«Η Τουρκία έχει προβεί σε ένα κρεσέντο κλιμακούμενων επιθετικών και προκλητικών ενεργειών και δηλώσεων κατά της Ελλάδας, οι οποίες θα κλιμακώνονται μέχρι τη διενέργεια των προεδρικών εκλογών στην Τουρκία και όσο ο πρόεδρος Ερντογάν θα έρχεται αντιμέτωπος με το φάσμα της ήττας!», δηλώνει κατηγορηματικά στην «δ» ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.
Ο ίδιος, σχολιάζει και τις πολιτικές εξελίξεις μετά τις εξαγγελίες στην ΔΕΘ και τονίζει πως σε αυτή την δύσκολη συγκυρία, η ΕΕ οφείλει να γίνει ένας πολιτικός οργανισμός που σε καταστάσεις κρίσεων θα λειτουργεί άμεσα και αποφασιστικά.
• Κύριε Κεφαλογιάννη, η Τουρκία συνεχίζει ακάθεκτη την πρακτική της με επιθέσεις στην Ελλάδα, με προκλήσεις, με προσβολές και με συνεχή διαστρέβλωση της αλήθειας. Τι θα πρέπει να περιμένουμε από την γείτονα και πώς βλέπετε να εξελίσσεται ο ρόλος της Τουρκίας στις διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις;
Στο πλαίσιο της πολιτικής του αναθεωρητισμού και ενός ιδιότυπου νεοθωμανικού μεγαλοϊδεατισμού που ασκείται από πλευράς της τουρκικής πολιτικής ηγεσίας, ιδίως μετά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016, όλη αυτή την περίοδο η Τουρκία έχει προβεί σε ένα κρεσέντο κλιμακούμενων επιθετικών και προκλητικών ενεργειών και δηλώσεων κατά της Ελλάδας. Οι οποίες θα κλιμακώνονται μέχρι τη διενέργεια των προεδρικών εκλογών στην Τουρκία και όσο ο πρόεδρος Ερντογάν θα έρχεται αντιμέτωπος με το φάσμα της ήττας. Ένας Τούρκος πρόεδρος που στην πρόσφατη παραληρηματική του ομιλία από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών δεν δίστασε να παρουσιάσει τη χώρα του σαν υπέρμαχο της αλληλεγγύης, της συνεργασίας και της σταθερότητας και να την εμφανίσει σαν τη χώρα που σέβεται απόλυτα τις σχέσεις καλής γειτονίας. Στον αντίποδα, στην ίδια ομιλία κατηγόρησε την Ελλάδα ότι δεν επιθυμεί την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή, δεν σέβεται τις σχέσεις καλής γειτονίας και προκαλεί διαρκώς εντάσεις στην περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
Η Τουρκία δεν σέβεται το Διεθνές Δίκαιο καθώς διατηρεί από το 1995 την απειλή πολέμου (casus belli) κατά της Ελλάδας, σε πλήρη αντίθεση με τον Καταστατικό Χάρτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αν εξασκήσει το αναφαίρετο δικαίωμά της να αυξήσει τα χωρικά της ύδατα από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια κόντρα στο Άρθρο 3 της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας του ΟΗΕ.
Προχώρησε με το τουρκολιβυκό μνημόνιο στην οριοθέτηση αποκλειστικής οικονομικής ζώνης με τη Λιβύη απεμπολώντας το δικαίωμα ΑΟΖ στα ελληνικά νησιά όπως τα Δωδεκάνησα, το Καστελλόριζο, η Κρήτη. Σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 121 της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας που σαφώς ορίζει ότι τα νησιά που έχουν οικονομική ζωή έχουν το ίδιο δικαίωμα σε ΑΟΖ με τις ηπειρωτικές περιοχές.
Μία Τουρκία που συνεχίζει σχεδόν καθημερινά τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και τις υπερπτήσεις πάνω από κατοικημένα ελληνικά νησιά. Ενώ το τελευταίο διάστημα με μία άκρως προκλητική ρητορική αμφισβητεί με δηλώσεις κορυφαίων Τούρκων αξιωματούχων και την ελληνική κυριαρχία σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Ενώ ο Τούρκος πρόεδρος επιδεικνύοντας τη «φιλειρηνική του στάση» μας δήλωσε ότι «θα έρθουμε ξαφνικά ένα βράδυ»…
Μία Τουρκία που αμφισβητεί ευθέως τη Διεθνή Συνθήκη της Λωζάνης αποκαλώντας τη θρησκευτική μειονότητα στη Θράκη σαν «τουρκική». Σε πλήρη αντίθεση με τη Συνθήκη της Λωζάνης που ρητά αναφέρει την ελληνική μειονότητα στην Κωνσταντινούπολη ως ελληνική εθνική μειονότητα και τη θρησκευτική μειονότητα στη Θράκη ως μουσουλμανική.
