Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάζουν τα σχολεία Ειδικής Αγωγής στη Ρόδο ζητούν με ερώτηση τους τρεις βουλευτές του ΚΚΕ. Η ερώτηση αναλυτικά:
Στη συνολική εικόνα που υπάρχει στη Ρόδο με την έλλειψη σχολικών κτιρίων και αιθουσών, με παμπάλαια, γερασμένα, και υποσυντηρημένα σχολικά κτίρια, ξεχωρίζει ιδιαίτερα η τραγική κατάσταση που υπάρχει στην Ειδική Αγωγή.
Όπως καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί και γονείς στα κτίρια που στεγάζονται τα Ειδικά Σχολεία η κατάσταση είναι απαράδεκτη και πολλές φορές επικίνδυνη για τα παιδιά και τους εκαιδευτικούς.
Η αιτία είναι η διαχρονική πολιτική υποχρηματοδότησης, που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις, διοικήσεις των δήμων που ιεραρχούν τις προτεραιότητές τους με κριτήρια όχι τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά πάντα με την εξυπηρέτηση των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.
Στεγνά τα ταμεία όταν πρόκειται για τις ανάγκες της σχολικής στέγης, αφού η περικοπή των κονδυλίων τα τελευταία χρόνια έφτασε στο 70%. Ανεξάντλητες όμως οι παροχές σε επενδυτές και σε επικίνδυνες για τη χώρα μας ιμπεριαλιστικές συμμετοχές.
Στο νησί της Ρόδου και τα πέντε Ειδικά Σχολεία παρουσιάζουν σοβαρά κτιριακά και λειτουργικά προβλήματα, συνθέτοντας μαζί με τις ελλείψεις σε εξειδικευμένο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και της δυσκολίας μετακίνησης των παιδιών, μια εικόνα απαξίωσης και περιφρόνησης από την κυβέρνηση στο δικαίωμα για μόρφωση των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Συγκεκριμένα στα Ειδικά Σχολεία: 1ο και 2ο Δημοτικά Σχολεία Ρόδου, Πρώτο Ειδικό Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λίνδου και Ειδικό Νηπιαγωγείο Ρόδου, τα οξυμένα προβλήματα γενικότερα είναι:
– Υπερπληθή τμήματα
– Περισσότερα τμήματα από αυτά που μπορούν να υποστηρίξουν οι υπάρχουσες κτιριακές υποδομές.
– Ακατάλληλες-επικίνδυνες κτιριακές υποδομές με κακές συνθήκες υγιεινής (αερισμός, φωτισμός, στάσιμα νερά).
– Έλλειψη χώρων για τα εξατομικευμένα προγράμματα των μαθητών.
– Σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό: εκπαιδευτικό, επιστημονικό, βοηθητικό και νοσηλευτές.
– Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών παραμένει στο 2ο Ειδικό ΔΣ, ενώ στο Ειδικό ΔΣ Λίνδου έχει λυθεί μόνο εν μέρει.
Τα ειδικότερα οξυμένα προβλήματα αυτών των σχολείων, με τα οποία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή τους και την εκπαιδευτική διαδικασία, είναι γνωστά στο Δήμο και στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
– Να εξασφαλιστούν όλες οι αναγκαίες πιστώσεις για την επισκευή όλων των ακατάλληλων και επικίνδυνων Ειδικών Σχολείων, που μπορούν να επισκευαστούν, αλλά και να αντικατασταθούν, όσα δε γίνεται, από νέα ασφαλή κτίρια με σύγχρονες προδιαγραφές.
– Να διοριστεί άμεσα όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό, ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
– Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη και να καλυφθούν με σχολικούς νοσηλευτές όλα τα σχολεία.
– Να εξασφαλιστεί δημόσιο και δωρεάν σύστημα μεταφοράς με ασφαλή μέσα, με μόνιμο και ειδικευμένο προσωπικό για τη μεταφορά των μαθητών με Αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες από και προς τα Ειδικά Σχολεία του νησιού.
Οι Βουλευτές
Κομνηνάκα Μαρία
Δελής Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα