Πιο αυστηρός για όσους οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή μιλούν στο κινητό την ώρα που οδηγούν θα είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα προβλέπει αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για δύο μήνες.
Συγκεκριμένα, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που θα περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο που θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προβλέπει την απευθείας αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες σε περίπτωση που ο οδηγός:
- Κάνει χρήση του κινητού τηλεφώνου ενώ οδηγεί, χωρίς τη χρήση ακουστικών ή ανοιχτής ακρόασης
- Παραβιάζει τις διατάξεις για τη χρήση ζώνης ασφαλείας για τα αυτοκίνητα ή προστατευτικού κράνους για τα δίκυκλα
- Παρεμποδίζει ράμπα διάβασης αναπήρων (ΑμεΑ) ή σταθμεύει σε ειδικές θέσεις για αυτοκίνητα αναπήρων
- Κάνει χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)
- Παραβιάζει τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας παιδιών κατά τη μεταφορά τους με το όχημα
- Ρίχνει αντικείμενα ή ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά, όπως τσιγάρα
Παράλληλα, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πως σε περίπτωση που ένας οδηγός επαναλάβει την παράβαση μέσα σε χρονικό διάστημα έξι μηνών από την προηγούμενη, τότε η ποινή αφαίρεσης πινακίδων διπλασιάζεται (τέσσερις μήνες), ενώ θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις για την επανέκδοση της άδειας οδήγησης.
Πρόστιμα ανάλογα με το εισόδημα
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα περιλαμβάνει αλλαγές και στα πρόστιμα που προβλέπονται για κάθε μία από τις παραβάσεις, οι οποίες θα ταξινομηθούν σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με την επικινδυνότητά τους.
Σύμφωνα με το προσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα υπάρχουν οι παραβάσεις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, ενώ θα υπάρχουν δύο ακόμη κατηγορίες, αυτές της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Τα πρόστιμα για κάθε κατηγορία θα είναι ενιαία για όλους, με τις πληροφορίες από το υπουργείο να αναφέρουν ότι θα υποστούν μια μείωση της τάξης του 1/3 σε σχέση με σήμερα.
Ωστόσο θα μπορούν να προσαυξηθούν μέχρι και τρεις φορές επί του προστίμου, ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη. Ακόμα δεν έχουν καθοριστεί τα όρια που θα υπάρχουν σε αυτό το μέτρο, κάτι που αναμένεται να γίνει λίγο πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Καμία αλλαγή για τα υψηλής επικινδυνότητας
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο, οι μειώσεις προστίμων δεν θα «αγγίξουν» τις παραβάσεις πολύ υψηλής επικινδυνότητας, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, πινακίδας STOP, παράνομης προσπέρασης, καθώς και οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ.
Το ΒΗΜΑ