Μία Τουρκία που τολμά να κατηγορεί την Ελλάδα ότι δήθεν καταπιέζει τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη. Και την ίδια ώρα ξεχνά ή κάνει πως ξεχνά πως η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη ακμάζει αριθμώντας περισσότερα μέλη από όσους υπήρχαν την περίοδο της υπογραφής της Συνθήκης της Λωζάνης. Σε αντίθεση με την ελληνική εθνική μειονότητα στην Κωνσταντινούπολη που από 125.000 πριν τη Συνθήκη αριθμεί λιγότερες από 2.000 ψυχές σήμερα. Μία ιστορική εθνική μειονότητα που συστηματικά πολεμήθηκε επί δεκαετίες μέσω στοχευμένων μέτρων και ενεργειών που ευθέως καταστρατήγησαν τη Συνθήκη της Λωζάνης. Ενώ στην Ίμβρο και στην Τένεδο που η Συνθήκη προέβλεπε ειδικό αυτοδιοικητικό καθεστώς, αυτό καταργήθηκε μονομερώς από την Τουρκία εξαναγκάζοντας τους Ελληνορθόδοξους κατοίκους τους σε φυγή.
Η Ελλάδα είναι μία ευρωπαϊκή χώρα που σέβεται τις Αρχές και τις Αξίες της Ευρώπης, της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας, του Κράτους Δικαίου. Μία χώρα που σέβεται απολύτως το Διεθνές Δίκαιο. Αλλά και μία χώρα που έχει σύνορα τα οποία υπερασπίζεται και φυλάσσει.
Η Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια έχει προχωρήσει σε θωράκιση των Ενόπλων μας Δυνάμεων, σε υπογραφή σημαντικών διακρατικών συμφωνιών και το σημαντικότερο σε διπλωματική διεθνοποίηση, με απόλυτη επιτυχία, των ενεργειών της Τουρκίας κατά της χώρας. Η Ελλάδα είναι μία ευρωπαϊκή χώρα που σέβεται απόλυτα το Διεθνές Δίκαιο, τη Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας σε αντίθεση με την Τουρκία που είναι απέναντι από το Διεθνές Δίκαιο. Διαρκώς το παραβιάζει. Και αυτό έχει γίνει απολύτως κατανοητό από όλους. Τους εταίρους και τους συμμάχους μας.
• Πώς διαγράφεται η “επόμενη μέρα” των εκλογών κατά την εκτίμησή σας; Θα μπορέσει να κυβερνηθεί η χώρα ή θα έχουμε μια «πολιτική τερατογένεση» όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης;
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ακόμη αρκετούς μήνες να διανύσει μέχρι τις εκλογές. Και σε αυτούς τους μήνες που απομένουν θα πρέπει να συνεχίσει αταλάντευτα το νομοθετικό της έργο και τη μεταρρυθμιστική της πολιτική. Και για το συνολικό έργο της τετραετίας θα κριθεί στις κάλπες από τον ελληνικό λαό. Και είμαι βέβαιος ότι ο ελληνικός λαός θα κρίνει σωστά και θα δώσει στην Νέα Δημοκρατία και στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη μία δεύτερη αυτοδύναμη τετραετία. Για να συνεχίσει το δημιουργικό της έργο με τόλμη και αποφασιστικότητα. Οι δεσμεύσεις και τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης αποτελούν το πιο ασφαλές εχέγγυο για αυτό.
