες συνθήκες. Η παγκόσμια οικονομία βρέθηκε για πρώτη φορά σε κατάσταση αναστολής, όπου σχεδόν κάθε οικονομική δραστηριότητα διεκόπη, πλην ελαχίστων. Είναι ενδεικτικό ότι όλες οι μεγάλες εταιρείες ασφάλισης πιστώσεων δεν ασφαλίζουν πλέον αρκετούς από τους κοινούς μας Συνεργάτες (Tour Operator), ούτε καν με τα υψηλά ασφάλιστρα που ασφάλιζαν την Thomas Cook ακόμα και ένα χρόνο πριν πτωχεύσει! Η οικονομική κατάσταση των περισσότερων ξενοδοχείων μας δεν είναι ρόδινη, με τη στάση των Τ.Ο. να επιδεινώνει τη θέση αυτή, καθώς οι πιστώσεις που αποφασίζουν μονομερώς φθάνουν πλέον τις 45 ή και σε ακραίες περιπτώσεις ακόμη και τις 60 ημέρες. Πιστώσεις που με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν τα ξενοδοχεία μας στο χείλος της χρεοκοπίας».

Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας, η Ένωση πρότεινε στα μέλη της και μη, να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα των πιστώσεων, εφαρμόζοντας κάποιους από τους παρακάτω προτεινόμενους τρόπους είσπραξης:

– Πιστώσεις σε Τουριστικούς Οργανισμούς που πωλούν πακέτα (Flight + Hotel):

  • Είσπραξη με VCC (Virtual Credit Card) της οποιαδήποτε κράτησης με τη δυνατότητα είσπραξης ή κατά την άφιξη ή κατά την αναχώρηση του πελάτη.
  • Για Τουριστικούς Οργανισμούς που δεν μπορούν να υποστηρίξουν κανέναν από τους παραπάνω τρόπους, εξόφληση με μέγιστη πίστωση 30 ημερών από την αναχώρηση των πελατών (με παράλληλη κάλυψη του 25% του εκτιμώμενου τζίρου από την ετήσια συνεργασία, μέσω προσυμφωνημένης προκαταβολής (που δεν θα έχει recovery rate πάνω από 50%) ή προπληρωμών EBD.

Επίσης σε όσους Τουριστικούς Οργανισμούς πωλούν μόνο δωμάτια, είσπραξη πριν την άφιξη με VCC (Virtual Credit Card) και εάν δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη VCC, κατάθεση στον εταιρικό λογαριασμό μας 2-7 ημέρες πριν την άφιξη.

Η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου δίνει και συγκεκριμένα παραδείγματα, «για να γίνει ακόμα πιο κατανοητός ο κίνδυνος και το ύψος που μπορεί να φτάσει το υπόλοιπο ενός συνεργάτη». Ειδικότερα, όπως σημειώνεται, σε μια υποθετική συνεργασία ανερχόμενη στο ποσό του 1 εκατ. ευρώ με το 50% των κρατήσεων την περίοδο των EBD και με προπληρωμή 25% στο EBD και πίστωση 60 ημερών, με δεδομένη τη μεγαλύτερη ροή κρατήσεων για το διάστημα Ιούνιος-Σεπτέμβριος και τη συνηθισμένη διαβάθμιση στις τιμές ανά περίοδο, τότε το υπόλοιπο του συνεργάτη σε εσάς:

  • στις αρχές Αυγούστου θα ανέλθει στο ποσό των 400.000 ευρώ(!) και θα σας οφείλει πλέον περίπου το 75% του τιμολογημένου έως τότε κύκλου εργασιών, και
  • στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ανέλθει στο ποσό των 500.000 ευρώ(!) και θα σας οφείλει πλέον το 60% του τιμολογημένου έως τότε κύκλου εργασιών.
  • στις αρχές Οκτωβρίου θα ανέλθει στο ποσό των 450.000-500.000 ευρώ(!) και θα σας οφείλει πλέον το 45-50% του τιμολογημένου έως τότε κύκλου εργασιών, με ό,τι συνεπάγεται πλέον αυτή η δημιουργηθείσα κατάσταση.

Ακολούθησε η Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου, η οποία σύμφωνα με τον πρόεδρό της Νίκο Χαλκιαδάκη έχει συγκεντρώσει ήδη γύρω από τα αιτήματά της περισσότερα από 100 ξενοδοχεία.

Στη σχετική επιστολή προς τα μέλη της, που υπογράφουν ο πρόεδρός της κ. Νίκος Χαλκιαδάκης και ο γενικός Γραμματέας Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι από συζητήσεις που γίνονται από τους δυο με πολλούς συναδέλφους τους ανά την Ελλάδα καθώς και με προέδρους άλλων Ξενοδοχειακών Ενώσεων, «όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να δράσουμε από κοινού ενωμένοι και αδιαίρετοι. Αυτή τη φορά κανένας ξενοδόχος του νομού Ηρακλείου δεν θα πρέπει να μείνει έξω από το “μαντρί”. Προτείνουμε λοιπόν να τηρήσουμε όλοι τούς παρακάτω όρους είσπραξης για όλους ανεξαιρέτως τους συνεργάτες μας», υπογραμμίζεται στην επιστολή και στη συνέχεια αναφέρονται στους ίδιους όρους που έχει θέσει και η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου.

Οι Ενώσεις Ξενοδόχων Χανίων και Κω δημοσιοποίησαν και αυτές τις προθέσεις τους να συμμετάσχουν στην κοινή αυτή προσπάθεια, με στόχο την επιβολή νέων όρων πίστωσης στους tour operators.

Από την πλευρά τους πάντως οι ξένοι tour operators έχουν εκφράσει ήδη τις πρώτες αντιρρήσεις τους, κυρίως μέσω των εδώ στελεχών τους, στις κινήσεις αυτές των Ελλήνων ξενοδόχων, ενώ τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, συνεργάτες των ξένων, εμφανίζονται πιο διαλλακτικά. Σε κάθε περίπτωση, το κρίσιμο ζήτημα για τις ξενοδοχειακές μονάδες είναι να επιμείνουν στην πολιτική τους αυτή, εάν θέλουν να αλλάξουν τις συμβάσεις τουλάχιστον από την επόμενη χρονιά.

Πηγή: euro2day.gr

του Λάμπρου Καραγιώργου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου