Ικανοποιητική είναι η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την σχολική χρονιά που διανύουμε. Αυτό τόνισε με δηλώσεις του προς την ‘δημοκρατική’ ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Μπάμπης Ψαρράς, ξεκαθαρίζοντας πως κρίνεται θετικό το γεγονός, ότι στα τελευταία δύο χρόνια γίνονται πολλαπλάσιες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στα νησιά μας.
«Η φετινή σχολική χρονιά, ξεκίνησε με καλούς οιωνούς. Ξεκινήσαμε με 250 μόνιμους διορισμούς (τον περασμένο Αύγουστο) και στη συνέχεια, είχαμε την πρώτη φάση αναπληρωτών, γενικής και ειδικής αγωγής όπου διορίστηκαν 450 άτομα. Συνεπώς, το ξεκίνημα ήταν πολύ καλό, από την άποψη ότι καλύφθηκαν τα κενά των πρωινών τμημάτων σε συντριπτικά μεγάλο ποσοστό -ειδικά για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ και τους δασκάλους. Οπότε, γίνονταν προσπάθειες κατά την δεύτερη φάση αλλά και πρόσφατα, κατά την διάρκεια μιας έκτακτης συμπληρωματικής φάσης, να καλύψουμε τόσο τα ολοήμερα, όσο και τις ειδικότητες που συμπληρώνουν την πρωϊνή και απογευματινή ζώνη. Αυτά, αφορούν στην γενική αγωγή.
Τον τομέα της ειδικής αγωγής, μπορούμε να τον κατηγοριοποιήσουμε σε δύο κομμάτια: το ένα που αφορά στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και το άλλο, που αφορά στις παράλληλες. Εδώ, υπάρχουν δύο διαφορετικές εικόνες. Η μία που αφορά στις δομές ειδικής εκπαίδευσης (στη Ρόδο έχουμε 4 ειδικά σχολεία κι ένα νηπιαγωγείο, στην Κω έχουμε 2 και στην Κάλυμνο επίσης 2 ενώ στην Κάρπαθο 1) –όπου η κατάσταση είναι πάρα πολύ καλή, σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η αντίστοιχη με τις μονάδες γενικής αγωγής, έχουν πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας. Θεωρώ ότι αναλογικά, η ειδική αγωγή έχει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό πληρότητας σε προσωπικό, σε σχέση με την γενική αγωγή» -όπως τόνισε.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον κ. Ψαρρά, εστιάζεται στη λειτουργία της παράλληλης στήριξης:
«Αν και φέτος είχαμε έναν μεγάλο αριθμό εγκρίσεων, ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης που διορίστηκε σε δύο φάσεις, αγγίζει –μεσοσταθμικά- το ποσοστό του 30-40% που θεωρείται πολύ μικρό, σε σχέση με την υπάρχουσα εικόνα στην γενική αγωγή κ.λπ. Στο επόμενο δεκαήμερο όμως, αναμένουμε την δεύτερη μεγάλη φάση προσλήψεων παράλληλης στήριξης. Ήδη έχουμε διαβιβάσει στο υπουργείο τις καινούργιες εγκρίσεις από τα κέντρα διάγνωσης και αναμένουμε τις απαντήσεις ώστε να έχουμε τον τελικό αριθμό των μαθητών, που χρήζουν συμπαράστασης της παράλληλης στήριξης κατά την μαθησιακή διαδικασία. Εμείς θα ζητήσουμε τον μέγιστο δυνατό αριθμό, ώστε να καλυφθούν τα κενά. Ελπίζουμε, μετά τις 10-15 Νοεμβρίου, να ανταποκριθούν στα αιτήματά μας. Το υπουργείο Παιδείας, δεν μας έχει απαντήσει ακόμη».
Είναι γεγονός πάντως, πως οι γονείς από σχολεία της Ρόδου (μέσω των συλλόγων στα σχολεία) έχουν απευθυνθεί ήδη στο υπουργείο κι έχουν καταθέσει τα αιτήματά τους.
ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Θετικό πάντως κρίνεται το γεγονός πως οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα, έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με άλλα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Ψαρρά:
«Οι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σταμάτησαν το 2008 και άρχισαν ξανά, το 2020. Μεσολάβησαν τα χρόνια του Μνημονίου ενώ μπήκαμε στην πανδημική κρίση του κορωνοϊού. Από το 2020 όμως, ξεκίνησε το νέο κύμα μόνιμων διορισμών, αρχής γενομένης με την ειδική αγωγή. Είχαν έρθει 67 εκπαιδευτικοί. Έκτοτε, κάθε χρόνο, διορίζεται ένας μεγάλος και αρκετά ικανοποιητικός αριθμός μονίμων εκπαιδευτικών, οι οποίοι –πρέπει να το τονίσουμε- υποχρεούνται να μείνουν τουλάχιστον δύο χρόνια στα Δωδεκάνησα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα (τόσο στην γενική, όσο και στην ειδική αγωγή) να ανατραπεί η σχέση και η αναλογία, ανάμεσα στους μόνιμους και τους αναπληρωτές, υπέρ των πρώτων –σε σημαντικό ποσοστό. Αρκεί να σας αναφέρω ότι το 2020 διορίστηκαν 450 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, γενικής αγωγής σε όλες τις ειδικότητες. Το 2022 διορίστηκαν περί τα 200 άτομα (γενικής και ειδικής αγωγής) ενώ το 2023 περί τα 250 άτομα, (επίσης γενικής και ειδικής αγωγής). Σε κάθε περίπτωση, όσο αυξάνεται η αναλογία υπέρ των μονίμων εκπαιδευτικών, είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη. Κι αυτό γιατί, αλλάζει η ψυχολογία του εκπαιδευτικού, καθώς υπάρχει η βεβαιότητα ότι θα είναι στην θέση τους για δύο χρόνια (και μετά όσο επιλέξουν) με αποτέλεσμα να βελτιώνονται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που τους καθιστούν αποδοτικότερους στο έργο τους. Διότι έχουν μόνιμο προσανατολισμό, έχουν σταθερό προγραμματισμό και αυτό, τους βοηθά να είναι καλύτεροι επαγγελματίες μέσα στην τάξη. Η ψυχολογία, δημιουργεί καλύτερο κλίμα και βεβαίως, βελτιώνει την απόδοση του εκπαιδευτικού…».
https://www.dimokratiki.gr/02-11-2023/b-psaras-i-fetini-scholiki-chronia-xekinise-me-kalous-oionous/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.