Στη συνέντευξή του από τη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η λεγόμενη προοδευτική διακυβέρνηση που οραματίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ θα αποτελεί μία «πολιτική τερατογένεση». Πολλοί διαφώνησαν με τον χαρακτηρισμό και κάποιοι θίχτηκαν. Κάποιοι τον θεώρησαν υπερβολικό. Αναλογιστείτε, όμως. Για να γίνει μία τέτοιας μορφής συγκυβέρνηση πρέπει να συμπράξουν τέσσερα κόμματα. Ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ και το Μερα25. Τι τους συνδέει; Τι ιδεολογική σχέση έχουν μεταξύ τους; Ποιο κοινό πρόγραμμα; Πριν λίγες ημέρες η Ελληνική Αστυνομία έκανε επιχείρηση μέσα στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου και συνέλαβε μεγάλο αριθμό εγκληματικών και παραβατικών στοιχείων που λάθρα διαβιούσαν μέσα στη φοιτητική εστία. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισαν την επιτυχημένη επιχείρηση της ΕΛΑΣ σαν γιουρούσι της αστυνομίας στις φοιτητικές εστίες. Σαν μία επιχείρηση αυταρχισμού και κατατρομοκράτησης των φοιτητών. Το ΠΑΣΟΚ ως εν δυνάμει συγκυβερνήτης του ΣΥΡΙΖΑ σε μία «προοδευτική» κυβέρνηση συμφωνεί άραγε με αυτή τη θέση;
• Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, έδωσε από την ΔΕΘ, μια σειρά από νέες υποσχέσεις και μάλιστα “κοστολογημένες”. Είναι αυτά που είπε εφικτά –κατά την άποψή σας;
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τα κοστολογημένα μέτρα δεν συναντήθηκαν ποτέ. Δεν συνυπήρξαν ποτέ στην ίδια πρόταση. Και οι εξαγγελίες Τσίπρα από το βήμα της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης θύμισαν σε πολλούς τις «ένδοξες ημέρες» του προγράμματος της Θεσσαλονίκης του 2014. Που κόστισε πολλές οδυνηρές εμπειρίες στην ελληνική κοινωνία. Και είναι σίγουρο ότι ο ελληνικός λαός δεν επιθυμεί να τις ξαναζήσει στο μέλλον. Βέβαια, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πάλι θα έχει έτοιμη τη δικαιολογία. Τη γνωστή καραμέλα των ψευδαισθήσεων και της ουτοπίας. Αλλά ο ελληνικός λαός πλέον γνωρίζει καλά. Και τις ψευδαισθήσεις και τις ουτοπίες Τσίπρα.
• Στο καυτό θέμα της οικονομίας, ο πρωθυπουργός τόνισε πως έρχεται ένας πολύ δύσκολος χειμώνας και ανακοίνωσε ένα πακέτο μέτρων 5.5 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα υλοποιηθεί σε δόσεις. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πώς θα κινηθούν για να στηρίξουν τις οικονομίες τους αυτόν τον δύσκολο χειμώνα που όλοι περιμένουμε;
Τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ είναι μέτρα που αποτελούν κοινωνική πολιτική ουσίας. Για τους συνταξιούχους, τους αγρότες, τα νέα παιδιά αλλά κυρίως για τις κοινωνικά ευάλωτες ομάδες.
Οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι στις συνεχείς κρίσεις που μαστίζουν την ήπειρό μας στα τελευταία χρόνια, οικονομική, μεταναστευτική, πανδημία και τώρα η κρίση ενέργειας, η Ευρωπαϊκή Ένωση στάθηκε στο ύψος των προσδοκιών των Ευρωπαίων πολιτών μόνο στην κρίση της πανδημίας. Και στην οικονομική κρίση που έπληξε κυρίως τις χώρες του Νότου και στο μεταναστευτικό απέτυχε. Ενώ σήμερα στην κρίση της ενέργειας δρα καθυστερημένα και άτολμα. Σας παραπέμπω στην πρόσφατη ομιλία της προέδρου της Κομισιόν προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να γίνει ένας πολιτικός οργανισμός που σε καταστάσεις κρίσεων θα λειτουργεί άμεσα και αποφασιστικά. Η Ευρώπη θα πρέπει να πάψει να είναι μόνο ένας οικονομικός γίγαντας που παραμένει πολιτικός νάνος. Θα πρέπει να αντιληφθεί την τεράστια γεωπολιτική ισχύ που έχει. Να λειτουργεί πάντα υπέρ των πολιτών της. Και στην κρίση ενέργειας που κανείς εθνικός προϋπολογισμός σε καμία χώρα δεν είναι σε θέση να καλύψει το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας που διαπερνά τα σύνορα απαιτούνται εκτός από τις εθνικές πολιτικές και τολμηρές ευρωπαϊκές αποφάσεις.